Why Today's Music Is So BORING - Rick Beato

Ik krijg zelf allergie van covers en ander naspeelgedrag. Heb daarnaast niets op met de muziekindustrie en alle uitwassen daarvan.

Gewoon weg van de snelweg. lekker eigenwijs muziek maken die jezelf aantrekkelijk/leuk vind. Dan wordt je vanzelf origineel.
Als het grote publiek wegblijft dan heb je er in ieder geval nog zelf dikke lol aan. Mochten anderen het ook nog leuk vinden dan is dat meegenomen, maar mij in ieder geval niet essentieel.

Een kenmerk van extraverte personen, alles voor de aandacht. Of om het positiever te zeggen, extraverte personen krijgen energie van contact met andere mensen, maar omgekeerd is ook waar, introverte personen kost het energie.

Een kenmerk van extraverte personen, alles voor de aandacht.
Haha, wat heerlijk genuanceerd 😄 Past naadloos in dit (ontsporende) draadje.

- Hedendaagse muziek is strontvervelend.
- Mensen met een afwijkende mening zijn alu-hoedjes
- Extraverte mensen zijn aandachtsgeil.

Lekker overzichtelijk. Maar misschien moeten we het inderdaad weer gewoon over synths hebben? Want straks haalt iemand de politiek er ook nog bij 😅

Haha, vond het wel leuk om het effe lomp zo neer te schrijven. :D

Maar het klopt toch wel, jij krijgt energie van andere mensen en dat motiveert jou, bij mij werkt dat niet zo, ik heb geen luisteraars nodig om muziek te maken.
Sterker nog, liever laat ik niemand iets horen, behalve hier op het forum vind ik nog wel oke, verder vind ik het wel best.

Ik heb geen luisteraars nodig om muziek te maken.
Ik ook niet per se, maar dan houd ik het bij tokkelen op de piano of een beetje prutsen in mijn DAW. Als ik een nummer volledig afmaak, met een complex arrangement, mix, mastering en alles erop en eraan hoop ik wel dat mensen daarop reageren. Anders houd ik het wel bij de ruwe versie voor mezelf.

Van de week werd mijn nieuwe single in 2 live-sets op YouTube gedraaid. Daar krijg ik wel energie van, ja 😄 Maar alles mag uiteraard en dat is voor iedereen anders 👍

Dat is ook superleuk !

Jouw muziek vind ik dan nog lekker klinken ook, ik luister daar veel liever naar dan wat men op de radio draait.

En is dus ook wat ik niet begrijp, zoveel lekkere muziek bestaat er, waarom draait men dat niet op de radio... Ik snap er niks van.

Ik vote voor meer Bombario en minder Adele. (meen ik echt) :okdan:

En is dus ook wat ik niet begrijp, zoveel lekkere muziek bestaat er, waarom draait men dat niet op de radio... Ik snap er niks van.
Wat ik denk is dat het zo veel om geld gaat dat alleen muziek zo sterk gepromoot word door de grote spelers in die wereld.

De drie grote platenlabels produceren tweederde van alle muziek. Ze zijn de machtigste koper van muziek en talent, en ze gebruiken die macht om prioriteit te geven aan een handvol megasterren en pophits. Ze pitchen muziek in enorme radioconglomeraten en streamingplatforms die bepalen hoe muziek wordt geconsumeerd, en ze verzamelen een steeds groter deel van de inkomsten van de industrie.

Wat enorm meespeelt in de muziekindustrie zijn, uiterlijk, image, entourage, vroeger (ja, toen je poep nog met een lange oe schreef) kwam een artiest er nog mee weg als ie lelijk was. Tegenwoordig echt niet meer.
Tenzij je vreselijk goed of bijzonder bent, dan kan je nog wel lelijk zijn of een afwijkend imago hebben en anders is het underground circuit waar je wezen moet.

Muziek is een ingredient geworden in een verzameling van dingen die samen een 'iets' vormen wat blijkbaar verkoopt. En dat wordt maximaal gespamd, ten koste van alle andere kwaliteiten en originele dingen die er zijn.

Op zich niet erg, als ik er maar geen last van heb, maar dat heb ik wel, vooral dus vanwege het gespam, overal waar je maar komt.

De drie grote platenlabels produceren tweederde van alle muziek. Ze zijn de machtigste koper van muziek en talent, en ze gebruiken die macht om prioriteit te geven aan een handvol megasterren en pophits. Ze pitchen muziek in enorme radioconglomeraten en streamingplatforms die bepalen hoe muziek wordt geconsumeerd

Je moet er wel bij bedenken wie luistert naar de radiostations en streamingdiensten die zich vooral daarop richten. Lijkt me vooral de "luie" luisteraar, dat zijn waarschijnlijk niet de echte muziekliefhebbers. Het is tegenwoordig gemakkelijk om muziek te distribueren, voor de weinig bekende professionele muzikant en de hobbyknooier op de zolderkamer. Die maken soms erg goede muziek, ik denk dat de ware muziekliefhebber de weg wel weet te vinden online om het te vinden en te beluisteren. En als muzikant kun je beter 100 luisteraars hebben die je muziek echt weten te waarderen, ipv. 100 miljoen voor wie het weinig meer is dan muzikaal behang.

Wat enorm meespeelt in de muziekindustrie zijn, uiterlijk, image, entourage, vroeger (ja, toen je poep nog met een lange oe schreef) kwam een artiest er nog mee weg als ie lelijk was. Tegenwoordig echt niet meer.

Nou ja, Ed Sheeran is de best verkopende artiest en die lijkt op een hobbit met schaamhaar in zijn gezicht.
Adele verkoopt als een trein en is massiever dan menig bankstel.
The Weeknd ziet er een beetje uit als een plumeau met een snor.

Denk dat het dus wel meevalt. Deze artiesten hebben toch meer succes met hun liedjes dan hun uiterlijk lijkt me. En in onze tijd hadden we ook al een Madonna, Kylie Minogue en Milli Vanilli natuurlijk. Varierend van weinig zangtalent tot 100% playback maar wel goed vleesch op de platencover.

Van de aantrekkingskracht van Milli Vanilli op welk vlak dan ook heb ik nooit iets begrepen.

Radiohead, nog zo'n sexloos setje die ook doen of ze er niet bij horen (en toch stiekum dik binnenlopen)

Haha.. idd. Wat Nap zegt..
Juist tegenwoordig worden mensen bekend omdat ze zelf gaan vloggen.. beetje de omgekeerde wereld waar ze vroeger de platenindustrie juist nodig hadden.. Een programma als "De beste zangers" haalt de ene na de andere YT sensatie binnen.. laatste aflevering zat Blancs erin.. die is ooit ook gewoon met een YT kanaal begonnen en wat muziek maken.. ik heb in het verleden weleens wat videootjes van em gezien.. maar dit is toch best wel gaaf dat het ook gewoon zonder kruiwagen kan. Dat was vroeger volgens mij veel meer een ding..

Laatst gewijzigd:
Van de aantrekkingskracht van Milli Vanilli op welk vlak dan ook heb ik nooit iets begrepen.
1667553231962.png

Jij bent waarschijnlijk nooit een bakvis geweest natuurlijk...

Dit is toch 'n beetje de gemiddelde SF dude.. of niet?? :D Ok.. het talent druipt er wel vanaf.. :halleluja

Back