metatron
Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Ik denk dat ie daarmee bedoelt dat ze niet te veel geluid maken wanneer ze van stand veranderen.Vergeef me mijn onkunde, maar wat is nou een luide fader?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat ie daarmee bedoelt dat ze niet te veel geluid maken wanneer ze van stand veranderen.Vergeef me mijn onkunde, maar wat is nou een luide fader?
Lijkt meer van hetzelfde, maar dan met andere knopjes. Ik ben inmiddels over op Softube console 1 en heb de behringers op het moment in de kast staan. Afhankelijk van de prijs zet ik de nieuwe Softube fader bij straks. Betekend wel dat ik de jog mis van de x-touch, maar vind de Softube software wel echt top werken.Hoe staat het er nu voor, 2 jaar na dato? Ik zie dat Icon het afgelopen jaar de P-serie en de V-series heeft uitgebracht.![]()
Is wat makkelijker te navigeren als je veel shortcuts hebt, doordat je er plaatjes bij kan zetten. Hij kan ook veel meer dan shortcuts aanroepen trouwens. Bijvoorbeeld het laden van plugins of hele tracks (in Ableton) werkt erg fijn. Ik bedien er ook mijn monitor systeem mee. Hij schakelt ook om per DAW. Zo hebben Bitwig en Ableton een eigen set bij mij.Wat maakt die streamdeck handiger dan de keyboard shortcuts?
precies, ik hoef dus niet meer ctrl-alt-shift-page up te gebruiken. ik heb iets van 60 shortcuts gegroepeerd in groepjes van 20 buttons al naar gelang wat ik aan het doen ben. opnemen, track editen, item editen, videowerk, renderen, etc. ik heb rechts mn muis, midden de faders en links alle shorcuts onder mn handen. Het kost even wat tijd om de muscle memory op te bouwen en het is ook belangrijk om na te denken welke shortcuts je het meest gebruikt. maar als je eenmaal een week verder bent hoef je nog nauwelijks je toetsenbord aan te raken.Is wat makkelijker te navigeren als je veel shortcuts hebt, doordat je er plaatjes bij kan zetten. Hij kan ook veel meer dan shortcuts aanroepen trouwens. Bijvoorbeeld het laden van plugins of hele tracks (in Ableton) werkt erg fijn. Ik bedien er ook mijn monitor systeem mee. Hij schakelt ook om per DAW. Zo hebben Bitwig en Ableton een eigen set bij mij.

Ik herken wat je zegt, bobaphat. Zelf heb ik de Novation Launchkey mkIV. In principe kan ik hiermee álles aansturen in Ableton, maar toch: eerst mappen, dan onthouden welke knop wat bestuurt (al kun je spieken met Shift, maar toch) om dan uiteindelijk toch maar gewoon met de muis die schuif of knop op het scherm aan te passen. Ik zoek iets dedicateds. Die Softube Console klinkt daarom zeer interessant.Ik heb onlangs de Novation Launchkey 49 aangeschaft, maar ik moet eerlijk zeggen dat het apparaat me behoorlijk teleurstelt. Ondanks de frisse look en wat kleine updates, voelt deze MIDI-controller qua technologie nog steeds aan alsof hij uit 2008 komt. Er is weinig tot geen echte innovatie doorgevoerd ten opzichte van oudere modellen of concurrenten.
Het gebrek aan innovatie in deze tech is ronduit verbijsterend! Nog steeds geen automatische plug-in detectie en het automatisch toewijzen van knoppen aan plug-in parameters. Nog steeds niet!!
Heb je de Mk4?Ik heb onlangs de Novation Launchkey 49 aangeschaft, maar ik moet eerlijk zeggen dat het apparaat me behoorlijk teleurstelt. Ondanks de frisse look en wat kleine updates, voelt deze MIDI-controller qua technologie nog steeds aan alsof hij uit 2008 komt. Er is weinig tot geen echte innovatie doorgevoerd ten opzichte van oudere modellen of concurrenten.
Het gebrek aan innovatie in deze tech is ronduit verbijsterend! Nog steeds geen automatische plug-in detectie en het automatisch toewijzen van knoppen aan plug-in parameters. Nog steeds niet!!
Die Launch Control lijkt me ook heel interessant (mede vanwege de prijs)! Gebruik je de faders dan in 'pick-up' mode, zodat je je mix niet verknoeit als de faders in een andere stand staan, bijvoorbeeld als je aan twee nummers tegelijk werkt?Is het niet ook een kwestie van jezelf een workflow aanleren? Ik werk met een Faderport, Launch Control XL en Novation Impulse midi-keyboard met de nodige knoppen en schuiven. Dat bevalt prima. Voor veelgebruikte functies in mijn DAW heb ik verder sneltoetsen ingesteld. En ik plak stickers onder knoppen om te onthouden waar ik ze aan heb gemapt.
Ik wel. Wel een minpunt tov motorized. Maar wel beter dan de muis moeten pakken als ik live jam / speel.Die Launch Control lijkt me ook heel interessant (mede vanwege de prijs)! Gebruik je de faders dan in 'pick-up' mode, zodat je je mix niet verknoeit als de faders in een andere stand staan, bijvoorbeeld als je aan twee nummers tegelijk werkt?
Nu heb ik de console 1mk3 combo en dat werkt echt het allerlekkerst. 10 faders op een rij blijkt een mooi aantal en de feedback op alle schermpje is echt top. Daarnaast werkt de software van softube super en is het heerlijk om voor de meeste zaken geen plugins meer te hoeven kiezen/bedienen met een muis. Alles voelt heel degelijk en ziet er ook mooi uit EN neemt niet zo heel veel plaats in. Het enige nadeel wat ik nog zie is dat de faders niet aan de groepen denken van Ableton. Bij de x-touch, als je een groep in klapte, kreeg je daar 1 fader voor, maar bij de console fader blijven de ingeklapte faders ook allemaal nog aanwezig. Dat is soms wel eens irritant en hopelijk fixen ze dat nog een keer, het kan namelijk dus wel.