The Beginning Of Something [Trance]

Mister L.

Ingeburgerd

Deze heeft een behoorlijke tijd op de werkbank gelegen. Heeft heel wat veranderingen ondergaan. Op een gegeven moment de hele hoofdmelodie veranderd, waarna het hele nummer natuurlijk weer aangepast moet worden, vastgelopen, laten liggen, drie weken op fietsvakantie geweest, vervolgens het nummer afgemaakt, althans een poging tot haha.

Benieuwd naar jullie reacties, zowel positief als kritisch.

Het eerste wat me opvalt is dat het meer een oldschool trance track is. Denk als je dit rond 1999/2001 zou opsturen het zeker kan worden uitgebracht, mits je een aantal veranderingen toepast.

De drums waar de track mee eindigt zou ik ook in het intro plaatsen. De snare zou iets meer laag mogen hebben waardoor deze meer body krijgt. De string die er rond 0.57 inkomt zou een klein beetje sidechain mogen hebben, alhoewel het ook wel goed past zonder in deze track. Op sommige stukken is de string net even iets te dominant. Heb het idee dat de bass de kick soms in de weg zit, maar dat kan ik niet goed beoordelen met de hoofdtelefoon. Er zit een hoop afwisseling in de track, alleen duurt ie net even iets te lang voor mij. Denk dat als je de track zo rond de 6 minuten laat duren het beter uit de verf komt.

Lekker nummer.:okdan:
goed opgenomen en variƫrend.

Trance hoeft niets altijd hetzelfde te zijn...
Op commercieel gebied is trance al lang uitgesponnen en de zaagtand is bij bijna iedere trance nummer gebruikt.

Bij dit nummer geeft trance meer dynamiek.
Goed gedaan.

smiley 2.jpg

Lekker deuntje wat er op 3:10 in komt hoor, goede hook. Verder vind ik de track erg droog en zoals eerder al opgemerkt klinkt hij erg "klassiek" (of oneerbiedig: gedateerd). Het swingt wel lekker. Ik zou 'm best een moderne makeover willen geven als je daar voor open staat.

Bedankt voor je feedback maar wat bedoel je precies met "droog?"

Zeer vereerd maar ik denk dat ik de eer voorlopig aan nog even mezelf laat. No offense, je eigen tracks klinken erg dope btw.
Met droog bedoel ik dat de geluiden niet allemaal met elkaar "gellen". Met name de kick en baslijn zijn 2 aparte lagen in de track. De kick is vrij kort en staccato terwijl de track niet heel snel is. Je baslijn is volgens mij maar 1 laag waardoor er weinig syncopatie is, ook niet zo heel veel sidechain / ducking zo te horen. En je pads lijken niet zo veel galm te hebben.

Begrijp me niet verkeerd hoor; ik vind dat je een toffe plaat gemaakt hebt, ik stip alleen punten aan waarop ik het anders gedaan zou hebben.

En even goede vrienden wat betreft het voor jezelf houden van de track :biertje:

Begrijp me niet verkeerd hoor; ik vind dat je een toffe plaat gemaakt hebt, ik stip alleen punten aan waarop ik het anders gedaan zou hebben.
Thanks! En je kritiek is zeer gewaardeerd. Zo weet ik in elk geval beter wat je precies bedoeld. :)

Back