Roland RSS-10 (+MCR-8)

Status
Please reply by conversation.
Gouden tip,koop dit niet (goede raad,heb het gehad),ook niet voor 200euro ofzo...

• Duimpje
Duimpjes: RSB
Gouden tip,koop dit niet (goede raad,heb het gehad),ook niet voor 200euro ofzo...
Ik hoop eigenlijk op een bruikbaar sausje, maar ben ook wel weer blij met deze tip haha, is het zo erg?!

Ik zou graag het groot studio model willen (als rackvulling,voor verzameling,maar veel te duur).

Probleem is ,omdat ze zeldzaam zijn en destijds ook heel duur waren die RSS-10.

Ik zou graag het groot studio model willen (als rackvulling,voor verzameling,maar veel te duur).

Hmm, die voorganger van de RSS-10? Iets in de vorm van een heel rack met meerdere units, en dan een soort kookplaat-achtige controller er boven op (ooit eens een foto gezien).
'Doet' die het wel een beetje?

Nou het er toch over gaat: hoe groot is het verschil in effectiviteit vh effect tussen de RSS-10 en de 'lite' versies zoals in de SX-700 en in diverse VM-mixers?
Meen dat die RSS-10 meer instelmogelijkheden heeft, maar is 'ie ook echt ehhh, minder slecht? ;)

Laatst gewijzigd:
Mocht je toch tegen een RSS-10 aanlopen:
zoals je mogelijk al wist heeft de (minder onmogelijk te vinden) Edirol UR-80 een soort MCR-8 emulatie-mode.

Geen idee of dat ook daadwerkelijk aan de praat te krijgen is, meer info hier:

Nou het toeval/mazzel wil dat de MCR-8 ondertussen in tha pocket is :D

Ha top! :D Die wellicht zeldzamer? Nu het echte apparaat nog begrijp ik?
Keep us posted met de ervaringen graag.
Ja klopt, die MCR-8 kan ik ook voor andere gear gebruiken dus nooit weggegooid geld :) Ik lees overigens steeds clit rubber, maar dat zal de bedoeling ook wel zijn haha

Ja klopt, die MCR-8 kan ik ook voor andere gear gebruiken dus nooit weggegooid geld :)

:okdan:
Niet onwaarschijnlijk die UR-80 qua controller afgeleid van die MCR-8. Handige dingen! En makkelijk te programmeren (heb zelf alleen ervaring met die UR-80, en de oude PC-editor werkt nog gewoon op Win10).

Ik lees overigens steeds clit rubber, maar dat zal de bedoeling ook wel zijn haha

Hmm, wat zullen we er van zeggen? :D Overblijfsel van een destijds puberaal gekozen niet meer in gebruik zijnde bandnaam? Of slechts de dirty mind van de lezer? Of allebei? :)

Roland RSS-10 is binnen, ik zoek wel nog de MCR-8... wie oooooooo wie?! :D

Is die RSS-10 ook zonder een controller te gebruiken, of kan er helaas nog niet geluisterd worden?

Benieuwd hoeveel 'effectiever' die RSS-10 in de praktijk is t.o.v. de cheapo's (zoals de SX-700, en wat er aan RSS-stuff op diverse Roland FX-cards gestopt is).

Succes met 't vinden van 'n controller!

Is zonder te gebruiken maar om te editten heb je die MCR wel echt nodig. Ik kon die RSS-10 nieuw in doos kopen op Ebay dus ben er maar voor gegaan, er vanuit gaande dat die MCR ook onderweg was naar me... ellende met de post af en toe...

Hmm, bummer dat die MCR kwjt is geraakt. Nou, succes met een andere te vinden,of wie weet loop je tegen die UR-80 aan die ik noemde, die is recenter.
Please keep us posted als je hebt kunnen proberen/luisteren etc

Hmm, bummer dat die MCR kwjt is geraakt. Nou, succes met een andere te vinden,of wie weet loop je tegen die UR-80 aan die ik noemde, die is recenter.
Please keep us posted als je hebt kunnen proberen/luisteren etc
Ik ga echt voor die MCR; die is er voor gemaakt; staat ook op de RSS; MCR-8 connection, allebei wit, ik purist... :)

Succes met die zoektocht en slimme keuze, zo langer voorpret :P

Ten tijde vd RSS-10 bestond Edirol al wel, maar die UR-80 natuurlijk nog niet, dus was ook wat lastig om die ook op de RSS-10 te schrijven. :D
Maar je kent 'm, is grijs, dus ja minder fraaie combi.

Status
Please reply by conversation.
Back