marcmarc
Ouwe rot
Tja, ik had die dingdong bellen nodig dus uiteindelijk er 64 gekocht.Maar, heb je ze dan wel gekocht of dacht je 'Flikker op met je deurbellen!' ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tja, ik had die dingdong bellen nodig dus uiteindelijk er 64 gekocht.Maar, heb je ze dan wel gekocht of dacht je 'Flikker op met je deurbellen!' ?
Ja het was erg leuk. 1987 Holland festival. De dingdong bellen waren in een raster van 8x8 aan het plafond gehangen. Ze waren met de bedrading aan een grote gefreesde printplaat (8x8 vakken) gesoldeerd. Met een metalen pen met draad naar een 24V trafo kon over de printplaat 'getekend' worden waarbij de corrosponderen bellen afging. Niet voorzien waren de vonken die van de printplaat vlogen en de schokken die de bespeler (ik voornamelijk) kreeg.Dan zal me een kunstproject zijn geweest!![]()
Heerlijk artikel. Dank!Hier een grappig stukje over radio Lensen, precies zoals jij het beschrijft.
![]()
MOPPERENDE MIDDENSTANDER
Het zal niemand zijn ontgaan: warenhuis Hudson's Bay heeft definitief het loodje gelegd en trekt zich met hangende pootjes te...www.muldercam.me

Mooi detail, een nieuw lid wat zich op de voorpagina introduceert met de titel “ding dong”. De cirkel is rond, kunst is leven.Ja het was erg leuk. 1987 Holland festival. De dingdong bellen waren in een raster van 8x8 aan het plafond gehangen. Ze waren met de bedrading aan een grote gefreesde printplaat (8x8 vakken) gesoldeerd. Met een metalen pen met draad naar een 24V trafo kon over de printplaat 'getekend' worden waarbij de corrosponderen bellen afging. Niet voorzien waren de vonken die van de printplaat vlogen en de schokken die de bespeler (ik voornamelijk) kreeg.
Niet voor niets dat deze winkel nog onvermeld bleefHeerlijk herkenbaar, ook die Aurora klucht. Als je daar binnenkomt wordt je direct aan de voordeur als potentiële winkeldief aan een kruisverhoor onderworpen. Waag het niet door te lopen om gewoon even te kijken, daar houden ze daar niet van.

Terwijl hij zelf voor die partij vast ook handjeklap had gedaan...Mijn oog viel of een dingdongbel voor 5 gulden. Ik wilde er honderd en dacht daarover te kunnen onderhandelen. Mooi niet dus met die ouwe. De man werd woedend. Flikker op met je korting!

Ik vind Muco best vriendelijk hoor.Kees werkte in het begin jaren 80 bij Muco. Stapte over naar Radio Rotor omdat ie zich niet senang voelde bij Muco. Radio Rotor was veel klantvriendelijker.
Die ouwe was een doorgewinterde handelaar en ik een broekie op dat terrein.Terwijl hij zelf voor die partij vast ook handjeklap had gedaan...
Ik vind Muco best vriendelijk hoor.
Och, je kent mij als een complete leek maar ik heb daar nog niks van gemerkt. In een noodgeval wellicht nog eens proberen? En voor jou niet ver!Voor wat Muco betreft: het heeft me jaren gekost om een beetje minder vanuit de hoogte behandeld te worden door de twee broers die daar de baas waren. Op een gegeven moment hadden ze zelfs respect voor me omdat ze in de gaten kregen waar ik mee bezig was. Een klantvriendelijke benadering kon je het niet noemen. Meer een apenrots.

Ik had het over vroeger in de begin jaren tachtig. Het werd in de jaren negentig wel anders. Het best zijn dat ze tegenwoordig milder zijn geworden. Minder aapachtig zeg maar. Als complete leek ben jij geen aap die een bedreiging vormt op de rots. Je wordt speels behandeld ;-).Och, je kent mij als een complete leek maar ik heb daar nog niks van gemerkt. In een noodgeval wellicht nog eens proberen? En voor jou niet ver!
Zelfs bij Hecke werd ik laatst vriendelijk behandeld. Een oudere dame en heer, trouwens. Minder personeel dan voorheen.
Het kan natuurlijk ook aan mij liggen![]()
Ik had het over vroeger in de begin jaren tachtig.
...
Al heel lang heb ik Rotor noch Muco nodig voor mijn onderdelen.
Ben benieuwd hoe ik over 20 jaar bij Marcmarc's Electronic Parts Shop aan de Rozengracht wordt behandeld!Niet! Ik denk niet dat ik zo oud zal worden ;-)Ben benieuwd hoe ik over 20 jaar bij Marcmarc's Electronic Parts Shop aan de Rozengracht wordt behandeld!
Joh!Niet! Ik denk niet dat ik zo oud zal worden ;-)

Televersum blijkt ook al verdwenen.Een goed alternatief is nog altijd Televersum op tussenmeer. Wel minder centraal gelegen, maar vaak oude componenten gewoon nog op voorraad, volgens mij een groter aanbod dan Hecke of Rotor. Niet perse vriendelijk , maar tenminste geen hoon![]()