Ik zoek een kleine speaker, battery powered met een audio ingang

NicoNoise

Ouwe rot
Hoi, ik ben op zoek naar een monitor voor een lichtgewicht live set die ik makkelijk mee kan nemen.

Ik zie dit soort speakers staan:

Maar die hebben alleen bluetooth, geen audio in. Bluetooth geeft altijd latency, dat wil ik niet.
Bestaat zoiets? Ik kan het niet goed vinden.

Grtz Wan

Kijk eens in de gitaar of monitoring wereld.
Daar is genoeg batterij amps te vinden.
Natuurlijk ook bij bax en andere dozenschuiverts

Mijn JBL flip 3 heeft wel een jackplug audio in.
Als ik op tweakers kijk dan heeft de JBL charge 4 nog wel een audio in maar bij de 5 serie is deze helaas eruit gehaald blijkbaar. Jammer, want ik gebruik deze aansluiting zelf nog vaak.

Verder zijn dit prima luidsprekers. Spatwater dicht en kunnen tegen een stootje. Vooral de bas klinkt lekker door. Ik heb destijds voor de flip gekozen omdat deze net een maatje kleiner is.

Wat @Hilltree zei. Voorbeeldje van Blackstar. Toen ik 'm kocht was 'ie 60 Euro (de Bass versie). Nu 77 Euro voor de versie met Delay en maar liefst 85 voor de versie met Bass. Die Inflatie van 10% uit 2021 is a bitch... Ik zou zelfs zeggen dat het stukken meer dan 10% is voor sommige artikelen. Ik vind 60 Euro voor zoiets eigenlijk wel de (bloody) limit. Werkt op 6 AA batterijen. Dat vind ik fijn omdat je dan nooit dat gezeur hebt dat de accu in het ding niet opgeladen is als je 'm uit de kast haalt. Oplaadbare batterijen heb ik altijd wel ergens liggen. En hij gaat idioot lang mee op die slechte oplaadbare batterijen v/d Action.
9257544_800.jpg

Mijn JBL flip 3 heeft wel een jackplug audio in.
Als ik op tweakers kijk dan heeft de JBL charge 4 nog wel een audio in maar bij de 5 serie is deze helaas eruit gehaald blijkbaar. Jammer, want ik gebruik deze aansluiting zelf nog vaak.

Verder zijn dit prima luidsprekers. Spatwater dicht en kunnen tegen een stootje. Vooral de bas klinkt lekker door. Ik heb destijds voor de flip gekozen omdat deze net een maatje kleiner is.
Mijn eerste suggestie was ook een JBL. Zijn een aantal modellen met audio in, sowieso op de oudere. Klinken goed en veel volume en bas voor het formaat. Goede bouwkwaliteit en goed te betalen ook nog wel. Heb zelf ook de JBL Flip 3.

Dank voor alle suggesties. Die JBL’s zijn wat ik graag wil, kleinste oplossing. De flip 3 en charge 4 zijn alleen nergens meer leverbaar. Ook niet bij amazon, als ik die link volg staat er dat ie momenteel niet leverbaar is. Ik verwacht dat ie dat dan ook niet meer wordt als ouder model.
De gitaar boxjes zijn me nog te groot, daar heb ik er al eentje van , een roland cube dingetje.

Zijn er nog andere fabrikanten die zoiets als de jbl’s maken?

Oude logitech setje om ipod te spelen kan dit. Maar als t draadloos (ik bedoel op batterij) moet je zeker zijn vd batterij duur.
wat ook kan is een gitaarversterker met ipod in. Ik heb zon spyder 6 denk ik dat ie heet. 12 inch. Uiteraard nt op batt.

Dank voor alle suggesties. Die JBL’s zijn wat ik graag wil, kleinste oplossing. De flip 3 en charge 4 zijn alleen nergens meer leverbaar. Ook niet bij amazon, als ik die link volg staat er dat ie momenteel niet leverbaar is. Ik verwacht dat ie dat dan ook niet meer wordt als ouder model.
De gitaar boxjes zijn me nog te groot, daar heb ik er al eentje van , een roland cube dingetje.

Zijn er nog andere fabrikanten die zoiets als de jbl’s maken?
Hmmm. Een vriend van mij heeft zo'n JBL. Die is ong. even groot als mijn Blackstar 3 Watt. Afmetingen: 17,5 x 13,6 x 10,7 cm. Er zijn nog kleinere JBL's maar die zijn volgens mij voor op de schoolbank om de leraar te pesten.

Hmmm. Een vriend van mij heeft zo'n JBL. Die is ong. even groot als mijn Blackstar 3 Watt. Afmetingen: 17,5 x 13,6 x 10,7 cm. Er zijn nog kleinere JBL's maar die zijn volgens mij voor op de schoolbank om de leraar te pesten.
Die is inderdaad een stuk kleiner dan ik dacht. Misschien toch een goede keuze.

Geen mediamarkt in je buurt? Destijds kon je ze proberen in de winkel.

ik heb die blackstar bass in stereo geprobeerd, maar de audio ingang met minijack
klinkt echt beroerd, niet doen
Heb hem gratis terug kunnen sturen bij thomann.

Ik gebruik nu twee Sony XDR S61 DAB radio 's, om te mixen, mooi speakertje
met Audio-In en weinig kleuring in het geluid. Beetje duur maar je kan ze ook tweedehands vinden

ik heb die blackstar bass in stereo geprobeerd, maar de audio ingang met minijack
klinkt echt beroerd, niet doen
Heb hem gratis terug kunnen sturen bij thomann.

Ik gebruik nu twee Sony XDR S61 DAB radio 's, om te mixen, mooi speakertje
met Audio-In en weinig kleuring in het geluid. Beetje duur maar je kan ze ook tweedehands vinden
Joh. Ik gebruik 'm ook vaak met de "stereo" mini-jack ingang. De Blackstar zou een "full range" speaker moeten zijn. D.w.z. je hoeft 'm niet per se te gebruiken als oefen versterkertje (voor basgitaar). Via de "dikke jack" (6.35 mm) klinkt 'ie als een versterker voor je basgitaar: de knoppen bovenop regelen volume, bas, compressie etc. en dan klinkt ie "zwaar" (lees: te veel bas voor muziek). Via de mini jack (3.5 mm, stereo naar mono) wordt dat gedeelte overgeslagen en zou 'ie geschikt moeten zijn als muziek speakertje. Nadeel: je kunt het volume dan niet regelen! Dat moet met de volume knop van je telefoon.

Je kunt in principe met een special kabeltje twee van de Blackstars met elkaar doorverbinden voor echte stereo.

Meestal gebruik ik 'm voor mijn synths: ik wil dat het filter zwaar klinkt ondanks dat ik een klein speakertje gebruik op de bank.

Ik heb 3 portable speakers die ik op dit moment gebruik, (allemaal met stereo mini jack input)

- de kleinste is de Frekvens 6x10 , Bijzonder goed geluid ondanks het super kleine formaat. Prima als je in je eentje bent

- de middelste is de Frekvens 10x20, erg goed geluid en veel aansluit mogelijkheden, goed om een kleine groep mensen van muziek te voorzien op een kleedje.

- de grootste die ik heb is een JBL Partybox 100, gaat echt te hard, niemand kan elkaar meer verstaan en in een straal van 1km weet iedereen wat voor muziek je heb opstaan. Echt een goed ding maar je moet hem niet in je eentje tillen over lange afstanden.

Als je verder over 1 van deze 3 nog vragen heb beantwoord ik ze graag :)

Ik heb twee UE Booms. De eerste versie heeft audio in. En een platte Harman Kardom. Formaat sigarettenkoker, als iemand dat nog wat zegt.

Back