Robert van Future World Orchestra:  "Mijn eerste Moog kostte 8000 gulden"

Robert van Future World Orchestra: "Mijn eerste Moog kostte 8000 gulden"

bombario

Gepokt en gemazeld
bombario heeft een nieuwe Bit gepost:

Robert van Future World Orchestra: "Mijn eerste Moog kostte 8000 gulden" - Hij componeerde er op zijn zolderkamer 'Desire' mee, dat in 1981 een wereldhit werd.

8000 gulden betaalde Robert Pot van Future World Orchestra voor zijn eerste Moog. Hij componeerde er op zijn zolderkamer 'Desire' mee, dat in 1981 een wereldhit werd. 40 jaar later is hij nog net zo bevlogen, en in deze aflevering vertelt hij over zijn muziek, kunstenaarschap en promotie van zijn muziek.

Ontdek in het interview:

• Het verhaal achter de internationale hit Desire.
  • Waarom je beter afscheid kunt nemen van je platenlabel.
  • Waarom fans veel belangrijker zijn dan...

Lees hier meer...

Ik draag FWO nog altijd een warm hard toe. De LP "Turning Point" bevat klassenummers :okdan:. Ga in een vrij momentje zeker de podcast eens beluisteren. Thx.

:doei:
Ik kende het totaal niet. Ik benaderde Robert omdat hij de muziek maakt voor een plaatselijk pretpark. Dat was aanvankelijk de insteek van het interview, maar toen vertelde hij over FWO en dat hij al 40 jaar bezig is. Toen heb ik de invalshoek wat aangepast.

De podcast was erg geslaagd en hij is echt super aardig. Bood meteen aan om er nog een paar op te nemen, als ik dat wil 👍

Dat waren nog eens tijden. Op de een of andere manier geen actieve herinnering aan

Dank, kende dit niet maar erg leuk en klinkt nog beste actueel! Had ook zo een colab tussen Junior Boys en Bastian kunnen zijn :-) Ga er eens meer van opzoeken.

Kan me dat nummer nog vrij goed herinneren, en waar ik het voor het eerst hoorde.
Heel leuk dat dit hier weer aandacht krijgt.

goed nummer! Zou zo van Zoot Woman kunnen zijn...

Goede vocals ook.... geen kneuterig Nederlands qua accent... Klinkt echt smooth..

Beste Bombario.Met deze potcast heb je wel even een mooi stukje nederlands synth geschiedenis geschreven(opgenomen).
Op Synthesizer greatest stonden toch de grote namen,en FWO was daar ook een onderdeel van op deel 2.
Het mooie van je potcast is dat je in tegenstelling tot andere 2-minutes-interviews de tijd neemt,en daar ligt de kracht.
Je kunt tenminste goede en relevante vragen stellen.
Goed bezig,Ben benieuwd naar de volgende.

Gewoon 'n super vet nummer, nog steeds. Niet dat vroeger alles beter was, maar er ligt iets in die muziek van eind 70's, begin 80's, wat er nu gewoon niet vaak meer in zit. Weet nog steeds niet wat. Soul? Vibe? Weetikveel? Sta er van te kijken dat dit "gewoon" weer Nederlands blijkt te zijn. Dat wist ik niet. Leuk dat je dit voor elkaar hebt gekregen Rutger. Thumbs up.

Gewoon 'n super vet nummer, nog steeds. Niet dat vroeger alles beter was, maar er ligt iets in die muziek van eind 70's, begin 80's, wat er nu gewoon niet vaak meer in zit.

De muziek lijkt verfijnder... en dan praten we wel over hitparade muziek he, er is genoeg goede muziek te vinden in deze tijd. Alleen die commerciele platen van nu komen uit hitfabrieken: hele teams van songwriters die aan een hit schrijven.. Vaste formules, dezelfde akkoorden etc. Alles recht getrokken met autotune.. Er zit geen ziel in...

Vaag komt me dat nummer hierboven wel een beetje bekend voor, had geen idee dat het Nederlands was. Als we dan toch lekker in de jaren '80 zitten, eentje met ET in Toppop maakt het helemaal af:

Gerto Heupink (de 2e helft van FWO) heeft een tijd bij mij op de kamer gezeten waar hij een werk ervarings plek had.
Idd gek van synths, met name de DX7 😀👍🏻

Ja, dat was een leuke podcast aflevering! :okdan:

Gezien de discussies over je eigen promotie hier op het forum kwam deze wel even aan denk ik. Leuk dat als ik als luisteraar je ‘net wat meer weet’ dan de podcastgast (podgast!?) over hoe de presentator in de zaken staat en welke opmerkingen vast wel een snaar raken! :-)

Takeaway message voor mij is toch vooral de vergankelijkheid van (relatieve) bekendheid.
Fijne gast en podcast iig.

Back