Skrie - Detonus

skrie

Ingeburgerd
Hallo gents,

Ik ben een tijdje weggeweest. Sorry. te druk met de kids voor studio-tijd.
Ik ben pas de trotse eigenaar geworden van een ASM HydraSynth Deluxe.
Deze maakt mijn Polyphonic Aftertouch setup helemaal compleet.
Ik heb eigenlijk nog steeds geen tijd, maar deze is zo vet dat ik wel wat moest opnemen.

Hier is een deel uit een improvisatie waar ik wat percussie overheen heb gelegd. (Met groeiende plant ter illustratie )
Als je wat verveeld ben met het begin, skip dan naar 4:00 als de bloem begint te bloeien.

Gebruikte gear:

ASM HydraSynth Deluxe
Novation Peak (krijgt ook de Poly-AT uit de Hydra!)
Deepmind 12 voor wat versiering.
VST-Plugin voor de percussie (bespeeld met mijn Yamaha CP4 omdat die een lekkere touch heeft voor slagwerk.)

Cheers,

Skrie

Bijzonder in de goede zin, maar hij klinkt wat naar Vangelis in de tiende macht, het is wat veel en lang. Succes thans.
Heheh... sja... je mocht doorskippen naar 4 minuten. Hij was zelfs 24 minuten :P
Ik probeer het publiek nog te sparen met de 7 minute cut.

Het is inderdaad Vangelis improvisatie mode. Maar goed om te weten dat het teveel is.

Laatst gewijzigd:
Fijn te zien dat je terug bent @skrie :okdan:.

Knappe improvisatie! Heel sterk geïnspireerd door de ons onlangs ontvallen grootmeester. De versie van 24 minuten is wel wat te lang om gewoon te beluisteren maar ik kan aannemen wanneer je in de flow van het moment zit, je eindeloos verder wil blijven doen.

De ingekorte versie van 7 minuten, heb ik wel volledig beluisterd. En ik waan me echt naar een postuum uitgebrachte release van Vangelis te luisteren :halleluja . De percussie is hier een waardevolle toevoeging. Je maakt ook mooi van lange reverbtijden zonder dat het dicht slibt. Hier en daar staat een volume wat te hard of te stil maar dat is nou eenmaal de charme van een improvisatie.

Ik vraag me af of je nou op voorhand een idee hebt waar je met je improvisatie toe wil gaan (bepaalde muzikale figuren op bepaalde momenten, bepaalde geluiden misschien, ...). Of maak je gewoon je geest volledig leeg, adem je even diep in ... en begin je gewoon te spelen wat er op dat moment in je opkomt?

Knap ... zeer knap! Dit doe ik je niet na ;) .
(meer van dit please :mega:)

:doei:

Experimentele sound. Als de zonnebloem open gaat, vind ik de track beter worden.

Fijn te zien dat je terug bent @skrie :okdan:.

Knappe improvisatie! Heel sterk geïnspireerd door de ons onlangs ontvallen grootmeester. De versie van 24 minuten is wel wat te lang om gewoon te beluisteren maar ik kan aannemen wanneer je in de flow van het moment zit, je eindeloos verder wil blijven doen.

De ingekorte versie van 7 minuten, heb ik wel volledig beluisterd. En ik waan me echt naar een postuum uitgebrachte release van Vangelis te luisteren :halleluja . De percussie is hier een waardevolle toevoeging. Je maakt ook mooi van lange reverbtijden zonder dat het dicht slibt. Hier en daar staat een volume wat te hard of te stil maar dat is nou eenmaal de charme van een improvisatie.

Ik vraag me af of je nou op voorhand een idee hebt waar je met je improvisatie toe wil gaan (bepaalde muzikale figuren op bepaalde momenten, bepaalde geluiden misschien, ...). Of maak je gewoon je geest volledig leeg, adem je even diep in ... en begin je gewoon te spelen wat er op dat moment in je opkomt?

Knap ... zeer knap! Dit doe ik je niet na ;) .
(meer van dit please :mega:)

:doei:
Hey Danny, leuk om direct weer lof van je te mogen ontvangen.
Ik ben helaas nog niet helemaal terug. 3 weken geleden weer een kleintje erbij gekregen,
dus dit is waarschijnlijk weer even een laatste stuiptrekking voor mij ;)
Wie weet zijn ze allemaal naar school over 4 jaar en kom ik weer helemaal terug :D

Ja, ik ben weer helemaal in Vangelis stemming de laatste tijd.
Natuurlijk ook veel aan hem gedacht door zijn overlijden.

Het is 100% improvisatie. Maar ik besteed veel tijd bij het maken van de patches om ze
zo te maken dat ik allerlei kanten op kan met een paar snelle Tweaks. (ook weer mijn Custom Midi Aftertouch Controller gebruikt.)
Dat oefen ik dus wel. Maar wat er gebeurd als ik op Record druk... dat is aan de goden overgeleverd.

De lange versie heb ik gepost ter illustratie hoe het improviseren kan leiden tot iets bruikbaars.
Uiteraard is dat geen goed luister materiaal tenzij je misschien al een beetje high ben ;)

Back