Choir VST

hub

Ingeburgerd
Heb opeens problemen met de Labs van Spitfire. (Tip: haal van hun nooit zomaar wat weg in je DAW wat niet meer op hun site is te downloaden). Dus, geweldige klanken, maar na die vastloper ben ik het geklooi met hun spul nu echt zat. Op YouTube vind ik 1000 reviews van mensen die schijnbaar elke rommel geweldig vinden (zal zich wel lonen voor beide partijen), dus misschien hebben jullie tips. Ik zoek een VST3 van een Choir. Ik wil een groot gemengd koor, zoiets waarmee ik de buren op de Carmina Burana kan trakteren (misschien worden ze dan wat aardiger tegen mij). Hoeft niet perse veel fx te hebben, maar ik wil wel iets zonder kraakjes en tikken (blijkbaar een kenmerk van choir-vst's?) ed. Heb een Intel i7 met 32 GB laptop. Hoeft niet gratis (mag wel), maar het moet geen 1000 euri of 1299 USD te kosten.

Heeft NI geen goede Kontakt library misschien?

• Duimpje
Duimpjes: hub
Heeft NI geen goede Kontakt library misschien?
Ik neem aan dat je Spitfire bedoelt (niet NI)? Ik hoop dat ik mensen niet ten onrechte weghoud van mooie klanken, want die hebben ze echt wel. Dus even mijn eigen ervaring. De app functioneerde altijd perfect. Ik had ook nogal wat betaalde Instruments, Labs zoals zij dat noemen. Nu was er eentje, Micah's Choir (functioneert op hun site ook niet meer), die ik had verwijderd en ik heb dit niet meer goed gekregen, ondanks alle herstelprocedures die ik vond op YouTube. Als ik er met mijn stomme poten was afgebleven was er vermoedelijk niks aan de hand geweest. Maar zelfs een volledig nieuwe installatie krijg ik niet meer foutloos aan de praat. Ik ben te oud om me lang over iets te ergeren, dus wat mij betreft helaas een definitieve streep onder Spitfire. Maar kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen zo hoeft te zijn.

Een ticket openen(bericht sturen) bij spitfire? Ik verwacht dat je jou wel willen helpen, mocht je dat nog willen.

• Duimpje
Duimpjes: hub
Ik zie Micah's Choir nog wel op de site? Hij verwijst me ook goed door naar de app voor installatie e.d.

Ik zie Micah's Choir nog wel op de site? Hij verwijst me ook goed door naar de app voor installatie e.d.
Dankjewel voor de moeite die je hebt genomen! Toen ik jouw bericht las heb ik het volgende geprobeerd. Ik heb met mijn 2 Windows pc's EN mijn Chromebook geprobeerd verder te komen. Dat Chromebook omdat dat installatie-onmogelijk is en er dus niks op de schijf kan staan. Met beide Windows (een ervan gloednieuw en zonder Spitfire-geschiedenis) heb ik de browsers Chrome, Edge en Bing geprobeerd na opschonen cache-geheugens. Bij alle 3 de laptops exact hetzelfde. Ze zien Mica's Choir gewoon staan, maar als ik er op klik zie ik het foutscherm met melding "404-page not found". Bij Windows is de "niet traceren-header" ingeschakeld via mijn a-virus software. Ik denk dat bv. Mica's Choir deze melding geeft omdat ik het na installatie weer heb verwijderd en dat mijn laptop, of toch de site zelf (via ip-adres?) dit onthoudt. Hoe dit kan gaat me boven de pet. Maar misschien heeft iemand die ook Spitfire gebruikt hier iets aan.

Laatst gewijzigd:
Ik ken het koor wat je noemt of de maker ervan niet. Maar je vroeg in je 1e post om tips voor een alternatief dacht ik; ik heb Olympus Elements en ben daar best tevreden over. Ik heb de native versie voor Ableton, die was destijds vriendelijk geprijsd, ik heb er iets van €50 voor betaald dacht ik.

Ik neem aan dat je Spitfire bedoelt (niet NI)? Ik hoop dat ik mensen niet ten onrechte weghoud van mooie klanken, want die hebben ze echt wel. Dus even mijn eigen ervaring. De app functioneerde altijd perfect. Ik had ook nogal wat betaalde Instruments, Labs zoals zij dat noemen. Nu was er eentje, Micah's Choir (functioneert op hun site ook niet meer), die ik had verwijderd en ik heb dit niet meer goed gekregen, ondanks alle herstelprocedures die ik vond op YouTube. Als ik er met mijn stomme poten was afgebleven was er vermoedelijk niks aan de hand geweest. Maar zelfs een volledig nieuwe installatie krijg ik niet meer foutloos aan de praat. Ik ben te oud om me lang over iets te ergeren, dus wat mij betreft helaas een definitieve streep onder Spitfire. Maar kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen zo hoeft te zijn.
Ik had je verkeerd begrepen denk ik. Misschien inderdaad ook wel een manier om wat van die Spitfire Labs aan de praat te krijgen. Ik heb nu Kontakt 7 geinstalleerd. Ging warempel goed, werd vanzelf in mijn Studio One opgenomen. Maar ik weet nog niet hoe ik presets daarin moet zetten (kom ik wel uit, maar tips zijn welkom !) en weet natuurlijk ook nog niet of die van Spitfire daarmee werken. In ieder geval de moeite van het proberen waard. Bedankt voor de tip !

Klinkt idd heel mooi, zoiets zoek ik. Ik reageer nog hierover bij de soortgelijke tip over Olympus Elements van NorthernLightX. Dit soort tips kan ik wat mee, dankjewel !

Hmm, tot zover niet bekend met wegvallende Labs, too bad, maar goed in elk geval om te weten.

Eventueel al eens een verse account geprobeerd, bijv op andere computer met ander email-adres? Dat omzeilt je IP-adres niet, maar wie weet of het helpt.... (computers zijn geen harde science).

Hmm, tot zover niet bekend met wegvallende Labs, too bad, maar goed in elk geval om te weten.

Eventueel al eens een verse account geprobeerd, bijv op andere computer met ander email-adres? Dat omzeilt je IP-adres niet, maar wie weet of het helpt.... (computers zijn geen harde science).
Geen Labs verwijderen, denk ik, dan gebeurt dit niet. Had ik idd ook al over nagedacht, maar ik was bang dat de dingen die ik al had op mijn oude account sowieso dan weg zouden zijn. En eigenlijk is mijn mening dat dit niet mag gebeuren als je gewoon een Lab verwijdert. Of dat in ieder geval een waarschuwing van de app op zijn plaats is. Lijkt me niet moeilijk voor een beetje programmeur. Dus ik dacht lekker puzzelen met wat nieuws ipv me blijven ergeren door met iets te blijven klooien. Verder weet ik ook niet of de oorzaak bij de site zit of dat iets op mijn pc staat wat ik niet kan traceren.

Geen Labs verwijderen, denk ik, dan gebeurt dit niet. Had ik idd ook al over nagedacht, maar ik was bang dat de dingen die ik al had op mijn oude account sowieso dan weg zouden zijn. En eigenlijk is mijn mening dat dit niet mag gebeuren als je gewoon een Lab verwijdert. Of dat in ieder geval een waarschuwing van de app op zijn plaats is. Lijkt me niet moeilijk voor een beetje programmeur. Dus ik dacht lekker puzzelen met wat nieuws ipv me blijven ergeren door met iets te blijven klooien. Verder weet ik ook niet of de oorzaak bij de site zit of dat iets op mijn pc staat wat ik niet kan traceren.

Qua multiple accounts, die lijken me naast elkaar te kunnen bestaan (elk op andere machine), nog zover niet gemerkt dat die elkaar 'zien'.

In geval van ruimtegebrek parkeer ik wel eens de samples even elders, maar da's een kwestie van folders heen & terug schuiven (Win10), dus niks deinstalleren.

'k Moet zeggen dat dat Labs desondanks een eigenzinnig ding is, met meldingen van ontbrekende data etc die me niet altijd lijken te kloppen.
Maar kennelijk gebeurt er onder de radar nog van alles meer....

(voor zover het leesbaar is uiteraard :D , Labs blijft een doorgaans erg goed klinkend & sympathiek idee, maar donkergrijze letters op zwarte achtergrond en een groot bedien-veld met een paar knoppen die niet tegelijk beschikbaar zijn blijft, ehh, wat hardnekkig eigenzinnig 8) )

Lang verhaal kort: prima mindset van je om het achter je te laten en wat nieuws te proberen!

Hola,

Waarom sample je niet een paar mooie koren.
Hier bijvoorbeeld...

Groeten van Andreos.
Idd best mooie klanken. Maar ik heb nooit gewerkt met samples en ik probeer eerst eens het werken met VST's beter onder de knie te krijgen. Gaat ook niet altijd zoals het moet, zoals je ziet. En mijn partner kon mijn pianospelen nog wel hebben, maar met mijn gevloek als ik met pc en VST's bezig ben heb ik toch wel haar liefde-grens bereikt.

@DaVince Ik heb de demo/uitleg van East West Choirs helemaal beluisterd en het lijkt mij een geweldig stuk software, heel erg realistisch! Overigens niet eenvoudig om goed klinkende zangteksten te maken, maar wel een uitdaging. Bedankt voor de tip!

East West Symphonic Choirs. Deze heeft ook een Wordbuilder waar je zelf je lyrics kan typen. Kost nu iets van 160 usd.
Als ik er ooit nog een Choir VST bij zou nemen dan wordt het die inderdaad. Heb er meerdere mensen positief over gehoord. Maar eens kijken wat die met Black Friday doet.

Als ik er ooit nog een Choir VST bij zou nemen dan wordt het die inderdaad. Heb er meerdere mensen positief over gehoord. Maar eens kijken wat die met Black Friday doet.
Elements kost 99 USD. Twijfel een beetje, want EW Synf ziet er ook geweldig uit. Ik wacht gewoon even wat jullie doen. Is altijd het beste als je er zelf geen verstand van hebt, denk ik. Met mijn DAW ging het installeren van Studio One op mijn nieuwe laptop trouwens heel makkelijk. Kon gewoon dezelfde registratie key invoeren. Gaat het met deze producten ook zo als ik het onverhoopt fout gaat met installeren?

Misschien nog optie wat betreft Spitfire Labs; ik was daar gisteren ook wat mee aan het rommelen (niet verplaatsen overigens). Ik had er al twee geinstalleerd staan, waaronder die Micah's Choir. Ik had er twee bij geinstalleerd en toen kreeg ik ook een 404 foutmelding in de plugin. Wat bij mij in ieder geval geholpen heeft is om niet vanuit de website de Labs te installeren maar via de tool die in je C:\Program Files staat (waarschijnlijk x86 en dan een Spitfire folder). Je kunt in die tool aangeven wat je content locatie is, dus die zou ik sowieso even controleren of die correct is. Je ziet in die tool welke Labs de status "installed" hebben. Het rare is dat de twee die het bij mij wel gewoon goed deden daar ook niet bij stonden. Volgens de tool had ik nog niks geinstalleerd. Toen ik vanuit die tool Labs ging installeren gingen de geinstalleerde Lab wèl naar de status installed en verdween ook de foutmelding in de plugin.
Misschien helpt het!

Back