Chill house 707

Montfrooij

Gepokt en gemazeld
Stijlnamen zijn niet mijn sterke kant, maar ik vond hem chill.
Ontstaan uit een uit de hand gelopen sounddesign sessie.
Die clicky patch aan het begin komt van de Peak door 1 LFO die door de andere 4 LFO's qua rate steeds random aangepast wordt. Allemaal wel gesynct, dus hij blijft in 'een' variant van de BPM lopen.
EΓ©n akkoord aangeslagen en de random S+H deed de rest.
En zelfs dat kraakje vond ik fijn (beetje alsof er een LP meeloopt), dus die heb ik er ook in gelaten.
Zodra de kick er in kwam, kreeg het random ritme van de Peak wat meer logica en daarna was het een kwestie van de Subsequent en Minitaur loslaten en de YC vooral voor wat vrije expressie.
Geen extra laagjes deze keer, ik heb me ingehouden.

Heel chill, idd. Dat van die electrische gitaar Moog viel me ook op. Ik wist niet dat het Moogelijk was.

Goed als altijd! Prettig baslijntje, tempo, sounds...variatie in secties enz!
Thnx Jando!
Fijne jam, is zeker chill... Grappig dat die moog af en toe net klinkt als een elektrische gitaar. Well done!
Thnx. Ja idd. Het is bij mij vaak een happy accident (als er zo iets gebeurt), maar ik probeer me dit jaar meer op designen toe te leggen.
Tot dusver lukt het aardig :)
Binnenkort een PeterPeakPack met 10 Peak sounds.

Heel chill, idd. Dat van die electrische gitaar Moog viel me ook op. Ik wist niet dat het Moogelijk was.
Thnx Tukker :)
Meer geluk dan wijsheid, maar de S37 nodigt gewoon heel erg uit om aan de knoppen te draaien en heeft (onbewust) toch veel combinaties die andere klanken dan 'normaal' opleveren.

Back