Step sequencing met Beatstep Pro, dat kan niet?

demian

Ojee
Misschien omschrijf ik het verkeerd en misschien heb ik ook wel niet voldoende naar informatie gezocht, maar wat ik wil is op mijn Beatstep Pro een noot invoeren en dat de sequencer dan automatisch naar de volgende step gaat. En eventueel een rust in voeren tussendoor.

Ik wil niet reactie noten inkloppen terwijl de sequencer loopt en ik wil ook niet aan knoppen draaien om de pitch te veranderen van een noot.

Gewoon noot aanslaan, volgende step, noot aanslaan, volgende step. Dat kan niet ??

Laatst gewijzigd:
Er is een softw editor die een boel instellingen heeft onder de kap. Misschien eens googlen op afbeeldingen en lezen. Ik kan er niet op antwoorden, maar ik ben t niet tegengekomen naar mijn herinnering

Thnx, ik heb al meerdere voorbeelden bekeken hoe je noten kan invoeren, zoals ik het begrijp kan het op 2 manieren.

Of realtime recorden, of aan de knoppen draaien om zo per step de toonhoogte in te stellen.

Maar gewoon inkloppen schijnt niet te kunnen..

Via de software kan je makkelijk patterns intekenen en naar de beatstep pro sturen, dat is handig idd, ik zou alleen willen dat ik net zo handig op de Beatstep Pro patterns in kon kloppen zodat ik die software niet nodig heb.

Onbegrijpelijk dat de meest basic step sequencing functie niet in de Beatstep Pro zit.
Maakt het ding zo goed als onbruikbaar voor mij.

Wat ik wil is gewoon noot aanslaan om in te voeren en dat de sequencer dan automatisch naar de volgende step gaat en op invoer wacht. Dat kan dus wel? Hoe dan?

Mss clock slaven? En dan volgende stap via de master

Gewoon noot aanslaan, volgende step, noot aanslaan, volgende step. Dat kan niet ??
Wat jij wilt dat doe je op een keystep, dan toets je elke keer een noot in met rust hier en daar tussendoor en dan speel je later in één keer de sequence af.
Op de BSP is de sequencer de leidraad voor je sequence voor zover ik weet, die kan je wel een last step aangeven zodat ie elke gewenste lengte afspeelt.

Laatst gewijzigd:
weet niet op je m al hebt, anders eens kijken naar de zaquencer?

Wat jij wilt dat doe je op een keystep, dan toets je elke keer een noot in met rust hier en daar tussendoor en dan speel je later in één keer de sequence af.
Op de BSP is de sequencer de leidraad voor je sequence voor zover ik weet, die kan je wel een last step aangeven zodat ie elke gewenste lengte afspeelt.
Je hebt gelijk, step recording kan alleen op de Keystep.

Waarom die sequencer dan Beatstep PRO heet is me een raadsel. Het is dus of realtime inspelen of alles met de draaiknoppen invoeren.

Wat wel schijnt te kunnen is '
  • Ability to enter notes in melodic sequencer by hitting a pad then tapping one or multiple steps.'
Maar daar heb ik ook niks aan, step recording is toch wel een heel basic iets, onbegrijpelijk dat dat niet kan. Ik kan er echt niet bij dat dat niet kan, het is zo makkelijk in te programmeren in de firmware..

Weird zeg, ik was echt in de veronderstelling dat dat kon.
Heb em heel even gehad maar ook weer heel snel weg gedaan omdat ie gewoon niet fatsoenlijk syncable was met een DAW. En dus eigenlijk kompleet onbruikbaar.

Waarom die sequencer dan Beatstep PRO heet is me een raadsel. Het is dus of realtime inspelen of alles met de draaiknoppen invoeren.
Nou ja, het is maar vanuit welk perspectief je het bekijkt denk ik?
Ik heb ze beide maar de sequencer van de Keystep vind ik een onding met zoveel beperkingen, ik gebruik de keystep alleen als keyboard omdat ie zo handig klein is op je desk.

Misschien is een Keystep pro dan wel iets voor je, ook leuk met modular enz.
Het is dat ie aan de prijs is maar het lijkt me wel een heel tof apparaat.
Die kan op 3 manieren sequences maken, ook zoals jij wilt en ook nog arpeggio's erbij;

Hier nog een mooie demo met Daniël Fisher, je hebt al de Grey Meanie dus het is maar een klein stapje voor je ;)

Laatst gewijzigd:
Dank voor het meedenken. :okdan:

De Keystep Pro heeft mijn interesse ook. Hoewel het me nog steeds verbaast dat zo'n basic step recording functie er niet in zit bij de Beatstep Pro ga ik eerst maar eens zien of ik er omheen kan werken.
De form factor van dit apparaatje is wel erg fijn namelijk. En sequences invoeren met de draaiknoppen valt achteraf toch ook niet tegen, alleen kan ik minder snel een idee wat ik heb invoeren, aan de andere kant kom je hierdoor weer op dingen die je anders niet bedacht had. Maar oke. Een draaiknop per step om de pitch, velocity en gate length in te kunnen stellen is ook fijn, bij de Keystep Pro hebben ze die weer weggelaten en zul je dus eerst de step moeten selecteren voor je een van deze 3 zaken kan editen. Niet dat het erg is perse, maar geeft weer een andere workflow. Dat je een spoor meer kan opnemen (4 ipv 3) vind ik wel een groot voordeel van de Keystep Pro, evenals de polyfonie en de aanwezigheid van een keyboard. Maar ja, t is weer 400 euro naar de maan als ik dat doe.

Ik ben ondertussen maar eens begonnen met een eenvoudige track te bouwen met de Beatstep Pro en dat gaat best aardig. Ondanks de beperkingen, het gemis van een 4e spoor op te kunnen nemen vind ik eigenlijk groter dan het gemis van step recording. Eerst maar eens even vriendjes proberen te worden met de Beatstep Pro.

Soms kan op het eerste gezicht een apparaat niet datgene helemaal doen wat je wil maar zoals je al zegt zijn er weer andere kanten die juist een extra dimensie geven waardoor je weer op nieuwe dingen komt.
Wat ik zowiezo één van de leukere dingen vind op de BSP is dat je per instrument een last step kan aangeven bijv je drums 32 stappen en je bass of je synth variëer je dan met gekke idëen, je zet 'm dan op bijv 9 stappen of 13 of zoiets en dan forward af alleen backwarts enz en dan wissel je ook weer af tussen de sequences die je erin hebt geprogrammeerd.
Ook korte sequences met de bass van 5 of 7 steps kan best lekker klinken vind ik of de roller/looper ff tussendoor, het wordt dan een beetje een instrument vind ik, leuk voor een jam. :okdan:
Soms wordt het chaos maar soms kom je ook op hele onverwachtse te gekke polymetrie op die manier en je draait af en toe aan de toonhoogte van een stap of zo en zo blijf je van de straat. :)

Is toch kwestie vd desbetreffende stap aantikken en de waarde geven die je wil. ?

Step 1 *tik* -C,
step 2 *tik* -F#,
step 3 *tik* - A … enz.

Of ? ….
Dit werkt prima!
Ik vind dit zelfs veel bruikbaarder dan step sequencing.
step 1 + key note en op step 1 staat dan de note die je wilt.
Idem met andere steps. als je zo het rijtje af gaat heb je een soort van step sequencer,
met de mogelijkheid om heel snel noten te verandern. zowel realtime als stilstand.

Jeemig..! Dat werkt inderdaad !

Oke, het is nog niet helemaal hoe ik het wilde hebben, maar dat je zo direct een noot aan een step kan toewijzen, dat is wel handig ja. :okdan:

is zeker niet de enige "pro"-sequencer dat die feature niet heeft
Pyramid kan het ook niet bvb, en er zullen er nog veel zijn

wel verstaan de meeste mensen onder "step sequencing" iets anders dan jij, dus beetje misleidende titel/topic

Back