EHX Big Muff hardware analoge distortion als plug-in in je DAW.

Het werkt als een standaard VST plug-in, behalve dat de audio via USB door een echt hardware circuit wordt gestuurd. Geen virtueel analoog dus, maar echt analoog. De parameters zijn vanuit de VST in te stellen en als preset op te slaan.
Werkt ook standalone. En is ook als audio interface te gebruiken.

BMHP_07-blue_video-1.jpg

Distortion is een van de dingen waarbij software het toch nog wel grotendeels af laat weten, menig simpel pedaaltje van een paar tientjes klinkt beter dan het leeuwendeel van de plugins. Er zijn wel een paar goede zoals Rift, maar ik vind het veel gelauwerde Trash 2 of de distortion effecten in Guitar Rig, Sound Toys en die van Plugin Alliance toch over het algemeen buitengewoon matig.

Dat gezegd hebbende, zou de Big Muff niet echt mijn eerste keuze zijn. Vandaar mijn opmerking over de Memory Man (Deluxe). Deze klassieke analoge delay toevoegen als plugin met het authentieke geluid lijkt me wel wat.
Ik heb rift niet geprobeerd. Wel Analog Heat mkI, Saturn, Radiator. Ik heb sinds kort de saturatie plug ins van Arturia en voor mij zijn dat beste die ik tot nu toe gehad heb. Deze USB Big Muff is ook wel tof, maar relatief duur vind ik voor iets wat zo weinig verschillende dingen kan. Ik zou liever iets meer betalen voor meerdere EHX saturatie pedalen in 1 plug-in oplossing.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Saturn (2) vind ik ook erg goed maar zie ik meer als saturatie/superEQ dan als echte distortion (ik vind Saturn het mooist als 'ie nog niet gaat scheuren).

Ik ben super fan van Camel Audio's Crusher.
Als je intresse hebt kan ik die van win of apple sturen want die was ook gratis.
Onlangs bij een Techno producer een andere saturatie plugin gehoord die echt goed klonk...... zal eens kijken of ik hem kan vinden... zwarte donke interface

Deesss....

Ik heb een bigMuff original Sovtech... gebruik die echt nooit.
Onlangs een Klon Centaur gekocht.

Saturn (2) vind ik ook erg goed maar zie ik meer als saturatie/superEQ dan als echte distortion (ik vind Saturn het mooist als 'ie nog niet gaat scheuren).
Die gebruik ik ook.

Vaak zet ik er 4 of nog meer achter elkaar.
Dat kan natuurlijk met elke distortion pluginn.

Beetje echte drive icm met plugin doet het voor mij heel goed.
Zo jeeeesus die Klon Centaur klinkt goed. 50 euries...
Dees.

Handmade unique boutique van:
kunshanchiquanjidianshebeiyouxiangongsi
kaifaquqingfengxilu690 1hao
215300 kunshan
China

Huh?

yes, is een kloon. de echte gaat voor een moog one 8v.
klinkt erg goed.

Ik ben super fan van Camel Audio's Crusher.
Als je intresse hebt kan ik die van win of apple sturen want die was ook gratis.
Onlangs bij een Techno producer een andere saturatie plugin gehoord die echt goed klonk...... zal eens kijken of ik hem kan vinden... zwarte donke interface

Deesss....

Ik heb een bigMuff original Sovtech... gebruik die echt nooit.
Onlangs een Klon Centaur gekocht.
Decapitator gebruikt ik ook, mooie plugin. Ik ben wel geïnteresseerd in de Crusher?

We zijn toch al afgedwaald van de Big Muff, kan deze er ook wel bij.

28323-06232023084123.jpg

Ook weer hardware als plugin.

Ja had hem idd gezien White sea studio gaat over paar weken Review geven op YouTube

In de wintersale van Bax met 10% extra korting was deze voor 195eu ipv 330 te koop. Dat vind ik wel een gokje waard, ben benieuwd hoe goed het allemaal werkt over USB (indien dit tegenvalt kan ik hem sowieso wel gebruiken in mijn guitar fx chain).

Back