Christine Mcvie overleden.

sinew1958

Je hebt niet veel nodig om mooie muziek te maken.

Zangeres Christine McVie (79), bekend van Fleetwood Mac, is overleden​

De Britse zangeres Christine McVie (79) is overleden na een kort ziekteverloop. Samen met haar (ex-)man John McVie maakte ze deel uit van de Brits-Amerikaanse band Fleetwood Mac. Ze schreef onder andere de hits "Songbird" en "Little Lies".

Hoe dikwijls heb ik die LP "rumours grijsgedraaid.

ac58c0ff-70e6-11ed-b07d-02b7b76bf47f.jpg

Laatst gewijzigd:
Gezien de leeftijden van onze muziekhelden vrees ik dat we er nog veel meer gaan verliezen... :(

Ik ben niet zo'n Fleetwood Mac fan, maar natuurlijk wel een enorm grote band met een indrukwekkende staat van dienst. Persoonlijk vind ik het solowerk van Stevie Nicks leuker eigenlijk.

Smaken verschillen, pa zou zeggen 'de band werd slecht sinds er vrouwen mee gingen doen' - waar ik niet mee akkoord ga, anders werd 't wel.
Paar jaar terug nog live gezien, was best goed

Juist - de oude Fleetwood Mac (die blues speelde) was steengoed, maar de nieuwe hoewel ze toen een andere richting kozen was dat ook.

Ik gok dat je er wel meer nummers van kent maar niet weet dat het Mac is.

Ik heb zelf 6 LP's van de band, zowel de oudere als de nieuwere. Rumours blijft een kanjer van een popalbum van een kaliber waar ik er niet veel naast kan leggen.

Mooie leeftijd heeft ze bereikt in ieder geval en gelukkig een kort ziekteverloop.
Die lp Rumours vond ik een leuke plaat en de track Rhiannon van hun latere periode vind ik heel goed maar zo'n oudje als '"although the sun is shining" met die specifieke Peter Green sound is ook prachtig vind ik.

Wat de Peter Green sound betreft: ik heb mijn kinderen (<10 jaar) gisteren maar eens kennis laten maken met Albatross. Vanop de "Pious Bird of Good Omen" compilatie LP uit 1969. Gekocht in de kringloop toen je daar nog cultuur kon vinden.

De kinderen konden het appreciëren. De oudste heeft gevoel voor emotie en schoonheid. De jongste houdt van "elektrische gitaren waar vlammen uit komen". Hij begreep dat dit geen AC/DC was, maar was toch verkocht door de ietwat meer laid-black vlammetjes in deze opname. :)

Back