Failliete muziekketen Keymusic veilt alle instrumenten met kortingen tot 90%: “Grootste muziekveiling ter wereld”

Leeft Urbanus eigenlijk nog? Kan me de tijd niet heugen dat ik die ooit nog eens op de prolevisie zag. Of zit hij tegenwoordig in het nieuw-winkelcentrum-openen schnabbel circuit? Op zich was hij best geestig bij vlagen.

-edit- ik lees op wiki dat hij nog steeds theatershows doet. Kras!
Ik heb m

Paar jaar geleden nog gezien op n festival. Was geweldig. Hij heeft n bio uit. Aanrader ook. Staat vol korte verhalen uit zijn leven. Ideaal op t kleinste kamertje

Echt? Nooit geweten. Voorbeelden?
Ik stelde het wat overdreven, maar nummers zoals 2Wicky, vinegar&salt en Sometimes en zijn niet los te koppelen van het gesamplede nummer waarrond ze gebouwd zijn. En dan is je hippe band plots Dalida. }:| En This strange effect bv isgewoon een cover.

Maar jouw cover heeft minder synths dan jouw origineel. Ik laat de uitdrijvingskit aanrukken!

Je had Bette Davis Eyes kunnen gebruiken, dan was er een stijgende synthtrend. En dan waren we nu niet met knoflook wierook aan het klooien.

En de meeste van hun hits zijn quasi 1 op 1 coverversies...

Hmm, wellicht. Duidelijk is uiteraard dat Hooverphonic veel mosterd uit de Franse Kleffe Dingetjes Ecole heeft gehaald, en ik durf wel te bekennen dat ik ze daar erg dankbaar voor ben :halleluja

Qua 'erg bepalende samples' is een bruggetje naar Portishead dan eenvoudig te maken. Zoals bekend diverse van hun nummers grotendeels door bijv die Lalo Schifrin samples gedefinieerd. Plus nog een beetje van henzelf. Prima dat. 'k Had boos op hen kunnen zijn, of teleurgesteld, of ... dankbaar om zo een linkje naar de bron van veel moois tegen te komen. Kende toen al het een & ander van Schifrin, maar zo dook er nog wat meer op.

Hoop dat ik het topic zo weer en route heb gebracht, of moeten we 't toch nog meer over Urbanus hebben? :D

Mja… moby zonder twin peaks sample had ook vast nooit groots geworden…

En Urbanus deed nooit synths dacht ik. Hij scratcht wel. Dat deed mij dan weer scratchen. En na dj te worden synths kopen. En zo is t tich weer n synth achtige reply 😂

die veiling komt er niet ,er wordt onderhandeld om alles in zijn geheel op te kopen
en volgens bron zou dat al in kannen en kruiken zijn

die veiling komt er niet ,er wordt onderhandeld om alles in zijn geheel op te kopen
en volgens bron zou dat al in kannen en kruiken zijn

Het heeft er inderdaad alle schijn van. Hoe dikwijls is het starttijdstip al wel niet verplaatst? Voorlopig nog maar even afwachten en kijken wat er gebeurt :engel: .

Iemand enig idee hoe de veiling doorgaat ?
Gebeurt het online , moet je je eerst registeren etc...?
Ik woon zelf in Gent (belgie )

Ik heb een online account aangemaakt. Dat heb je nodig om te kunnen bieden. Ik veronderstel dat wanneer de veilingen starten, je de nodige knoppen in de gewenste veiling kan gebruiken.

Alleen afwachten of er daadwerkelijk iets van die veilingen komt want ze zijn al zo dikwijls uitgesteld geweest.

:koffie:

Back