I remember - Deadmau 5 (sax cover)

MacGyverGear

midi-life crisis
Ooit eens opgenomen en op YT gezet.. en gedelete.. kreeg in een andere sax video de vraag waar ie was (was iemands favoriet.. oops...) maar zeker een super mooi track!! <3

Vandaag maar eens opnieuw opgenomen in OBS studio.. niet perfect (zeker niet als het hele intro zit te niksen.. :D) maar wel super makkelijk plug and play programma..:mega:

Laatst gewijzigd:
Joepie.
Dit is één van m'n favorieten.
Van Deadmau5 dan.

Heerlijke sax sound!

En heel toevallig, hier zit dus een geluidje in wat ik na wil maken.
Maar ik wist niet meer dat hij hier in zat, dus bedankt!
Het gaat om die sidechain riser die direct al aan het begin zit.
(vanaf 8 seconde komt hij er in en waait dan rustig uit)
Volgens mij wordt zo iets best vaak gebruikt, soms wat minder 'nasaal', meer ruis en soms ook meer als een pad (met tonale eigenschappen).

Enfin, de vraag is dus, enig idee hoe je zo iets maakt?
Ik wil dit effect graag gebruiken in één van onze nummers, maar ben al een avond aan het prutsen geweest in Reason.

Ohh very nice! Lekker gespeeld weer. :okdan:
Qua mix kan de sax echt meer helderheid gebruiken. Vanaf 3,5 kHz een high shelf EQ van +1,5 dB ofzo?

Joepie.
Dit is één van m'n favorieten.
Van Deadmau5 dan.

Heerlijke sax sound!

En heel toevallig, hier zit dus een geluidje in wat ik na wil maken.
Maar ik wist niet meer dat hij hier in zat, dus bedankt!
Het gaat om die sidechain riser die direct al aan het begin zit.
(vanaf 8 seconde komt hij er in en waait dan rustig uit)
Volgens mij wordt zo iets best vaak gebruikt, soms wat minder 'nasaal', meer ruis en soms ook meer als een pad (met tonale eigenschappen).

Enfin, de vraag is dus, enig idee hoe je zo iets maakt?
Ik wil dit effect graag gebruiken in één van onze nummers, maar ben al een avond aan het prutsen geweest in Reason.
Dank je.. ja!! Heel mooie, sferische track!! Bij mij zijn het de stabs en mooie chords die het em doen met de melodie..

Wat betreft de riser.. Ik hoor wat je bedoelt.. Klinkt als een noise.. maar niet het welbekende BP filter effect.. eerder HP.. Misschien ook wat LP.. wat resonance.. het is een statische setting dus misschien kun je het ook met een EQ bereiken.. Deadmau5 zal vast zijn modulair gebruikt hebben.. gisteren nog even lopen zoeken.. wist niet dat hij zoveel deed met DAW.. te gekke filmpjes waar hij akkoorden reeksen creëert in Ableton.. hij weet echt te gekke akkoordopvolgingen te maken iig. Had trouwens ook een reactie op YT van de persoon die om deze track vroeg en nu net nog meer tracks opperde van Deadmau5.. te gekke tracks ook!! ook met van die heerlijke plucky stabs <3

Ohh very nice! Lekker gespeeld weer. :okdan:
Qua mix kan de sax echt meer helderheid gebruiken. Vanaf 3,5 kHz een high shelf EQ van +1,5 dB ofzo?
Dank je!:mega: Ik ben het met je eens wat betreft het hoog.. Het is aan de andere kant ook zo dat ik nooit precies met de beker (van de sax) onder de mic hang.. dus het is altijd een beetje off-axis.. Maar ga de EQ ff aanpassen bij de volgende opname.. thanx! :okdan:

Dank je.. ja!! Heel mooie, sferische track!! Bij mij zijn het de stabs en mooie chords die het em doen met de melodie..
Absoluut.
Wat betreft de riser.. Ik hoor wat je bedoelt.. Klinkt als een noise.. maar niet het welbekende BP filter effect.. eerder HP.. Misschien ook wat LP.. wat resonance.. het is een statische setting dus misschien kun je het ook met een EQ bereiken.. Deadmau5 zal vast zijn modulair gebruikt hebben..
Ik merk dat ik weinig muziek van anderen luister tegenwoordig. Maar ga toch een x opletten en hier vragen als ik meer voorbeelden heb. Het lukt me nog niet echt n.l.

gisteren nog even lopen zoeken.. wist niet dat hij zoveel deed met DAW.. te gekke filmpjes waar hij akkoorden reeksen creëert in Ableton.. hij weet echt te gekke akkoordopvolgingen te maken iig. Had trouwens ook een reactie op YT van de persoon die om deze track vroeg en nu net nog meer tracks opperde van Deadmau5.. te gekke tracks ook!! ook met van die heerlijke plucky stabs <3
Ja, een bijzondere man met weinig (zegt hij zelf) muzikale kennis, maar toch oren en talent om iets heel vets te maken.

Back