Welke audio interface gebruik je ?

Sinds ik helemaal ITB ben sinds een jaar of 2 heb ik nu een SSL12, werkt perfect samen met SSL360 SW en mijn SSL controller set. Lekker alles in een app.

Mijn oude RME MadiFace XT ligt in de kast, de display is burnt out, maar werkt voor de rest helemaal perfect en je kan alles instellen in de totalmix / en RME-settings
Mag weg als iemand daar interesse in hebt, liefst ophalen dan wel. Doe een leuk bod en je hebt hem.

Ik ben erg tevreden over de SSL12 BTW, is gelijk een mooie master volume control pot, 2 headphone outs met 3 settings qua impedantie en 4 inputs analoog, 8 over adat. Echt voor dat geld is het super bang voor je buck. Rocksolid met mijn mac M2 ultra en heb nog nooit een bug/storing oid gehad met dat ding. Aanrader

Cranborne 500r8 met o.a. Camden preamps + Cranborne n22h remote boxen. Coole is dat je op het paneel tussen inputs kunt switchen dus tussen mic, line, hi-z en cast (n22h). En heeft ongebalanceerde inserts per kanaal waar ik fx pedalen op aansluit. Werkt zonder computer, kan ook direct de computer in, heb geen patchbay nodig, relatief compact, hoge kwaliteit converters en koptelefoonversterkers etc.

Heb nu een RME UCX Fireface ( eerste versie) en hij doet eigenlijk alles wel wat ik ervan kan verwachten.
Nu ik ga stoppen met optreden ( leeftijd) ga ik mijn homestudio wat upgraden. Mijn Behringer Xenyx is inmidels vervangen door een Korg 2408 mixer.
En ik zat te denken mijn RME UCX te vervangen voor een RME Fireface UFX III. Maar brengt het me wat, behalve een lege portomenee? Veel dingen wil je graag voor 'de heb ' Ook niks mis mee als je daar gelukkig van wordt natuurlijk. Heeft iemand ervaring met een vergelijkbare upgrade ? Dan hoor ik dat graag.

Ik ben van een Fireface 400 (FW) naar de nieuwe Fireface 802 FS (USB) gegaan. Beste aankoop ooit. En waarschijnlijk de rest van m’n leven goede driver support. RME for life!

De oude zet ik nu in als extra ADAT IO.

UFX = een leuk ding maar ik gebruik maar een kwart van wat er op zit. Eq vind ik zwak , compressor gebruik ik ook niet. De interne opname gebruikt ik niet. Maar wil ik gaan gebruiken. Ik ben een slut daarom gebruik ik de preamps Ook niet. Adda klinken oké bij mijn oude 1ste versie. Maar als ik de hype moet geloven klinkt die nergens meer na. De snelheid van de converters zijn nog wel behoorlijk snel. Wat wel mooi is , is de software maar ik begrijp dat je dat allemaal al hebt dus nee geen echte upgrade . 8 converters meer.

Ik gebruik de audio midi interface van mijn Virus Snow. Heeft audio ingangen/midi voor mijn externe hardware synths, is lekker compact (weinig ruimte nodig) en ik heb er ook nog een top hardware synth bij.

Laatst gewijzigd:
Ik heb een Audient EVO 16 en een Motu 828 MK2
Ondanks de leeftijd van de MOTU er nog steeds erg tevreden over.
De EVO 16 is gewoon super. Makkelijk te gebruiken en voldoende ingangen met fijne preamps.

3x ada8200 en een RME digiface . Voldoet eigenlijk prima. Nog nooit problemen mee gehad.

Antelope Orion 32 (Gen1) AD/DA via MADI gekoppeld aan RME HDSPe MADI FX, draait super stabiel op Win10 (Win11 zal geen probleem zijn), 32 kanalen op 96 kHz. De Orion is de master clock, en ik gebruik de BNC wordclock aansluitingen.
Via de TotalMix software van RME kan ik allerlei handige routings maken via de Orion AD/DA, en door de MADI is dat nagenoeg zero-latency.

UFX = een leuk ding maar ik gebruik maar een kwart van wat er op zit. Eq vind ik zwak , compressor gebruik ik ook niet. De interne opname gebruikt ik niet. Maar wil ik gaan gebruiken. Ik ben een slut daarom gebruik ik de preamps Ook niet. Adda klinken oké bij mijn oude 1ste versie. Maar als ik de hype moet geloven klinkt die nergens meer na. De snelheid van de converters zijn nog wel behoorlijk snel. Wat wel mooi is , is de software maar ik begrijp dat je dat allemaal al hebt dus nee geen echte upgrade . 8 converters meer.
volgens mij is die UFX prima, maar zit bij jou het probleem wat meer in het gedeelte tussen scherm en stoel in.

gelijkaardige setup met Ferrofish PULSE MX 16 naar RME HDSPe FX op win10 (via MADI)
64 kanalen op 48Khz (+MIDI)
voor extra inputs gebruik ik 1x Audient ASP-800
-kwam van een RME FF800 (2x)

RME Hammerfall DSP Multiface, via PCI kaart (PCIe bridged, simpele adapter). oude soundinterface op vrij nieuw (nou ja nieuw, eenmaal gebouwd/gekocht is een pc al verouderd...) systeem, goede kombinatie. haalt er nog meer uit, i.e. performance dan mijn vorige, veel meer...
Fijn om te horen dat zo een adapter werkt op rme kaarten.
Welke pci-pcie adapter gebruik je?

Antelope Orion 32 (Gen1) AD/DA via MADI gekoppeld aan RME HDSPe MADI FX, draait super stabiel op Win10 (Win11 zal geen probleem zijn), 32 kanalen op 96 kHz. De Orion is de master clock, en ik gebruik de BNC wordclock aansluitingen.
Via de TotalMix software van RME kan ik allerlei handige routings maken via de Orion AD/DA, en door de MADI is dat nagenoeg zero-latency.
Rme madi pci + adat pcie
Orion32 gen1+hd24+ada8200
Goed voor 64 analoog in en 66 analoog out

Fijn om te horen dat zo een adapter werkt op rme kaarten.
Welke pci-pcie adapter gebruik je?

ik gebruik deze:

simpel ding, de molex hangt er wel een beetje aan, maar dat geeft geen problemen als je dat netjes neerlegt, of etc....

werkt vlekkeloos. nog immer, evenals de multiface.......

Ik had aan de MAdiface XT een Matrox MX-02 hangen, die maakte van de PCI-e port een thunderbolt connectie.
De MK2 (net uit) heeft deze connectie niet meer alleen USB.
Ik moet zeggen dat ik later gewoon de Madiface via USB3 gebruikte op mijn hackintosh en later MacPro 2019 en dat werkte eigenlijk net zo goed (snel/stabiel) voor 64 inputs :) Ik had er 2 MADI convertors aan hangen. RME AD32 en Antelope Orion
matrox_mxo2_thunderbolt_stone_03.jpg

ik gebruik met groot genoegen nog altijd de uiterst betrouwbare rme fireface 800 die ik al 20 jaar in mijn bezit heb...
dat moet weliswaar met de nodige adapters: van firewire naar thunderbolt 2 en dan van thunderbolt 2 naar thunderbolt 3.
zelfs met mijn macbook air m3 van dit jaar werkt dat nog, op voorwaarde dat ik eerst de adapter in de tb port steek, dan de interface aanzet, en dan pas mijn hub in de andere tb port plug.
dat is dan ook de enige volgorde die werkt. alleen, ik weet niet voor hoe lang nog...
rme blijft mooi hun drivers updaten maar apple keert firewire zo stilaan de rug toe.
mijn modular is gelinkt met de fireface 800 via adat met een boredbrain optx voor 8 kanalen in/out.

heb al eens zitten kijken hoe ik het zou oplossen als firewire niet meer lukt.
als ik adat wil voor mijn modular en toch nog een paar kanalen voor de weinige niet-modulaire items in mijn studio, vraag ik me af of ik het kwaliteitsverschil zou merken als ik richting focusrite (18i20 3rd gen) of motu (ultralite mk5) zou gaan.
een rme ucxII zou dan wel 'volstaan' qua kanalen, maar kost ook gewoon een veelvoud van die alternatieven, en ik weet niet of dat prijsverschil kan rechtvaardigen (zou ik zelfs het verschil horen?). anderzijds, als die ucxII ook 20 jaar meegaat... professioneel ben ik niet bezig, dus het moet niet perfect zijn, maar ik ben het natuurlijk wel goed gewoon en mijn ervaring met rme is buitengewoon goed.
of zou ik gewoon richting een usb mixer gaan zoals tascam model 16 of 24 en die adat interface laten voor wat het is?
zolang de fireface het uithoudt, kan ik nog wikken en wegen...

Sinds ik helemaal ITB ben sinds een jaar of 2 heb ik nu een SSL12, werkt perfect samen met SSL360 SW en mijn SSL controller set. Lekker alles in een app.

Mijn oude RME MadiFace XT ligt in de kast, de display is burnt out, maar werkt voor de rest helemaal perfect en je kan alles instellen in de totalmix / en RME-settings
Mag weg als iemand daar interesse in hebt, liefst ophalen dan wel. Doe een leuk bod en je hebt hem.

Ik ben erg tevreden over de SSL12 BTW, is gelijk een mooie master volume control pot, 2 headphone outs met 3 settings qua impedantie en 4 inputs analoog, 8 over adat. Echt voor dat geld is het super bang voor je buck. Rocksolid met mijn mac M2 ultra en heb nog nooit een bug/storing oid gehad met dat ding. Aanrader
Zelfde SSL12 had er 2.. 1 verkocht aan forumlid. Ik gebruik hem zelfs standalone. Aanrader.

De SSL12 zou mijn tweede keus geweest zijn, maar alsnog voor de Audient gekozen. De enige reden hiervoor is dat ik geen plaats voor een desktop interface heb en enkel in het rack plaats heb.

Heb nu een RME UCX Fireface ( eerste versie) en hij doet eigenlijk alles wel wat ik ervan kan verwachten.
Nu ik ga stoppen met optreden ( leeftijd) ga ik mijn homestudio wat upgraden. Mijn Behringer Xenyx is inmidels vervangen door een Korg 2408 mixer.
En ik zat te denken mijn RME UCX te vervangen voor een RME Fireface UFX III. Maar brengt het me wat, behalve een lege portomenee? Veel dingen wil je graag voor 'de heb ' Ook niks mis mee als je daar gelukkig van wordt natuurlijk. Heeft iemand ervaring met een vergelijkbare upgrade ? Dan hoor ik dat graag.

Van Fireface 400 vervolgens naar Fireface UCX, eerste versie, nu UFX III. De geluidskwaliteiten van de UCX, eerste versie en UFX III zijn niet te vergelijken.

Ik kan hier een mooi verhaal gaan houden echter heeft het ook met andere dingen, zoals je monitoren, te maken hoe het bij jou gaat klinken.
Ik was eigenlijk van plan om nieuwe monitoren te gaan kopen. Ik was ontevreden met het geluid. Gelukkig heb ik dit niet gedaan want door de UFX III klinken ze wel goed.

Tip: Bij Bax is de UFX III 2.319,00.

Dank je voor je reactie Renee,
Ben inmiddels overgestapt naar de UCXII ( de UFXIII lag bij nader inzien toch buiten mijn budget ) en ook deze UCXII klinkt merkbaar beter dan de eerste versie
Ook bij Klundert muziek in Oisterwijk zijn vrijwel alle RME interfaces in de uitverkoop. Mijn monitoren zijn al dik in orde, net als de akoestiek van mijn studio.
Ik ben superblij met mijn aanschaf.

Volgens RME zelf zou de UFX III interface welliswaar veel meer mogelijkheden bieden, maar de uiteindelijke winst in latency
én een eventueel hoorbaar verschil met bijv. de oudere UCX te verwaarlozen zijn.

Laatst gewijzigd:
Back