DECKARD'S DREAM MK2 - Black Corporation

Status
Please reply by conversation.
staat er 1 op marktplaats voor 4k.

Mja.kan je net goed een cs50 op de kop proberen te tikken. Klinkt echt vele vele malen beter. Die DD is echt meh. Zeker zonder de extentie module (ringmod)

ja inderdaad. het is net als met topsport dingen enzo, veel andere synths of vsts komen in de buurt en kosten een fractie van de DD. ongetwijfeld zal DD beter klinken, maar je betaalt een premium voor 'dat kleine beetje extra'

ja inderdaad. het is net als met topsport dingen enzo, veel andere synths of vsts komen in de buurt en kosten een fractie van de DD. ongetwijfeld zal DD beter klinken, maar je betaalt een premium voor 'dat kleine beetje extra'
De DD klinkt niet beter. (beter dan wat?) De DD heeft zijn specifieke klank. Maar dat hebben een Hydrasynth, een Cobalt8 en alle andere synths ook. Hoe komt het toch dat ASM een 8-voice topsynth (Hydra) op de markt kan zetten voor pakweg 850€. Of Modal met een Cobalt8M 500€. Of een Novation Peak voor 1250€? De Waldorf Iridium is imo de prijsgrens voor een desktop. Of zitter er misschien goud en edelstenen in een DD? Ik dacht het niet...

Ik erger me blauw aan merken (DSI, Oberheim, Moog e.a.) die duur zijn om een soort van exclusiviteit af te dwingen. Kom nou. Ik kan die DD nu meteen bestellen, maar ik weiger mee te stappen in hun idee dat dit ding exclusief is, want dat is het niet. Hoe graag ik de DD ook wil, ik ga niet mee in hun denkwijze. Ik weiger pertinent.
DD is een 8-voice 19" synth. Zoals er tig andere zijn. Niet beter, niet slechter. Afgelopen.
CS80 bezitters claimen trouwens dat de DD hoegenaamd NIKS met de CS80 te maken heeft...

Het gaat hier niet om sportwagens, luxehorloges, juwelen e.d. maar muziekinstrumenten... En sorry, maar daar hoort imo elitarisme totaal niet thuis!!!
(kan nog begrijpen dat erg zeldzame vintage synths duur zijn omwille van hun erg beperkt aanbod)
Maar bij Black Corporation beperken ze bewust hun eigen aanbod, maken hun spullen 3x zo duur dan al de rest en zwaaien dan met exclusiviteit die werkelijk nergens op slaat.

BTW, ik kan absoluut de Cherry Audio GX80 adviseren. Heb met die software intussen zelfs al een DD sound 1:1 nagemaakt. En uiteraard is er nog verschil. Omdat het om 2 verschillende bronnen gaat. Maar het een is zeker niet beter dan het ander.

Waarom dan nog hardware? Omdat het leuk is om hardware te bezitten en ik ook geloof in een mix van soft & hard.

Laatst gewijzigd:
Dat “kleine beetje extra” hoorde ik er niet aan vanaf. Tegen over gestelde zelfs. de wow factor van een CS was ver te zoeken.

De DD klinkt niet beter. (beter dan wat?) De DD heeft zijn specifieke klank. Maar dat hebben een Hydrasynth, een Cobalt8 en alle andere synths ook. Hoe komt het toch dat ASM een 8-voice topsynth (Hydra) op de markt kan zetten voor pakweg 850€. Of Modal met een Cobalt8M 500€. Of een Novation Peak voor 1250€? De Waldorf Iridium is imo de prijsgrens voor een desktop. Of zitter er misschien goud en edelstenen in een DD? Ik dacht het niet...

Ik erger me blauw aan merken (DSI, Oberheim, Moog e.a.) die duur zijn om een soort van exclusiviteit af te dwingen. Kom nou. Ik kan die DD nu meteen bestellen, maar ik weiger mee te stappen in hun idee dat dit ding exclusief is, want dat is het niet. Hoe graag ik de DD ook wil, ik ga niet mee in hun denkwijze. Ik weiger pertinent.
DD is een 8-voice 19" synth. Zoals er tig andere zijn. Niet beter, niet slechter. Afgelopen.
CS80 bezitters claimen trouwens dat de DD hoegenaamd NIKS met de CS80 te maken heeft...

Het gaat hier niet om sportwagens, luxehorloges, juwelen e.d. maar muziekinstrumenten... En sorry, maar daar hoort imo elitarisme totaal niet thuis!!!
(kan nog begrijpen dat erg zeldzame vintage synths duur zijn omwille van hun erg beperkt aanbod)
Maar bij Black Corporation beperken ze bewust hun eigen aanbod, maken hun spullen 3x zo duur dan al de rest en zwaaien dan met exclusiviteit die werkelijk nergens op slaat.

BTW, ik kan absoluut de Cherry Audio GX80 adviseren. Heb met die software intussen zelfs al een DD sound 1:1 nagemaakt. En uiteraard is er nog verschil. Omdat het om 2 verschillende bronnen gaat. Maar het een is zeker niet beter dan het ander.

Waarom dan nog hardware? Omdat het leuk is om hardware te bezitten en ik ook geloof in een mix van soft & hard.
Wat een emotie zeg... Het is maar een synth. De vergelijking in de eerste alinea gaat ook wel mank, vrij matige massageproduceerde digitale/hybride bakken vergelijken met in kleine oplage handgebouwde analoge toestellen. Heb je weleens gezien wat er allemaal in een DD zit? Alleen de BOM is al $2k+ voor de zelfbouwkit.

Wat een emotie zeg... Het is maar een synth. De vergelijking in de eerste alinea gaat ook wel mank, vrij matige massageproduceerde digitale/hybride bakken vergelijken met in kleine oplage handgebouwde analoge toestellen. Heb je weleens gezien wat er allemaal in een DD zit? Alleen de BOM is al $2k+ voor de zelfbouwkit.
Sorry Nap. Idd 'maar' een synth.
Alsof er geen werk en geld is gekropen in de ontwikkeling van een Virus? Of een Peak, Hydra...you name it. Matig? Op wat baseer jij je om pakweg een Hydra dan matig te noemen? Ik vind die laatste 100x beter klinken dan een DD. De Hydra heeft trouwens een pak meer features aan boord dan een DD en meteen ook de reden voor het Hydra succes. Catch my drift?
Het verschil is gewoon dat die bedrijven beslissen om 20.000 stuks en meer te bouwen wat hun producten net betaalbaar maakt.
Is wel duidelijk dat Black Corporation beslist om hun producten niet in grote getallen te produceren en te omhullen met een totaal misplaatst aura.

Jouw argument komt op hetzelfde neer: 'Hey, weet je wel wat er in die (handgebouwde) bak van ons zit ???'
Of lees: 'Jij arme mislukkeling, dat kan jij nooit betalen... want enkel voor hun die vet geld op hun bankrekening hebben en niet op hun uitgaven moeten letten' Wij zijn exclusief en bugger off als je ons niet kan betalen.

Opzouten met dat soort misplaatste exclusiviteits attitude. Daarvoor moet je in Dubai zijn.
Dat is ook de reden van het succes van Behringer. Zij bewijzen dat het (na)bouwen van synths echt wel aan democratische prijzen kan.
En misschien duurt het wat langer, maar hopelijk doet hun DS80 straks die Black Corporation finaal de das om. Dat zit er wel aan te komen...

Laatst gewijzigd:
Klinkt meer als een minderwaardigheidscomplex aan jouw kant dan "misplaatste aura's" bij de fabrikanten eerlijk gezegd. Wees blij dat je tegenwoordig kunt kiezen tussen goedkope Chinese slavenmeuk, degelijke kwaliteit voor een redelijke prijs of exclusievere/luxere producten. Vroeger mocht je hoe dan ook een extra hypotheek afsluiten als je een fatsoenlijke synth wilde. Hopen dat een gerenommeerde kleine onafhankelijke bouwer van gewaardeerde instrumenten failliet gaat door Uli zijn liefdeloze kopieermachine vind ik eigenlijk vooral nogal triest.

Laatst gewijzigd:
Hopen dat een gerenommeerde kleine onafhankelijke bouwer van gewaardeerde instrumenten failliet gaat door Uli zijn liefdeloze kopieermachine vind ik eigenlijk vooral nogal triest.
Ik zie het minderwaardigheidscomplex niet. Dat ik Black Corporation failliet wil, moet je uiteraard niet zo letterlijk opvatten.
Behiringer kopieermachine... wat is de DD dan ???? Zij worden toch beschouwd als een goedkope CS80 kopij/alternatief??

Staat er eentje op marktplaats tja...

Laatst gewijzigd:
ja thanks, ik zie er inmiddels ook van af, draadje mag op slot

Status
Please reply by conversation.
Back