Het lijkt weer te kunnen: Akai Z4/8 S5/6000 onder windows 10

Yawgmoth

Moderator
Staff member
! van mijn favoriete apparaten is toch wel de Akai S5000. Kan / kon er lezen en schrijven mee en de effecten zijn echt top. Door wat truckjes die ik leerde kreeg ik er te gekke dingen uit totdat..........Akai.sys niet meer werkte door gebrek aan USB comptabiliteit in wndowsX.

Op FB las ik zojuist het bericht van een hobbyist die dit opgelost heeft: http://www.asam70.com/ tref je een tool om via USB samples / programs naar je Akai sampler te krijgen. Het is nog een beta, er zitten bugs in maar er gloort licht aan de horizon. Mijn S5000 kreeg ik i.i.g. verbonden.

De FB thread vind je hier: Войдите на Facebook

Leuk en dat na al die jaren!
Het valt mij op dat er steeds meer user oplossingen komen wat geweldig is.
Dat is ook meteen een beetje het nadeel van EOL hardware die afhankelijk zijn van editors/data transfers/controllers/drivers of zoals vooral bij mac: os versies en zelfs cpu generaties.

De s5000 was de laatste rack sampler die ik nog had. Uiteindelijk vorig jaar verkocht omdat ik er eigenlijk niks mee deed.

Ik ben tegenwoordig wel wat sceptisch en voorzichtiger geworden met kopen van hardware die teveel afhankelijk is van een computer. De s5000 was natuurlijk nog prima bruikbaar zonder computer.

Omdat ik geheel computerloos werk in de studio gebruik ik mijn Z8 nog steeds. Ik vind het een beest van een machine (en ja, ik weet dat softsamplers veel meer kunnen :)). Vroeger inderdaad wel eens aan de computer gehangen met de software die erbij zat en dat werkte prima, maar ik kan op de sampler zelf ook prima uit de voeten met de bediening.

Op FB las ik zojuist het bericht van een hobbyist die dit opgelost heeft: http://www.asam70.com/ tref je een tool om via USB samples / programs naar je Akai sampler te krijgen. Het is nog een beta, er zitten bugs in maar er gloort licht aan de horizon. Mijn S5000 kreeg ik i.i.g. verbonden.

De FB thread vind je hier: Войдите на Facebook

Dank voor het delen, nice.

'k Liep recent ook nog tegen iets aan, ik paste het hier ook even:

Back