Trappist in de koelkast?

Volgens mij was het een blonde trappistenbier met bijbehorende smaak, redelijk bitter, da's niet echt mijn smaak. Ik heb hem 1x gedronken en daarna nooit meer gekocht.

Nu net een Weihenstephaner open getrokken, da's inderdaad een heerlijk Weissbier, zachte bubbels, natuurlijke smaak, topper deze, die ga ik vaker halen.

Neu, ook niet mijn smaak. Heeft zeker wat eigens maar doet mij denken aan al die verschillende merken uit 1 brouwerij in Wallonie, die ook dat Kasteel en Piraat en zo maakt

steenbrugge-tripel.png

Zag deze van de week staan bij Aldi, vanavond geprobeerd. Aardig biertje als je bij warm weer iets wil dat een wat hoger percentage heeft, het is tamelijk fris van smaak, zonder dat die smaak nu echt heel bijzonder is. Past wel bij een BBQ bijvoorbeeld, maar het is niet iets waar ik echt 'ns even voor ga zitten. Geen hoogvlieger, maar ook niet slecht.

Edit: het doet me ergens wel iets denken aan Budweiser, dat is een wat waterig biertje dat niet uitblinkt in smaak, maar waar je vooral bij warm weer wel gemakkelijk wat van weg kunt drinken. Deze heeft dat ook wel, denk ik, al is de smaak anders en het heeft een hoger percentage.

Laatst gewijzigd:
Maar helaas voor mij zit er koriander in, wat voor mij naar zeep smaakt.

Dat had ik niet. Maar, de omschrijving:

"Het abdijbier Steenbrugge Tripel is een goudblond bier met een afgerond moutkarakter, een geparfumeerde hoptoets, een warme, volle smaak en een fruitig lichtgerookt gistingsaroma in combinatie met het subtiele Brugse kruidenmengsel gruut."

klinkt wel mooier dan het in werkelijkheid is. Het is niet slecht, maar de smaak is niet zo heel bijzonder.

Vanavond deze gehad:

Straffe_Hendrik.jpg

Niet gek, mooie gebalanceerde smaak qua bitter- en zoetheid. Alleen is de nasmaak nogal aan de droge kant, daar moet je van houden.

fijne internationale bier dag nog ej ;-)

Geen idee dat het bestond, had je even eerder moeten zeggen, mooi excuus om eentje extra te nemen. ;)

Maar dat is dus de eerste vrijdag van augustus, begrijp ik.

Ja - je hebt gelijk! Ik heb niet goed gelezen, er staat inderdaad "koffielikeur". Dus geen bier.

Ja, een likeur, maar wel interessant dat het een afgeleide is van de Tripel. Met zoiets is het waarschjijnlijk of echt lekker of helemaal niet.

Ik houd het bij bier, maar voor de liefhebber van sterke drank lijkt die Slaapmutske Coffee interessant om eens te proberen. Ben benieuwd...

Back