Trappist in de koelkast?

Leffe Bruin ken ik nog niet. Is dat een soort van Oud Bruin dan?

Voor de alcohol hoef je Oud Bruin inderdaad niet te doen. Maar soms heb ik zin in een biertje zonder dat ik daar geestelijk ook iets van merk. Door geharde bierdrinkers wordt er vaak op Oud Bruin neergekeken als dat het een ouwe wijven drankje zou zijn. Het zij zo, ik vind het (naast de zwaardere bieren) op zijn tijd ook lekker.

Leffe Bruin ken ik nog niet. Is dat een soort van Oud Bruin dan?

Voor de alcohol hoef je Oud Bruin inderdaad niet te doen. Maar soms heb ik zin in een biertje zonder dat ik daar geestelijk ook iets van merk. Door geharde bierdrinkers wordt er vaak op Oud Bruin neergekeken als dat het een ouwe wijven drankje zou zijn. Het zij zo, ik vind het (naast de zwaardere bieren) op zijn tijd ook lekker.
Het heeft allebei de donkere tonen en de zoetigheid is denk ik ook wel hetzelfde, maar Leffe heeft zijn karakteristieke vanille smaak in al hun biertjes en een veel hogere gisting denk ik, er zit in ieder geval wat meer kracht op dan de oud bruin vanwege het alcohol percentage maar hoeveel overeenkomsten het heeft zou je eens kunnen testen.

Ik snap wel je punt inderdaad dat het soms ook wel lekker is om wat lichtere biertjes te drinken ipv al die zware jongens.

Ik zag net dat de Leffe Bruin bij de Jumbo verkrijgbaar moet zijn, zal bij de volgende keer boodschappen doen eens kijken.

Ik zag net dat de Leffe Bruin bij de Jumbo verkrijgbaar moet zijn, zal bij de volgende keer boodschappen doen eens kijken.

Is een dubbel, heeft waarschijnlijk niet veel van doen met een Nederlandse oud bruin. De term komt ook voor in Vlaanderen, maar dan gaat het om een ander soort bier, Meer hier. Nederlandse brouwerijen die nog de Nederlandse soort maken met een laag percentage zijn bv. Bavaria, Alfa, Gulpener en Brand. Lijstje daar.

Alfa oud bruin wordt hier gebruikt om de Alfa uit de tap aan te lengen. Een klein scheutje is een Sjoes en half bruin, half pils is een Hauf-om

Oud Bruin brrr, zoete slappe ellende 🤢

Daarentegen vind ik een (dubbel) bruin Belgisch of Duits biertje wel lekker.

Leffe bruin vind ik maar een rare zoete Disney dubbel, maar schijnt wel populair te zijn. Voor mij is er maar een en dat is Westmalle dubbel, er is gewoon geen betere dubbel.

Ik vind Leffe sowieso vrij matig massabier. Ik spuug er niet in en zal het bij gebrek aan beter heus weleens bestellen, maar nooit zelf in huis halen.

Haha - zet een Oud Bruin neer en de tongen komen los, hoeven ze er niet eens van te drinken! :D;)

Oud bruin werd vroeger voor zwangere vrouwen gebrouwen, omdat het goed zou zijn voor de kwaliteit van de moedermelk. Tegenwoordig weten we dat dit niet klopt. Alleen al vanwege het percentage mensen dat tegenwoordig zijn hand en/of oog eraf blaast door het gebruik van illegaal vuurwerk. Die hebben ouders gehad die veel oud bruin dronken. Hoef je ook geen lid van Synthforum meer te zijn, zonder handjes. :okdan:

Maar even zonder gekheid. Heel kort samengevat is Oud Bruin een typisch Nederlands zoet bier (veel te zoet). Vlaams Bruin is ook zoet, maar tegelijk zurig bier. Roel Mulder heeft er een aardig stukje over geschreven. Kun je meteen die andere Michael Jackson leren kennen. Het gaat hier immers over muziek op dit forum ;-) In tegenstelling tot 'the king of pop' had deze behoorlijk last van Korsakov. Ik heb hem ooit ontmoet op het whiskyfestival in Den Haag. Ver heen die man. Hij is nu al jaren de pijp uit.

Nu we het allemaal wel weten moeten we miischien terug naar de originele kaasvraag van Proghead en deze combibieren met Trappist?

Ja - het kaas topic is inmiddels wel heel ver weggezakt!

Voor wie het nieuw leven wil inblazen: Kaas!

Onderwijl schenk ik mijzelf een Brand Oud Bruin in. :D

Ik ben nog steeds bezig met mijn bijdrage voor het worst topic. Inmiddels 3 banden.

Mooi - dan kunnen dat topic ter zijner tijd met een uitgebreide boekbespreking hervatten. :geslaagd:

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Back