Is er nu eindelijk een daw-controller die werkt?

Nu wil ik eigenlijk ook de SSL UC1... Heb namelijk precies nog 30 centimeter over naast m'n UF8!

Maar serieus, de YouTubes en recensies hebben me behoorlijk opgehitst, en vooral het feit dat je nu ook 3rd party plugings kunt aansturen vind ik gei... ik bedoel interessant.

Vraag me nog wel af of je er ook de stock plugins van Ableton mee kunt aansturen. Ervaringen?

Aangezien mijn desktop real estate erg beperkt is denk ik dat deze voor mij i.c.m. bitwig wel kan werken:

Hij is uit Beta. Ik vind het een briljant concept. heb al vele controllers gehad, maar deze is echt next level. en dan heb ik het niet over de gemotoriseerde knobs.
Het feit dat hij alle settings opslaat op de device zelf is de beste feature ever. Je klikt een plugin aan en hij heeft altijd de juiste configuratie. ongeacht welke daw en ongeacht je midi mappings.
Dat werkt zoooooo fijn :okdan:

Nu wil ik eigenlijk ook de SSL UC1... Heb namelijk precies nog 30 centimeter over naast m'n UF8!

Maar serieus, de YouTubes en recensies hebben me behoorlijk opgehitst, en vooral het feit dat je nu ook 3rd party plugings kunt aansturen vind ik gei... ik bedoel interessant.

Vraag me nog wel af of je er ook de stock plugins van Ableton mee kunt aansturen. Ervaringen?
die 3rd party support is alleen voor vst3 versies, niet voor audiounit/aax etc

het mooie van die ssl en uc1 is juist dat je gewoon een ssl inlaadt en daar het gewoon mee doet ipv 300 verschillende channelstrips/buscompressors. Jezelf committen en gewoon die SSL dingen leren om mee te mixen en dan ben je ook van een berg GAS af. Ik kijk niet eens meer naar andere channelstrips/buscompressors.

die 3rd party support is alleen voor vst3 versies, niet voor audiounit/aax etc

het mooie van die ssl en uc1 is juist dat je gewoon een ssl inlaadt en daar het gewoon mee doet ipv 300 verschillende channelstrips/buscompressors. Jezelf committen en gewoon die SSL dingen leren om mee te mixen en dan ben je ook van een berg GAS af. Ik kijk niet eens meer naar andere channelstrips/buscompressors.
Dat klinkt inderdaad als een extra voordeel. Mooi. Ik ga sparen...

Hola.
De xtouch werkt perfekt bij mij
Ik ben in deverhuizing dus ik kan niet bij de spullen anders zou ik de gegevens om het werkent te krijgen plaatsen

Groeten van andreos

Zoet er super vet uit, samen met alle het ander wat er staat! Wel benieuwd, wat is dat gene op links in die houten bak?
Digitakt en Digitone, dat is m’n setup, verder niks, behalve de controllers dan. 🤘🫶

Hoe is 't ondertussen, is alles heel gebleven toen de nieuwe vloer er in ging?
Ja alles weggedaan tijdens de sloop. Takt en tone staan er alweer omdat ik soms ff wil/ moet klooien. Wel nog volop bezig met stuccen en afwerken, maar eind volgende week klaar met alle grote ellende. Over 2 weken komen de kozijnen, dan ook nog ff stenen keukenblad bestellen, en keuken monteren met quooker en ongein. Dus ergens eind volgende maand kunnen we weer normaal koken, ipv in onze tuincamping ;)

Gister pizza gemaakt onder onze carpoort. Moest ff de oven testen, buren moesten er wel om lachen, wij hebben de boel maar omgedoopt naar Paupi pizza ipv popi pizza. Camping life 🤘🤘🤘🤣✊

Back