Serato DJ Pro 3.0 - Stems

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Handig, voor DJ's en ook voor producers: Serato STEMS. Plaats je muziekfile in de stems map en Serato stript de track automatisch in Vocal/ Melody/ Bass/ Drums. Coole techniek om elementen te rippen voor je sampler..

Hier een video met een gast die heel veel ouwehoert.. shoutouts naar vrienden, z'n buurvrouw, z'n hond, z'n kat etc. Maar hou vol, hij vertelt tussendoor ook wat zinnigs..

In Virtual DJ zit dit al 2 jaar.. en ik vroeg me af of het een verbeterde versie was aangezien het 3.0 is.. Daar heeft 't nog een beetje het early MP3 randje soms (<96kbs).
Ik gebruik het heel soms om de zanglijn weg te toveren en dan overheen te zingen of saxen.. of te mixen.. ik kan de stems daar wegdraaien via de potjes van de extra kanalen op de mixer..

Ben even later door de video heen gaan skippen.. beetje bored.. maar onze kater Pluis was wel amused... haha.. :D

Laatst gewijzigd:
Oh.. toch wel 'n verschil met een acapella.. Maar ik kan toch niet zonder VDJ.. zo flexibel met midi routing en scripting..
Ik betwijfel of ie bij "Smash Mouth - All star" (verderop in de video de juiste settings heeft voor VDJ.. ik heb toch veel betere resultaten gehoord.. maar zou kunnen.. ga het nog ff checken..

Laatst gewijzigd:
Even gecheckt.. maar hij heeft z'n settings niet goed staan.. of hij gebruikt een verkeerde versie..
Heb een re-take videootje gemaakt en mix VDJ er aan het eind in.. wel een klein verschil, Serato klinkt iets beter maar VDJ klinkt niet zo beroerd als hij het laat horen.. what a joke... Serato fan probably... :D

In Virtual DJ zit dit al 2 jaar.. en ik vroeg me af of het een verbeterde versie was aangezien het 3.0 is.. Daar heeft 't nog een beetje het early MP3 randje soms (<96kbs).
Ik gebruik het heel soms om de zanglijn weg te toveren en dan overheen te zingen of saxen.. of te mixen.. ik kan de stems daar wegdraaien via de potjes van de extra kanalen op de mixer..

Ben even later door de video heen gaan skippen.. beetje bored.. maar onze kater Pluis was wel amused... haha..

Okay, het is niet zo revolutionair nieuw dus... Ik vond het heel wat: multitrack audio met een druk op de knop.. Even een acapella uit een track halen of de drums....
Het zou trouwens echt top zijn als hij audio realtime kan strippen.. dus ook met inkomende audio van vinyl..

En die katten zijn echt ondoorgrondelijk he.. je zou denken wat moet zo'n beest toch met stems, maar ze zijn toch erg geinteresseerd in die techniek blijkt wel.... :)

Laatst gewijzigd:
Okay, het is niet zo revolutionair nieuw dus... Ik vond het heel wat: multitrack audio met een druk op de knop.. Even een acapella uit een track halen of de drums....

Die katten zijn echt ondoorgrondelijk he.. je zou denken wat moet zo'n beest toch met stems, maar ze zijn toch erg geinteresseerd in die techniek blijkt.... :)
Het is zeker leuk ja.. maar niet revolutionair.. Ik weet dat er nog betere algorithms zijn.. kost je meer CPU dan denk ik. Er is een site/online dienst die tegen betaling STEMS maakt van audio.. heb 'n keer getest. Nog steeds niet perfect..
Serato klinkt wel iets beter.. maar die vergelijking met een vocal weghalen hierboven gaat nergens over.. :D

Oh.. ja de kater uit de Video is echt een uitzondering.. hij springt geregeld voor de monitor. zelfs een berichtje intikken vind ie interessant om te zien soms.. :D

Misschien kan je hem op een IT-opleiding doen?

Konden we allemaal maar kattentaal spreken net als deze dude:

Moest laatst Virtual DJ op mijn laptop updaten.. altijd weer spannend of al mijn settings weer worden meegenomen zo tussen een aantal gigs.. gelukkig geen problemen maar is aleens een keer fout gegaan en mijn complete layout naar de klote was.
Na het updaten kreeg ik meteen een melding dat STEMS 2.0 was toegevoegd en mijn Laptop (Asus ROG Zephyrus S i7 RTX2070) niet snel genoeg zou zijn om het in realtime te doen.. pff.. er wordt nu kennelijk nog meer CPU power ingestoken en kan ook niet anders als je 'n echt goed resultaat wilt.
Ik gebruikte het nu eigenlijk alleen op mijn studio PC als ik ergens wat backings moest muten.. nog niet getest maar ben benieuwd of mijn studio PC het we realtime trekt.. klinkt veel beter iig.. :)

Hieronder de vergelijking met Serato..

Laatst gewijzigd:
Je blijft aan de gang qua upgraden... Dan maar niet realtime, ik ben toch alleen geïnteresseerd in die stems. Ik wacht wel effe dan , als hij maar wat goeds uitpoept..

Back