MC-707 Jam

Afmixen zonder EQ, dan is die MC-707 idd een fijn bakje. Wat maakt dat je een TB303 prefereert boven die TD-3? Is toch dezelfde (leuke) sound. Fijn dat je na al die jaren nog eens een jam uploadt.
Succes ermee!

Gloomy.

Afmixen zonder EQ, dan is die MC-707 idd een fijn bakje. Wat maakt dat je een TB303 prefereert boven die TD-3? Is toch dezelfde (leuke) sound. Fijn dat je na al die jaren nog eens een jam uploadt.
Succes ermee!

Gloomy.
Dank je @e-Gloomy-nations - yes ik zou liever da real deal hebben maar goed niet voor die prijzen. Meer om nostalgische redenen.

Klinkt erg goed! Ja, ik ken zeker 75% van de 707 als het om jammen gaat 😎 mocht je specifieke vragen hebben, lama weten

Thanks - ook voor je comment op YT! - Ik heb nog geen vragen - maar het is meer dat ik merk dat ik het bij moet houden om dingen in mijn systeem te houden. Ik denk dat het na verloop van tijd wel makkelijker gaat en daar ben jij getuige van! Bijvoorbeeld ook het instellen van de midi kanalen + de audio onder de fader krijgen was ik wel ff zoet mee :-) Verder gaat het allemaal wel heel diep. Vet ding eigenlijk - zeker voor jammen! Clips zo veel beats laten loopen en dan naar de volgende of vorige of blijven, ideaal.

Thanks - ook voor je comment op YT! - Ik heb nog geen vragen - maar het is meer dat ik merk dat ik het bij moet houden om dingen in mijn systeem te houden.
Klopt, net stuiter de stuiter jam 107 opgenomen.
Gewoon dieper graven, niet breder. Dus een rem op de aankopen en gas op het jammen.
Ik denk dat het na verloop van tijd wel makkelijker gaat en daar ben jij getuige van! Bijvoorbeeld ook het instellen van de midi kanalen + de audio onder de fader krijgen was ik wel ff zoet mee :-)
Dan heb ik (mss) nog een tip, ik heb één project opgeslagen zonder 'muziek' er in, maar met alle instellingen qua midi en audio.
Hij heet 000midi, dus staat altijd bovenaan en dan sla ik hem op als 107 jamblabla ofzo voordat ik begin.
Dan hoef ik niks in te stellen.
Verder gaat het allemaal wel heel diep. Vet ding eigenlijk - zeker voor jammen! Clips zo veel beats laten loopen en dan naar de volgende of vorige of blijven, ideaal.
Ja idd, diep genoeg voor mij om 95% af te kunnen krijgen. Verder hoeft het van mij niet.
Het is (voor mij) een jam hub, geen productie station.

Klinkt ok 8)

Cool hoor. Ik wil dit ook leren.
Thanks heren!

Klopt, net stuiter de stuiter jam 107 opgenomen.
Gewoon dieper graven, niet breder. Dus een rem op de aankopen en gas op het jammen.

Dan heb ik (mss) nog een tip, ik heb één project opgeslagen zonder 'muziek' er in, maar met alle instellingen qua midi en audio.
Hij heet 000midi, dus staat altijd bovenaan en dan sla ik hem op als 107 jamblabla ofzo voordat ik begin.
Dan hoef ik niks in te stellen.

Ja idd, diep genoeg voor mij om 95% af te kunnen krijgen. Verder hoeft het van mij niet.
Het is (voor mij) een jam hub, geen productie station.
Ah tof, ga ik zo ook ff checken! Qua project is dat nu dan makkelijk - heb er nl maar eentje (deze) ;-) - maar daar zat ik zelf ook aan te denken (ook omdat je dan steeds alles onder dezelfde fader hebt ipv steeds wat anders).

Maar goed, nu ff je jam luisteren/checken :-)

Ah tof, ga ik zo ook ff checken! Qua project is dat nu dan makkelijk - heb er nl maar eentje (deze) ;-) - maar daar zat ik zelf ook aan te denken (ook omdat je dan steeds alles onder dezelfde fader hebt ipv steeds wat anders).
Klopt, ik houd m'n tracks altijd hetzelfde, zodat ik blind weet waar ik moet zijn.
Drum, Minitaur, Subsequent, Peak, YC61 en dan nog 3 voor 707 tonal tracks.
Die laatste gebruik ik lang niet altijd.
Maar goed, nu ff je jam luisteren/checken :-)
:)

Ik vind die abstracte percussiegeluidjes cool. Verder een niet heel verrassende track, maar wel mooie gebalanceerde mix en goed gefilmd.

Mooie cleane en open mix! Wat mij betreft had je bij de TD-3 de distortion uit mogen laten, ik weet niet waar het in zit, maar ik vind hem niet zo mooi. Als je hem ff uitzet, dat klinkt mijn inziens een stuk vetter ;). Wat overigens niet betekend dat ik niet van een overstuurde 303 hou, bij mij gaat ie standaard door een goedkoop chinees tube screamer pedaaltje :). Oja en props voor de video, heel mooi in elkaar gezet.

Wat mij betreft had je bij de TD-3 de distortion uit mogen laten, ik weet niet waar het in zit, maar ik vind hem niet zo mooi. Als je hem ff uitzet, dat klinkt mijn inziens een stuk vetter ;). Wat overigens niet betekend dat ik niet van een overstuurde 303 hou, bij mij gaat ie standaard door een goedkoop chinees tube screamer pedaaltje :).
Ik raad je aan de TD-3 distortion te modden: door de diodes D19 en D20 te verwijderen, haal je de prefilter uit het distortion circuit, wat er voor zorgt dat je een veel betere tone (meer bass) krijgt. Een wereld van verschil en super simpel om te doen, zelfs met weinig soldeer ervaring!

Ik raad je aan de TD-3 distortion te modden: door de diodes D19 en D20 te verwijderen, haal je de prefilter uit het distortion circuit, wat er voor zorgt dat je een veel betere tone (meer bass) krijgt. Een wereld van verschil en super simpel om te doen, zelfs met weinig soldeer ervaring!
thanks voor de tip! ga ik eens doen, toevallig had ik net nog de achterkant eraf om met de vcf offset te spelen :)

Back