Tracktion F.'em on sale voor $29...

vink

atropos-krans-os
de meest diepteloze stad van dit kale land
Tracktion F.'em, eigenlik FM8 in een ander jasje?? zeker een bizondere FM synth, en nu voor een hele lage prijs. tevens MPE, overigens.

er is 90 dagen demo (zonder restrikties) te krijgen via tracktion.

nu dus voor 29 dollar, wat zelfs met een CC, iets meer dan 29 euro is...

wel opvallend, niet zo lang uit, loopt blijkbaar niet goed. dat is geen aanrader, wanneer ik dit zeg, maar het kan ook een aktie zijn, om mensen te trekken.

wel gemaakt door wolfram franke, heeft een reputatie (komt van waldorf), tevens de developer van Biotek en Biotek 2... zie je ook aan de interface...

het is een goede FM synth, FM synthesis, daar werk ik nog erg veel mee, maar vooral binnen modulars.. en F.'em was altijd op mijn radar, maar heb in plaats daarvan Phase Plant gekozen, meer mogelikheden voor audio rate modulatie.

het lijkt me zeker een erg goede FM synth, en voor deze prijs....
waar? waar VINK™?

audiothing texture krijg je er nog gratis bij....

Fm8 is nu in de aanbieding voor 11.90 euro op plugin boutique. Kan geen toeval zijn dit.

Fm8 is nu in de aanbieding voor 11.90 euro op plugin boutique. Kan geen toeval zijn dit.

haha, o jee, da is maf en bijna voor niks overigens.

blijft een erg goede FM synth, veel gebruikt. maar als ik het goed heb begrepen, gaat NI, hier verder niets mee doen, behalve een VST3 versie maken..

of er een opvolger komt?

sja, kijk naar F.'em, is eigenlik al de opvolger, hoe je de operators, instuurt/uitstuurt..

maar blijf een zwak houden voor de FM8, en heeft nog interessante dingen, die het geluid erg bizonder kan maken, in die zin niet verouderd.

in de easy/morph sektie, zit een timbre sektie, bijna een soort van spectrale "versturing" (is geen woord, maar nu wel), heeft ook een spectogram. daarin blijft ie bizonder, en andere zaken.

en verdorie, toch gevallen voor F.'em..... ik neem mij nooit meer iets voor, het lukt toch niet, alhoewel.... heb al zaken in een wachtrij staan, die ik normaal gelijk had gekocht...

nou ja...

en verdorie, toch gevallen voor F.'em..... ik neem mij nooit meer iets voor, het lukt toch niet, alhoewel.... heb al zaken in een wachtrij staan, die ik normaal gelijk had gekocht...
Met een wachtrij ga je toch vooruit! Op Schiphol denken ze daar anders over. Je hebt je best gedaan, haha. Existentialisten noemen dat kwade trouw ;-) die begrijp jij vast wel.

F'em is geweldig. Ik heb 'm (helaas) voor veel meer gekocht dat $29. Ik kan iedereen die van FM synthese houdt aanraden om F'em te kopen voor dit bedrag.

Bedankt voor de tip. Met geduld kun je zo'n beetje alles van Traktion bij elkaar sprokkelen voor een fractie van de standaard prijs.

Met een wachtrij ga je toch vooruit! Op Schiphol denken ze daar anders over. Je hebt je best gedaan, haha. Existentialisten noemen dat kwade trouw ;-) die begrijp jij vast wel.

haha, er is zeker een wachtrij, en die blijft voor een lange tijd een wachtrij.. existentialisten! ik zit juist wat te lezen, waar ze hun mosterd vandaan halen, eigenlik; de grondstoffen van de mosterd (kierkegaard, en dan via heidegger (de mosterd) naar sartre (heidegger heeft juist sartre weer tot de orde geroepen), maar alles over subjektieve existentie, als 'grond').

goed...
F'em is geweldig. Ik heb 'm (helaas) voor veel meer gekocht dat $29. Ik kan iedereen die van FM synthese houdt aanraden om F'em te kopen voor dit bedrag.

ja, helaas, voel je dan, maar je hebt al een tijd kunnen gebruiken, dat is ook wat waard, ik heb b.v. LION aan de prijs gekocht, voor PA normen dan, ook zo'n 70 euro of zoiets... maar wel flink gebruikt...

F.'em is inderdaad een heerlikke FM synth, nu eens wat beter gebruikt. voor heerlik, pure (nou ja, niet alleen sine waves...) FM synthese, erg goed.

inderdaad; een aanrader.

Bedankt voor de tip. Met geduld kun je zo'n beetje alles van Traktion bij elkaar sprokkelen voor een fractie van de standaard prijs.

dit is de eerste keer dat ik een Tracktion synth zo goedkoop zie, behalve Biotek 1, die werd eens weggegeven, via novation... (daarom kon ik de upgrade naar 2, en dan in 50% sale maken... is ie heel wat goedkoper, overigens een niet te onderschatten synth, ook met FM mogelikheden, layers, MPE, granular, etc. etc. erg goed).

en natuurlik de vele 50% sales van Tracktion, en dan via jrrshop met ekstra discount..

collective heb ik ook gratis, maar gebruik die niet. verder, heb ik blijkbaar alle synths, die via Tracktion worden aangeboden, want sommige, hyperion, Abyss, Novum, Spacecraft, Waverazor zijn van andere developers. ik heb Hyperion niet, niet zo interessant voor mij (voor 29 dollar waarschijnlik weer wel...).

Tracktion geeft wel een platform voor indie developers, met bizondere synths, al opgenoemd. en hun 'eigen' synths; Biotek 2 en F.'em, ook zeer bizondere synths.

• Duimpje
Duimpjes: Ein
haha, er is zeker een wachtrij, en die blijft voor een lange tijd een wachtrij.. existentialisten! ik zit juist wat te lezen, waar ze hun mosterd vandaan halen, eigenlik; de grondstoffen van de mosterd (kierkegaard, en dan via heidegger (de mosterd) naar sartre (heidegger heeft juist sartre weer tot de orde geroepen), maar alles over subjektieve existentie, als 'grond').

goed...

ja, helaas, voel je dan, maar je hebt al een tijd kunnen gebruiken, dat is ook wat waard, ik heb b.v. LION aan de prijs gekocht, voor PA normen dan, ook zo'n 70 euro of zoiets... maar wel flink gebruikt...

F.'em is inderdaad een heerlikke FM synth, nu eens wat beter gebruikt. voor heerlik, pure (nou ja, niet alleen sine waves...) FM synthese, erg goed.

inderdaad; een aanrader.

dit is de eerste keer dat ik een Tracktion synth zo goedkoop zie, behalve Biotek 1, die werd eens weggegeven, via novation... (daarom kon ik de upgrade naar 2, en dan in 50% sale maken... is ie heel wat goedkoper, overigens een niet te onderschatten synth, ook met FM mogelikheden, layers, MPE, granular, etc. etc. erg goed).

en natuurlik de vele 50% sales van Tracktion, en dan via jrrshop met ekstra discount..

collective heb ik ook gratis, maar gebruik die niet. verder, heb ik blijkbaar alle synths, die via Tracktion worden aangeboden, want sommige, hyperion, Abyss, Novum, Spacecraft, Waverazor zijn van andere developers. ik heb Hyperion niet, niet zo interessant voor mij (voor 29 dollar waarschijnlik weer wel...).

Tracktion geeft wel een platform voor indie developers, met bizondere synths, al opgenoemd. en hun 'eigen' synths; Biotek 2 en F.'em, ook zeer bizondere synt

Hie had ik al Biotek 2, Collective en Daw essentials. Aangeschaft met de DAW zelf tijdens zo'n 50% bundel aanbieding. Sinds gisteren dus ook F.'em. Abyss lijkt me ook nog de moeite tzt ook al is die eigenlijk van een andere developer. Helaas zie ik net dat die niet voor Linux beschikbar is. Jammer!

Laatst gewijzigd:
Download gewoon FF die 90 dagen gratis demo. Dan zie je dat het 500+ presets zijn. Hoe lui kun je zijn? :-)
Ha klopt. Om een of andere reden zag ik in mijn zoekgegevens het aantal van een van de expansion packs. Niet goed opgelet.

Ben er inmiddels achter dat het geen makkelijke synth is. Weet iemand hoe ik hem op 'init' kan krijgen of dat er misschien ergens een default preset verstopt zit? Het start bij mij gelijk met een preset, maar ik wil zelf sounds maken vanaf niks.

Ben er inmiddels achter dat het geen makkelijke synth is. Weet iemand hoe ik hem op 'init' kan krijgen of dat er misschien ergens een default preset verstopt zit? Het start bij mij gelijk met een preset, maar ik wil zelf sounds maken vanaf niks.

ik krijg het alleen voor elkaar, dubbelklik per layer op trash icon... dan heb je een lege patch.

Ja dat is het inderdaad. Thanks! Wat een bizarre synth trouwens, gaat wel even wat tijd in zitten om deze compleet door te hebben maar ik ben al op weg :okdan:

heb ik ook last van, en vergeet niet de layers die je niet gebruikt te muten.....

goed ik ben ook door FM8 doorgekomen, heb die aardig door, of zeer aardig, maar deze werkt toch anders... of heb mijn dag niet...

de enige patch nu, die wat waard was; INIT patch, haha... maf dat ie er niet bijzit... heb overigens de content pack niet geinstalleerd, maar dat is alleen voor samples.

wel handig; je kunt user directories in de settings opgeven... staan ze gelijk goed, en niet op C:

Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!

goed ik ben ook door FM8 doorgekomen, heb die aardig door, of zeer aardig, maar deze werkt toch anders... of heb mijn dag niet...
Deze heb ik niet, wat betreft FM synths heb ik eigenlijk alleen met de DX7 V en interne FM synth van Bitwig gespeeld.

de enige patch nu, die wat waard was; INIT patch, haha... maf dat ie er niet bijzit... heb overigens de content pack niet geinstalleerd, maar dat is alleen voor samples.
Ik had deze wel geinstalleerd maar ook geen INIT/Default, heel maf inderdaad, maar ik heb hem nu zelf gemaakt en gesaved.

wel handig; je kunt user directories in de settings opgeven... staan ze gelijk goed, en niet op C:
Deze had ik ook gevonden en gelijk in gebruik genomen, is zeker handig.

Ik ga maar eens wat Youtube filmpjes opzoeken want het routen naar bijv. filters lukt me nog niet echt.

Ik had deze wel geinstalleerd maar ook geen INIT/Default, heel maf inderdaad, maar ik heb hem nu zelf gemaakt en gesaved.

ja dat bedoelde ook, of dat begreep je al, de enige bruikbare patch tot nu die ik heb gemaakt is de INIT patch...

effect slider aan de zijkant, volume slider, per layer, wel globaal voor alle effekten, dus ook de filters...

er zijn Tracktion filmpjes... en een manual natuurlik ( ? )..

goed, ik ga nog eens proberen om eens iets moois er uit te krijgen, FM moet ik toch kenne. soms heb je van die dagen, zelfs al ken je het goed, lukt je niets... ach... straks wat maar lezen, naast de blazer...

good luck!!!

Back