Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik wil ook wel een DD. Maar laat ons eerlijk wezen. 4K is simpelweg een idiote prijs. Dat is er er gewoon over.staat er 1 op marktplaats voor 4k.
Tsja, vind ik altijd lastig met prijzen.idiote prijs
De DD klinkt niet beter. (beter dan wat?) De DD heeft zijn specifieke klank. Maar dat hebben een Hydrasynth, een Cobalt8 en alle andere synths ook. Hoe komt het toch dat ASM een 8-voice topsynth (Hydra) op de markt kan zetten voor pakweg 850€. Of Modal met een Cobalt8M 500€. Of een Novation Peak voor 1250€? De Waldorf Iridium is imo de prijsgrens voor een desktop. Of zitter er misschien goud en edelstenen in een DD? Ik dacht het niet...ja inderdaad. het is net als met topsport dingen enzo, veel andere synths of vsts komen in de buurt en kosten een fractie van de DD. ongetwijfeld zal DD beter klinken, maar je betaalt een premium voor 'dat kleine beetje extra'
Dat “kleine beetje extra” hoorde ik er niet aan vanaf. Tegen over gestelde zelfs. de wow factor van een CS was ver te zoeken.ja inderdaad. het is net als met topsport dingen enzo, veel andere synths of vsts komen in de buurt en kosten een fractie van de DD. ongetwijfeld zal DD beter klinken, maar je betaalt een premium voor 'dat kleine beetje extra'
Wat een emotie zeg... Het is maar een synth. De vergelijking in de eerste alinea gaat ook wel mank, vrij matige massageproduceerde digitale/hybride bakken vergelijken met in kleine oplage handgebouwde analoge toestellen. Heb je weleens gezien wat er allemaal in een DD zit? Alleen de BOM is al $2k+ voor de zelfbouwkit.De DD klinkt niet beter. (beter dan wat?) De DD heeft zijn specifieke klank. Maar dat hebben een Hydrasynth, een Cobalt8 en alle andere synths ook. Hoe komt het toch dat ASM een 8-voice topsynth (Hydra) op de markt kan zetten voor pakweg 850€. Of Modal met een Cobalt8M 500€. Of een Novation Peak voor 1250€? De Waldorf Iridium is imo de prijsgrens voor een desktop. Of zitter er misschien goud en edelstenen in een DD? Ik dacht het niet...
Ik erger me blauw aan merken (DSI, Oberheim, Moog e.a.) die duur zijn om een soort van exclusiviteit af te dwingen. Kom nou. Ik kan die DD nu meteen bestellen, maar ik weiger mee te stappen in hun idee dat dit ding exclusief is, want dat is het niet. Hoe graag ik de DD ook wil, ik ga niet mee in hun denkwijze. Ik weiger pertinent.
DD is een 8-voice 19" synth. Zoals er tig andere zijn. Niet beter, niet slechter. Afgelopen.
CS80 bezitters claimen trouwens dat de DD hoegenaamd NIKS met de CS80 te maken heeft...
Het gaat hier niet om sportwagens, luxehorloges, juwelen e.d. maar muziekinstrumenten... En sorry, maar daar hoort imo elitarisme totaal niet thuis!!!
(kan nog begrijpen dat erg zeldzame vintage synths duur zijn omwille van hun erg beperkt aanbod)
Maar bij Black Corporation beperken ze bewust hun eigen aanbod, maken hun spullen 3x zo duur dan al de rest en zwaaien dan met exclusiviteit die werkelijk nergens op slaat.
BTW, ik kan absoluut de Cherry Audio GX80 adviseren. Heb met die software intussen zelfs al een DD sound 1:1 nagemaakt. En uiteraard is er nog verschil. Omdat het om 2 verschillende bronnen gaat. Maar het een is zeker niet beter dan het ander.
Waarom dan nog hardware? Omdat het leuk is om hardware te bezitten en ik ook geloof in een mix van soft & hard.
Sorry Nap. Idd 'maar' een synth.Wat een emotie zeg... Het is maar een synth. De vergelijking in de eerste alinea gaat ook wel mank, vrij matige massageproduceerde digitale/hybride bakken vergelijken met in kleine oplage handgebouwde analoge toestellen. Heb je weleens gezien wat er allemaal in een DD zit? Alleen de BOM is al $2k+ voor de zelfbouwkit.
Ik zie het minderwaardigheidscomplex niet. Dat ik Black Corporation failliet wil, moet je uiteraard niet zo letterlijk opvatten.Hopen dat een gerenommeerde kleine onafhankelijke bouwer van gewaardeerde instrumenten failliet gaat door Uli zijn liefdeloze kopieermachine vind ik eigenlijk vooral nogal triest.