Roland MC-707 Chill jam

Montfrooij

Gepokt en gemazeld
Zo, na wat videos met een wat hoger 'hoe doe ik dat' gehalte (zo is m'n kanaal ooit bedacht), wilde ik een chill jam opnemen.
Dus wat minder energie. Ambient lukt me nog niet, daarvoor zit er blijkbaar teveel in m'n hoofd en moet ik nog meer op het geluid focussen denk ik ipv de melodielijntjes.
Enfin. Een chill jam dus. Ik begin met de uitleg over de geluiden die ik gebruik, mocht je dat willen skippen, check de hoofdstukken onderin om door te kunnen zappen.,

Als beginnend MC-707 ben ik hier in iedergeval heel blij mee. Er zit veel in deze bak maar moet de tijd nemen om dit eruit te halen.
Zal eerst de mix af luisteren en ga later nog eens kijken hoe de track is opgebouwd!

Als beginnend MC-707 ben ik hier in iedergeval heel blij mee. Er zit veel in deze bak maar moet de tijd nemen om dit eruit te halen.
Zal eerst de mix af luisteren en ga later nog eens kijken hoe de track is opgebouwd!
Thnx!
Ja, hij kan best veel.
Stapje voor stapje werkt dan het beste.
Ik heb de Roland Cloud Academy serie van 3 videos bekeken op YT.
En meegeklikt. Zonder vragen en pielen, gewoon meelopen.
Daarna ben ik per 'functie' projecten gaan doen. Dus niet teveel in 1x.
En pas na 50 projecten 'mocht' ik me afvragen of het wat voor me was.
Om te voorkomen dat m'n brein het probleem was ipv de machine.
Of zoals ik altijd zeg : een matige artiest kan op een goed instrument weinig moois maken. Maar andersom kan een goede artiest ook op een matige box heel mooie dingen maken.
(de box is zelden de beperkende factor, de persoon achter de knoppen bijna altijd)

Ik zal toegeven : ik moest even kijken voor de zekerheid, want de Peak had dit prima gekund :)
Maar deze klonk ook wel heel lekker, dus zo gejamd, zo gedaan.
Haha, je laat het allemaal heel gemakkelijk lijken maar dat is het niet :D

Van het weekend heb ik ook geprobeerd om een jam te maken, maar het is nog best lastig allemaal, vooral om energie op te bouwen. Dat gaat met een DAW zoveel makkelijker.

Haha, je laat het allemaal heel gemakkelijk lijken maar dat is het niet :D

Van het weekend heb ik ook geprobeerd om een jam te maken, maar het is nog best lastig allemaal, vooral om energie op te bouwen. Dat gaat met een DAW zoveel makkelijker.
Soms lukt het beter dan andere keren.
Maar als je er veel mee bezig bent (deze jam heb ik 3x geoefend voordat hij lekker liep) en een beetje een systeem ontwikkelt, dan loopt dat steeds beter.
Het systeem bij mij is vooral dat de eerste 4 kanalen steeds hetzelfde doen.
1 = Drum
2 = Minitaur
3 = Subsequent
4 = Peak
Dus daar hoef ik niet over na te denken.
En dan moet je dus gaan aanvoelen wanneer het tijd is voor een opbouw. En dan net daarvoor de juiste knop pakken en draaien.
Dat lukt mij alleen maar als ik het heel vaak doe. Meerdere keren per week zeg maar.
Ik programmeer weinig automation. (daar heb ik een DAW voor), ik probeer zo goed mogelijk te freestylen in het moment.
En als ik dan in totaal dus 4x de jam heb gespeeld, zit er in elke keer wel weer 'betere' momenten. Maar over het algemeen heeft het wel een stijgende lijn :)

De setup die ik nu heb is klein genoeg om 'net' met mijn brein te kunnen bevatten en het wordt steeds leuker.
Die drop aan het einde was een happy accident. Maar hij beviel goed, ik ga hem vaker inzetten.
En zo blijft het leuk om te doen voor mij.

Altijd leuk!! MC707 whereever you go!! Blijft een super ding!! Lekkere partijtjes.. Heerlijke galm btw.. :luv:
Ik heb gedacht aan een nog compacter setupje met de MC101 maar is teveel inboeten op functionaliteit en helft aan tracks.. De Syntakt leek te gek en was heel leuk voor even. Heerlijk die FM en de 3 analoge tracks klinken goed.. maar hij is op de hogere noten niet zuiver qua tracking.. onbruikbaar zeg maar.. Ik heb em teruggestuurd. Syntakt users: How stable/unstable are your Dual VCOs?

Altijd leuk!!
Thnx!!
MC707 whereever you go!! Blijft een super ding!! Lekkere partijtjes.. Heerlijke galm btw.. :luv:
Source Audio Collider. Ik kan hem niet genoeg aanbevelen. Zeker als je eigenlijk maar 1 pedaal mee wilt nemen ipv 2.
Ik heb gedacht aan een nog compacter setupje met de MC101 maar is teveel inboeten op functionaliteit en helft aan tracks..
Dat zou voor mij alleen een optie zijn als er een andere sequencer komt.
De Syntakt leek te gek en was heel leuk voor even. Heerlijk die FM en de 3 analoge tracks klinken goed.. maar hij is op de hogere noten niet zuiver qua tracking.. onbruikbaar zeg maar.. Ik heb em teruggestuurd. Syntakt users: How stable/unstable are your Dual VCOs?
Ben ik blij dat ik die niet heb gekocht in de BF aanbieding vandaag.
Bax had een B stock (misschien die van jou wel) voor 759, en dan ging er weer 7% van af.

Back