[Puredata generative experiment] _deus_ex_machina

oli303

Ouwe rot
Lang geleden dat ik nog eens iets gepost heb hier ;)

Ik ben de laatste tijd erg into pure data en zelfgebouwde generatieve sequencers.
Ik wilde eens een laatste experimentje loslaten waar ik nu vooral met analoge HW gear werk.

Er is geen andere soft dan puredata gebruikt. Ook recording, mixing, mastering, fx, ... is puredata op linux.
-> Correctie : er is ook nog audacity gebruikt voor de laatste touches ;) ... maar alles is open source

Leuk! En ik heb weer wat geleerd :-) Ik heb nog nooit van PureData gehoord. Maar ik begrijp dat het een grafische programmeertaal is. Leuk man. Ik heb een tijdje FlowStone gebruikt om vst's te bouwen. Dat is ook zoiets, alleen niet open source.

Leuk! En ik heb weer wat geleerd :-) Ik heb nog nooit van PureData gehoord. Maar ik begrijp dat het een grafische programmeertaal is. Leuk man. Ik heb een tijdje FlowStone gebruikt om vst's te bouwen. Dat is ook zoiets, alleen niet open source.
Ik gebruik de purr-data fork van puredata (ja confusing naming ;) )

Er bestaat vandaag de dag ook een fork in de vorm van een vst plugin genaamd plugdata (een soort max4live als je dat zo wil noemen) :
-> Een vrij recent project van een nederlandse student.

Er bestaat vandaag de dag ook een fork in de vorm van een vst plugin genaamd plugdata (een soort max4live als je dat zo wil noemen) :
-> Een vrij recent project van een nederlandse student.

De ontwikkelaar stelde zich hier al voor op het forum.

Leuk trouwens om weer wat van je te horen. Een ouder nummer, die met Bela Lugosi, komt hier best regelmatig voorbij als ik m'n bende mp3's op shuffle zet. :)

Als het goed is opent de ontwikkelaar hier ook binnenkort een eigen topic over PlugData. Lijkt mij interessant. :)

Niet slecht, krijg er wel wilde gedachten en slaapstoornissen van en overdag krijg ik nog iets gedaan.🤪

Klink niet verkeerd. Heb hem helemaal afgeluisterd.
Bij 2:45 had er wel een punt mogen worden gezet want dan wordt de herhaling mij te vervelend.
Maar al met al goed gedaan computer !!👍👍👍

Zo, vette track dit hoor. Zeker als je deze echt grotendeels in Pd hebt gemaakt!
Krijg er heel erg een lo-fi trashy analog vibe van. Lekker!

Misschien lijkt het je leuk om eens een plugin (vst/lv2) in pd-vanilla (voor heavy/hvcc) te maken? ;)

De ontwikkelaar stelde zich hier al voor op het forum.

Leuk trouwens om weer wat van je te horen. Een ouder nummer, die met Bela Lugosi, komt hier best regelmatig voorbij als ik m'n bende mp3's op shuffle zet. :)
thanks... toch iemand die ernaar luistert ;) :D

Back