Microcosm Special Edition Black Colorway

Hologram komt met een special edition van de Microcosm.
De originele kleur is licht beige, de special edition is git zwart.
Oplage is beperkt, en 1 unit per persoon. Pedaal is alleen via de site van Hologram te bestellen, zoals ook hun andere pedalen.
Microcosm is een granular effectpedaal dat het geluid herschikt en herinterpreteert doormiddel van sampling-, pitch-shifting-, delay- en looping-technieken.
Zelf heb ik de originele versie, ben blij dat ik deze in mijn bezit heb. Zal hem in ieder geval niet snel verkopen.
Zover ik kan zien op hun site zijn de features tussen het origineel en de special hetzelfde. Alleen de kleur is verschillend.

Scherm­afbeelding 2022-12-06 om 17.28.40.png

O

ja dat weet ik. en gebruik natuurlijk line voor linelevel en instrument voor mijn gitaar.
Het blijft we een tone sucker.
Het is maar mijn smaak maar vind het allemaal erg tegenvallen.
bedoel leuk al die 'algoritmes' maar veel klinkt hetzelde.
Output en Ilformed glitch doen het voor mij beter dan de Microcosm.
Nou ja ik ga het nog proberen maar heb nog niets echt boeiends gehoord.
Veel te duur voor wat het doet.
Maar goed andere worden hier helemaal wild van.

Ik ben groot fan van de Microcosm maar moet eerlijk zeggen dat ik hem in eerste instantie ook erg vond tegenvallen. Erg onvoorspelbaar e.d.. Had ook veel moeite een balans van input en output level te vinden. Maar toen ik die balans wel vond ging er een wereld voor mij open. Ik gebruik hem wel in een send/return setup. Nu is ie wel erg voorspelbaar en reproduceerbaar. Starsky Carr heeft een goede video waarin hij wat key features noemt waarmee je meer uit de Microcosm kunt halen:

Ja ga er zeker meer tijd in stoppen en laten we hopen dat het kwartje toch gaat vallen.
Wellicht moet ik echt ff per algoritme de manual erbij pakken en dan kijken welke kant het op kan.
Ben zoiezo iemand die veel tijd in iets stopt voor ik het afschrijf.

Hij is weer beschikbaar en te bestellen.
Ik zit ook te denken aan de Soma Cosmos wat is een verstandig idee? of zijn het twee verschillende effect kastjes?

Ik zit ook te denken aan de Soma Cosmos wat is een verstandig idee? of zijn het twee verschillende effect kastjes?
Oei, dat durf ik echt niet te zeggen. Soma ken ik persoonlijk niet, en effecten zijn persoonlijk. Enige wat ik kan zeggen is dat de Microcosm effecten niet ieders smaak is, ook qua bediening. Ik zelf ben er gek op.

Als je dingen goed will kunnen syncen lijkt mij de microCosm beter.
Die van Soma zie ik geen enkele optie om dat te doen.

Back