Trappist in de koelkast?

Aan de Grand Cru zat heel weinig smaak. Daar ben ik na een paar flinke slokken al mee gestopt. Voordeel is dat ik ook De Verboden Vrucht nog kon proeven zonder aangeschoten te raken. Van De Verboden Vrucht zit ik nu nog te genieten, want die smaakt wel goed. Een milde maar volle speciale biersmaak (als er zoiets bestaat ;)).

Zit nu aan de Oude Geuze Boon. Een bijzonder drankje! Het begint al met de fles (een soort van kleine wijnfles) en de kurk die er met een heftige knal afvloog. De kurk ging nog net niet de lucht in, maar de klap was er niet minder om. Het bier ruikt ook anders dan "normaal" bier, het doet me vagelijk denken aan de geur van zeewater. Bij het proeven geeft het een aanzet tot een zure smaak, maar die gewaarwording zet niet door. Je blijft niet met een vertrokken smoelwerk achter. Het heeft een raadselachtige eigen smaak die moeilijk te duiden is. Zit wat mij aangaat in dezelfde grensklasse van "Goed" maar (net) niet "Uitzonderlijk" als de Delirium Tremens .

Hiermee zit mijn bierproeverij er bijna op. Alleen de Westvleteren nog, maar die moet dan besteld worden.

Er is nog n bier met honing… speciaal flesje. Ook eens proberen! Barbar.

Tijd om eens een dagje op cafe te gaan in het mooie België..dan hoef je niet zo op zoek in al die supermarkten

Tijd om eens een dagje op cafe te gaan in het mooie België..dan hoef je niet zo op zoek in al die supermarkten

Een dagje lang speciale bieren drinken overleef ik niet. Of ik zou steeds maar een paar slokken per bier moeten proeven, maar dat is in een (normaal) café wat lastig. Kafé België in Utrecht heeft trouwens ook heel veel bieren, en dat is voor mij iets dichter bij. ;)

Al eens bij de bierverteller geweest in Utrecht? Leuke bierwinkel :)

Bij de bierverteller ben ik nog niet geweest.

Maar een Westvleteren wordt geregeld, en daarna wil ik het wat bierproeverij betreft rustiger aan doen en hoogstens nog incidenteel iets nieuws proberen.

bokaal.jpg

Zojuist deze fraaie naamloze bokaal gescoord voor die goede speciale bieren die (net) niet in mijn eregalerij van uitzonderlijke bieren beland zijn. Alleen voor de "uitzonderlijke bieren" schaf ik ook het bijbehorende bierglas aan, voor zover ik dat al niet heb.

Zit nu aan de Barbãr, was gewoon bij de Jumbo verkrijgbaar. Het zit in een kort gedrongen beugelflesje. Doet me denken aan oude tijden toen ik samen met mijn vrienden voor het stappen vaak wat Grolsjes dronk. Het flesje ging met een flinke knal open. Het bier schuimde maar heel kortstondig, waarna een helder cognac-kleurig bier overbleef. Het heeft een exquise smaak, die mij eerder aan sterke drank dan aan bier doet denken. Heel apart...

Ik vertik t om lauw bier te drinken. Dus ik gooi alles in de koelkast, ook Trappistjes. Smaakt mij prima.

Zelden moet ik zeggen, althans niet met kleine flessen of blikjes. Die 0.75 liter flessen dan wel weer vaker.

Geen problemen met eruit spuitend schuim bij het openen?
Bier moet rechtop rusten he. Als je t pas kocht. Ik drink altijd uit de koeling en nooit schuim.

Bier moet rechtop rusten he. Als je t pas kocht. Ik drink altijd uit de koeling en nooit schuim.

Dit heb ik nooit geweten, maar verklaart het wel. Kleine flessen en blikken staan namelijk altijd in mn koelkast.

Weer iets geleerd. :)

Als de flessen liggen kan de gist in het bier ook niet naar de bodem zinken. Dan zal je het dus altijd mee opdrinken.

Back