Trappist in de koelkast?

Is dat een soort lava cake?

Heb er zo m'n bedenkingen bij. Het is vrij zwaar, maar het zou ook wel 'ns heel erg zoet kunnen zijn. Zoeter dan lekker is. Maar goed, ik kon m'n nieuwsgierigheid niet onderdrukken en heb er eentje meegenomen.

Deel II van het Siciliaanse bier. Ik vergat de link naar de brouwer.
www.brassicula.it

Het 2e bier is met abrikozen uit Scillato (een dorp in natuurpark Madonie) en daarnaast Manna. Manna is een soort hars, gewonnen uit bomen, net als rubberbomen.

Aardig bier, minder uitgesproken dan de vorige. Met 5% toch weer smaakvol. Abrikozen proef je heel goed, de Manna kan ik niet goed plaatsen.

Mensen die in Nederland eens een mooi Italiaans bier willen proberen...ga bij de betere speciaalzaak op zoek naar bieren van baladin.it/en/ . Deze brouwer zit in Noord-Italie in het stadje Piozzo. Ik ben er ooit geweest. Een kroeg met circustent er aan vast.

Attachments

• IMG_20240613_174425.jpg
    IMG_20240613_174425.jpg
    132,7 KB · Bekeken: 85
Ze kunnen in ieder geval mooie flesjes maken :)

Hier een dikke barrel aged stout voor de echte liefhebber ;)

Screenshot 2024-06-14 at 23.58.55.png

"Barcode Copper & Obsidian, a bourbon barrel-aged beer infused with luscious cacao and velvety vanilla. Aged in oak bourbon barrels, this limited-edition delight offers rich cocoa undertones and subtle sweetness from Madagascar vanilla. With roasted maltiness and hints of caramel, it delivers a velvety, blissful experience. Savor the interplay of flavors, unwind, and let yourself be embraced by this exquisite creation. Cheers to moments of pure pleasure and the artistry of craft brewing."

@kobuz
De rest van de 8 years celebration serie ook al in huis? Zit vast nog wel iets lekkers tussen!

Attachments

• moer8.jpg
    moer8.jpg
    201,5 KB · Bekeken: 75
beetje aan de zoete kant voor een trappist
Ha, niet te enthousiast worden hè! :P Paix Dieu mag je geen trappist noemen. Paix Dieu is een abdijbier. Vroeger werd het wel in het Paix Dieu klooster gebrouwen, maar tegenwoordig door brasserie Caulier. Er zijn er (nog) maar 10 die de merknaam Trappist mogen dragen. In België Chimay, Orval, Rochefort, Westmalle en Westvleteren. In Nederland La Trappe en Zundert (nee, Achel is ook geen trappist meer, maar een erkend Belgisch abdijbier). In Oostenrijk Engelszel. In Italië Tre Fontane (mijn favoriet in de buurt van Rome) en dan nog Tynt Meadow in Engeland.

Maar verder lekker van Paix Dieu genieten!

paix dieu is nog lekkerder van het vat. Op hun site vind je de "ambassadeurs", ook in Nederland trouwens, in die zaken drink je hem van het vat en in het juiste glas. zo'n vat krijg je natuurlijk niet in je gemiddelde koelkast. Dus in die zin is deze opmerking lichtjes of topic.

Die is heerlijk. Een van de betere Tripels. Brouwer zit in de Belgische Ardennen en ze hebben nog veel meer mooie bieren. Ben er ooit geweest, in Gouvy.

Lupulus.be

Chouffe.com zit daar ook in de buurt. En je kunt er meteen mooi wandelen. Voor of na de proeverij ;-)

Back