Montfrooij
Gepokt en gemazeld
Thnx!Dit klinkt erg stoer, kan me voorstellen dat je er op zo'n moment helemaal in zit!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Thnx!Dit klinkt erg stoer, kan me voorstellen dat je er op zo'n moment helemaal in zit!
Herkenbaar. Krijg ook vaak de vraag “waarom doe je er niets mee, zoveel apparatuur”. Niet iedereen met een volkstuin heeft de ambitie om groenteboer te worden. Je vraagt ook niet iemand die met een dure sportvisuitrusting aan de waterkant zit waarom hij nig steeds geen viskraam is gestart toch?Mensen vergeten inderdaad dat het heel leuk is om gewoon wat te spelen op instrumenten. Zonder een track te willen maken. Zonder idee of druk.
Thnx!!Heel leuk zo’n kijkje in de keuken… Leuke jam geworden ook!

Klopt. Dit was ‘slechts’ om te laten zien hoe zo’n jam ontstaat.Hola Montfrooy,
Leuk om te zienWat ik wel vind ik zou wat meer variatie willen horen!
Ik weet niet of je dat kan in die sequencers van je key,ik zag een nektar dus daar moet het kunnen.
Een accoorden progressie,kan je ook wat meer uit je instrument halen.
of toch een DAW,kan je alles aansturen!
Maar ik begreep dat je nu alleen plezier maakte ,goed hoor,doe ik ook vaak,maar dan met instrumenten!
Lekker doorgaan
Groeten van Andreos,![]()
Deze ga ik quotenNiet iedereen met een volkstuin heeft de ambitie om groenteboer te worden. Je vraagt ook niet iemand die met een dure sportvisuitrusting aan de waterkant zit waarom hij nig steeds geen viskraam is gestart toch?

Thnx!Deze ga ik quoten
Ik lees deze leuke thread door en zie dat de beperkingen van dawless echt als een inspirerend voordeel worden gezien. Zelf heb ik nog erg vaak de drang om niets permanent te gaan vastleggen met het idee alles dan later nog wat te kunnen bijsturen. Wat vervolgens nooit gebeurt... Nu heb ik zonet een portastudio op de kop kunnen tikken, nog even nieuwe caps er in en dan gaat de computer er vantussen. ben benieuwd of deze 'opgelegde' beperking effectief meer creatief resultaat zal gaan leveren.
OP, erg leuke video en leuk format. Je hebt er alvast een sub bij.
Thnx.Wat een zalige muziek en fijne heldere video. De gitaar klinkt ook mooi, zeg.
Thnx!!!Ha, ik had deze ook nog niet gezien. Ze hebben altijd een prettig kalmerend effect, je video's met tekst uitleg. Klinkt ook gewoon erg goed, en ook de basgitaar gaat mooi samen met de synths.
Zelf gebruik in nu m'n DAW ook in random jams, omdat ik nog geen polysynth heb (afgezien van de wavestate), dan laat ik m'n digitakt of MIDI keyboard op verschillende kanalen VST synths aansturen in de DAW. Voordeel daarvan is dat je dan ook toegang hebt tot alle doldwaze effecten.

Ja absoluut.Ja dat is zo en het is bovendien prettig om die lawaaierige laptop/computer en vermoeiende beeldschermen gewoon eens uit te zetten![]()

Thnx.Gaaf gedaan hoor en een eigen gespeelde gitaar jam![]()
Klopt, al is een groot deel gewoon met de sequencer afgespeeld natuurlijk (bij de meeste DAWLess dingen).DAWLess wil vaak zeggen: live spelen!
Dat hangt af van wat je de laptop (DAW) laat doen.Het nadeel van DAW werken (als je optreed) is
dat je publiek niets ziet wat je aan het doen bent. (man achter laptop)

Het ziet er misschien minder opzwepend uit dan een DJ die vooral dansmoves doet, maar ik kijk persoonlijk liever naar een Jamless DAWwer achter een scherm
hey! vroeg me af hoe je de effecten dan integreerd in je setup. Map je die gewoon mee aan enkele encoders? Heb je een specifieke controller voor effecten?Zelf gebruik in nu m'n DAW ook in random jams, omdat ik nog geen polysynth heb (afgezien van de wavestate), dan laat ik m'n digitakt of MIDI keyboard op verschillende kanalen VST synths aansturen in de DAW. Voordeel daarvan is dat je dan ook toegang hebt tot alle doldwaze effecten.