Welke audio interface gebruik je ?

Motu 24Ai input + 2x Yamaha i88x (ADAT) + 1x Behringer ADA8200 (ADAT)

F1F48BE5-A00A-435F-A2B9-754EAD4A1F18.jpeg

De creative externe gebruik ik bij mijn pc

E01613B5-8FBE-48C5-A102-10FE6C217212.jpeg

De Behringer gebruik ik om met mijn iPad of telefoon filmpjes met geluid te maken.

Thuis een ZED R-16, nog steeds erg blij mee (toch niet zoveel Auxen nodig thuis, die de ZED wel enorm mist imho).

En in de oefenruimte / studio een Motu 828 MK3 met 2X ADA 8200, deze wil ik wel een keer upgraden naar een van de nieuwere Motu A-Series met betere ADDA's eraan.

Ja bij de Ultralite miste ergens iets. Er ging iets verloren. Bij de 16A heb ik dat niet. Destijds had ik de Ultralite gekozen vanwege de vele inputs/outputs in een klein en betaalbaar ding, daar worden dan natuurlijk ook meer concessies gedaan.
De Ultralite heb ik ook gehad zo rond 2008-2011. Destijds waren de drivers niet OK, dus crashte de Mac regelmatig. Ook live on stage …. Daarom ben ik geswitched naar RME. Super stabiel, audio Kwaliteit is veel beter, geen crashes meer, nog steeds ondersteuning voor mijn relatief oude Fireface UFX. Onderaan de streep is het de prijs meer dan waard.

UFX+ via TB + 2x AI3's en een SPL Madison via MADI. Rock Solid.
Bij de laptop een simpele Tascam US2x2 via USB2 die ook prima werkt overigens.
Beide via Windows 10.

Benieuwd waar RME mee komt als opvolger. Geruchten gaan dat ze stoppen ze met TB. Dus hopen op USB2, 3 of 4 maar wel met uitstekende PCI achtige performance zoals bij de UFX+ via TB. Tja, zou welkom zijn.

Laatst gewijzigd:
ESI Planet 22x Danté interface:

1677056064675.png

Alle audio tussen mijn 4 PC's in de studio gaat over Danté en dit bakje is de weg van en naar de analoge buitenwereld :)

RME Fireface UFX voor thuis of bij meersporen opnames op locatie
RME Fireface UC voor optredens of voor een locatie opname met maar een paar sporen.
Werkt allemaal prima via USB2.
Rme gebruikt geen usb , alleen de kabel is een usb kabel maar de data is van rme zelf.

Sinds ik minder hardware heb en anders ben gaan produceren (minder hardware jams, meer in the box) kan ik toe met een UA Volt 2 interface. Prima ding voor weinig.

Heb nu een RME UCX Fireface ( eerste versie) en hij doet eigenlijk alles wel wat ik ervan kan verwachten.
Nu ik ga stoppen met optreden ( leeftijd) ga ik mijn homestudio wat upgraden. Mijn Behringer Xenyx is inmidels vervangen door een Korg 2408 mixer.
En ik zat te denken mijn RME UCX te vervangen voor een RME Fireface UFX III. Maar brengt het me wat, behalve een lege portomenee? Veel dingen wil je graag voor 'de heb ' Ook niks mis mee als je daar gelukkig van wordt natuurlijk. Heeft iemand ervaring met een vergelijkbare upgrade ? Dan hoor ik dat graag.

Als er geen functionaliteiten op zitten die je nu niet hebt die je nodig hebt denk ik niet dat je iets gaat merken. Geen ervaring met die specifieke kaarten, maar wel met verschillende interfaces en heb daar qua geluid nooit echt verschil in gemerkt. Ik zou dan eerder het geld in leuke andere dingen steken.

Een 18i8 van focusrite.
Ik had eerst een 2i2 maar onderschatte het effect van GAS dus had al snel meer inputs nodig.

Ik koos voor de 18i8 om 3 redenen.

- veel inputs (uitbreidbaar tot 18 met ADAT met een octo pre begreep ik)
- 2i2 software snapte ik
- de 18i8 doet het ook zonder PC, dus dan kan ik ook met de synths prutsen zonder de pc aan te doen.

Een 18i8 van focusrite.
Ik had eerst een 2i2 maar onderschatte het effect van GAS dus had al snel meer inputs nodig.

Ik koos voor de 18i8 om 3 redenen.

- veel inputs (uitbreidbaar tot 18 met ADAT met een octo pre begreep ik)
- 2i2 software snapte ik
- de 18i8 doet het ook zonder PC, dus dan kan ik ook met de synths prutsen zonder de pc aan te doen.
Kan ook met iets anders dan Octopre lijkt mij? Ik heb een 18i20 via adat hangen aan mijn Uad Apollo twin. 18i20 2nd gen kostte tweedehands maar 125 euro. Octopre geeft meer mic inputs tov 18i20 geloof ik maar dat is voor mij niet relevant. Heb er enkel synths aanhangen.

Kan ook met iets anders dan Octopre lijkt mij? Ik heb een 18i20 via adat hangen aan mijn Uad Apollo twin. 18i20 2nd gen kostte tweedehands maar 125 euro. Octopre geeft meer mic inputs tov 18i20 geloof ik maar dat is voor mij niet relevant. Heb er enkel synths aanhangen.
Goed punt. Is voor mij ook enkel relevant qua synths. Ik heb me er nog niet in verdiept wellicht dat ik dat binnenkort even doe, want ik wissel nu af ek toe al een stekkertje als ik de motosrsynth in split-L/R wil gebruiken en als de gr-mega geleverd gaat worden dan word het echt krap :)

Focusrite Scarlett 2i2 3rd Gen
+

Behringer Xenyx 1003B​

​

xenyx langs mijn synths die door gaat naar de focusrite->monitors, zo heb ik precies genoeg stereo channels en 2 mono voor mijn gitaar/mic als ik wil. vooral lekker makkelijk volume/fx pedal chain regelen zonder met een mega grote mixer te zitten

MOTU 1224 hier met Neutrik patchbay, maar gebruik deze nog zelden zo uitgebreid (external fx). Ben zo nu en dan naar iets moderners aan het kijken met minder in/out en misschien ADAT, kan ik altijd nog weer uitbreiden indien gewenst.

- Cymatic uTrack 24 + ADAT card (Cymatic helaas failliet)
- IK Multimedia iRig Stream (uTrack headphone out => iRig Stream => smartphone voice recorder app/Audio Evolution DAW app)

Back