Choir VST

Misschien nog optie wat betreft Spitfire Labs; ik was daar gisteren ook wat mee aan het rommelen (niet verplaatsen overigens). Ik had er al twee geinstalleerd staan, waaronder die Micah's Choir. Ik had er twee bij geinstalleerd en toen kreeg ik ook een 404 foutmelding in de plugin. Wat bij mij in ieder geval geholpen heeft is om niet vanuit de website de Labs te installeren maar via de tool die in je C:\Program Files staat (waarschijnlijk x86 en dan een Spitfire folder). Je kunt in die tool aangeven wat je content locatie is, dus die zou ik sowieso even controleren of die correct is. Je ziet in die tool welke Labs de status "installed" hebben. Het rare is dat de twee die het bij mij wel gewoon goed deden daar ook niet bij stonden. Volgens de tool had ik nog niks geinstalleerd. Toen ik vanuit die tool Labs ging installeren gingen de geinstalleerde Lab wèl naar de status installed en verdween ook de foutmelding in de plugin.
Misschien helpt het!
Lijkt me allemaal niet echt reclame voor Spitfire. Jammer van die mooie klanken die ze hebben. Heb helaas zelf alles al verwijderd, maar zou ik dit zeker hebben uitgeprobeerd. En wat betreft de tip van Eraser127 hierboven, ik krijg de Labs niet met Kontakt 7 aan de praat. Als dat iemand wel lukt dan wil ik het ondanks alles toch ook nog eens proberen.

Laatst gewijzigd:
LABS is niet gemaakt voor Kontakt, maar heeft z'n eigen app. De faq van Spitfire:

HOW DO I ADD LABS INTO KONTAKT?

You don’t! LABS is a dedicated, free to use plugin available as VST2, VST3, AAX and AU, so it can be used directly in your favourite DAW.

WHAT SOFTWARE WILL I NEED TO INSTALL LABS?

You will only need the Spitfire Audio App. Just press GET on spitfireaudio.com/labs/ and you will be guided through the process.

Ik had vroeger wel regelmatig dat LAB pas bij openen in Ableton klaagde dat iets niet werkte, zodat je in de Spitfire-app een repair moest uitvoeren, maar die bug hebben ze blijkbaar platgeslagen. Dat is al in geen half jaar meer voorgekomen in mijn setup.

Ongerelateerd aan OP's huidige problemen is het gratis LABS echt een audio-goudmijn.

Elements kost 99 USD. Twijfel een beetje, want EW Synf ziet er ook geweldig uit. Ik wacht gewoon even wat jullie doen. Is altijd het beste als je er zelf geen verstand van hebt, denk ik. Met mijn DAW ging het installeren van Studio One op mijn nieuwe laptop trouwens heel makkelijk. Kon gewoon dezelfde registratie key invoeren. Gaat het met deze producten ook zo als ik het onverhoopt fout gaat met installeren?
Heb Elements gekocht (plm.125 euri incl. tax). Zojuist zonder problemen geïnstalleerd op mijn 2 laptops en uitgeprobeerd. Lijkt niet moeilijk allemaal, gelukkig niet al teveel mogelijkheden qua fx ed. Klinkt echt prima. Dus precies wat ik zocht. Bedankt voor de tips allemaal.

De strezov choirs zijn ook aardig. Ik hoor ze regelmatig terug in filmscores van blockbusters. Ben recent weer wat meer aan het pingelen en heb de strezov samen met de Uad ravel piano in onderstaand snippet gebruikt.

Back