Happy jam MC-707

Montfrooij

Gepokt en gemazeld
Eén van mijn voornemens voor 2023 in praktijk gebracht:
Meer sounddesignen op m'n synths.
Deze jam die begon met een lekkere saturated bass patch op de Peak. Eén die begon met een init patch (dat deed ik tot dusver zelden)
De basis sequence voor de A sectie was eigenlijk al tijdens het sounddesignen klaar, dus snel even op de MC-707 opgenomen en daarna wilde ik een scherpere Subsequent patch met ritmische modulatie.
Dat lukte en daarna was de Minitaur aan de beurt.
Ik heb wat meer 'moeite' om daarmee uit de voeten te komen (aka, te maken wat ik voor ogen heb) omdat hij niet zoveel mogelijkheden biedt.
Maar met de editor en hard sync kwam ik een eind in de buurt en de TubeMP Studio V3 kwam de buizencrunch er nog overheen.
Zodra er weer budget is, zou het maar zo kunnen dat ik voor een vervanger ga kijken.

Daarna was het gewoon de inspiratie volgen en na een paar avonden was het tijd voor details en opnemen.
Door de iets afwijkende progressie in de B sectie ging ik daar vaak de mist in, maar na een take of 4 stond hij er netjes (genoeg) op.

De laatste jamuary voor dit jaar van mij :)

Klinkt weer erg lekker :) Het stukje dat op 0:27 begint is zelfs érg catchy :dj: , daar had van mij wel een heel nummer omheen gebouwd mogen worden.

Klinkt weer erg lekker :) Het stukje dat op 0:27 begint is zelfs érg catchy :dj: , daar had van mij wel een heel nummer omheen gebouwd mogen worden.
Thnx!
Leuk om te horen. Dat lijntje had het bijna niet gered, ik dacht dat ik een andere kant op wilde, maar de volgende dag zat hij nog in m'n hoofd (en dan is het goed :) )

Ik vond het heel plezierig om te luisteren én te kijken, en als ik je zo bezig zie terwijl je zoveel dingen tegelijk in de gaten moet houden, kan ik me voorstellen dat je je soms Hydra voelt wat maakt dat ik je kleine verspreking volledig begrijp. (“This setup brings a lot of smiles on my faces”)
🖖🏻😀👍🏻

Ik vond het heel plezierig om te luisteren én te kijken, en als ik je zo bezig zie terwijl je zoveel dingen tegelijk in de gaten moet houden, kan ik me voorstellen dat je je soms Hydra voelt wat maakt dat ik je kleine verspreking volledig begrijp. (“This setup brings a lot of smiles on my faces”)
🖖🏻😀👍🏻
Oh hahahahahahahaha. Die is eigenlijk wel leuk idd. Ik probeer er wel op te letten, maar soms glipt er 1 doorheen. Thnx!

Heel mooi stukkie live relax tranceachtige sereen nummer... :okdan: :okdan:
Thnx!!!
Dit dus. Erg lekkere geluiden en inderdaad een catchy pingeltje zo rond de halve minuut. Die soort van gecrunchte (?) lead doet me een beetje denken aan de Tiëstosound van rond Parade of the Athletes.
Nice! Fijn om te horen. Ik snap de link helemaal

Klinkt weer super lekker zeg, vooral dat stukje wat begint op 0:27 inderdaad, heel catchy :okdan:
Thnx. Leuk om te horen!
Klinkt heerlijk. Wonderschone Jam. Heb genoten :okdan:
Thnx man. 2023 was tot dusver al heel productief qua jams en sound designen.
Altijd leuk om iemand bezig te zien :okdan:.

:doei:
Dat vind ik zelf ook :) (bij anderen). Ik haal er elke keer weer nieuwe dingen uit om te proberen.

Back