Stukje... ja, wat genre is dit???

Freakydile

I used to be a snaredrum
Drums: Roland TR-808 gesynced met Keystep Pro.
Bassline: JP-6 over midi.
Pads: Akai X-7000 sample van piano en string gelayerd reversed (je hoort hier en daar achteruit piano spelen...
Piano: Akai X-7000 sample van piano en string.
FX op Bassline, Pads en Piano: Roland Space Echo RE-201.

De melodie van de piano is maar beetje proberen, dat ligt nog niet vast...

Ideeën, tips? EQ? Etc? Dankuwel bij voorbaat voor eventuele feedback

Alles mono ?

Alles mono ?
Voorlopig nog wel. Hoe zou je het stereobeeld creëren? De Drums in het midden, de pads wat wijder? Als de basis af is ga ik daar naar kijken, alsook wat reverb op de drums etc...

heb net 3 dagen waveteef achter de kiezen en dit kon zo voor de dansvloer. Als je echt nog meer focus wil, snufje italo erbij, viel erg in de smaak.
Ik vind t een hele goeien, zeker track van maken

Ben er al enkele dagen op aan het kauwen hoe dit "in het gareel" te krijgen in Ableton... Hoe krijg ik mijn TR-808 loops die ik opneem puntfijn in een bmp gestretched etc...
Stereoveld ben ik al een beetje uit, hoe en wat etc... Maar je moet het zien als dat ik: steeds live stukjes opneem, maar ze voor geen smurf overeenkomen met de sequencerbalkjes...
Daar ben ik middels tutorials etc naar aan het zoeken...

Dit is een schets van wat ik zoek te maken, een intro zoals die bij Fade to gray van Visage was, een stuk viool, etc... en dan naar het nummer...

Is dit qua stereo beter? HEt zal wslk wel ruk klinken qua levels etc... opnieuw: geen ervaring mee....

Set 1.1.1 here en warp is dan belangrijk. Hou de loops kort en copy paste ze. Dat kost je wel wat swing en variatie vd gear… ik doe dat trouwens normaal nooit. Waarom is t een probleem? Gebruik je vst en gear door elkaar? Paar milliseconden de boel verlaten of vervroegen op n kanaal kan helpen. En eens opgenomen de wave op punt slepen. Cursusje ableton volgen in trix?

Ben er al enkele dagen op aan het kauwen hoe dit "in het gareel" te krijgen in Ableton... Hoe krijg ik mijn TR-808 loops die ik opneem puntfijn in een bmp gestretched etc...
Stereoveld ben ik al een beetje uit, hoe en wat etc... Maar je moet het zien als dat ik: steeds live stukjes opneem, maar ze voor geen smurf overeenkomen met de sequencerbalkjes...
Daar ben ik middels tutorials etc naar aan het zoeken...

Dit is een schets van wat ik zoek te maken, een intro zoals die bij Fade to gray van Visage was, een stuk viool, etc... en dan naar het nummer...

Is dit qua stereo beter? HEt zal wslk wel ruk klinken qua levels etc... opnieuw: geen ervaring mee....

Zo even snel lijkt het dat je stereo strings in de intro uit fase zijn. Check het met de gratis kiloheartz stereo pluggin of de voxengo correlometer

Kilohearts | Stereo (full spectrum, tweakbaar)
Multi-Band Correlation Meter Plugin [VST, AU, AAX] - Correlometer - Voxengo (multiband analyzer)

Waarom zou je je gear in het gareel moeten krijgen? In je openingspost benoem je alleen hardware, dus ik ga ervan uit dat je Ableton puur als (multitrack) "tape recorder" wil gebruiken. En dan doet het tempo van Ableton er verder niet toe, dat kan je rustig op 120bpm laten staan.

Misschien heb je nog plannen in de post-productie (knip- en plakwerk), dan wordt het een ander verhaal (en komen de opmerkingen van @klinkske van pas).

Sowieso een fijne track!

Zo even snel lijkt het dat je stereo strings in de intro uit fase zijn. Check het met de gratis kiloheartz stereo pluggin of de voxengo correlometer

Kilohearts | Stereo (full spectrum, tweakbaar)
Multi-Band Correlation Meter Plugin [VST, AU, AAX] - Correlometer - Voxengo (multiband analyzer)
Dankjewel, dat zou inderdaad wel eens kunnen omdat ik met utility aan het klooien ben geweest in Ableton....

Set 1.1.1 here en warp is dan belangrijk. Hou de loops kort en copy paste ze. Dat kost je wel wat swing en variatie vd gear… ik doe dat trouwens normaal nooit. Waarom is t een probleem? Gebruik je vst en gear door elkaar? Paar milliseconden de boel verlaten of vervroegen op n kanaal kan helpen. En eens opgenomen de wave op punt slepen. Cursusje ableton volgen in trix?
Ja, een cursus zal ik sowieso eens gaan volgen, maar inderdaad, dan ben ik de schwung van de DRUMCPU een beetje kwijt...

Het probleem zit hem er in: ik wil inderdaad gaan postproductie doen, of makkelijker kunnen akkoorden veranderen zonder opnieuw hoeven in te spelen,
dus moet de 808 goed gesynced zijn. Maar momenteel luistert ableton door middel van de Keystep Pro naar de 808 met een sync kabel. Echter is het tempo
van een 808 traploos instelbaar, dus na een tijd loopt dat in de sequencer van ableton uit sync.

ik zou een sync out moeten sturen, maar dat lukt me met dezelfde kabel en de 808 op sync in niet. Sowieso moet ik dan een reset out hebben ook, en zo een kabel
heb ik (nog) niet...

Dus voorlopig zit er niets anders op dan de beat te knippen idd.....

Het is oersaai maar je kan de 808 clip warpen met de hand als je wil.
lukraak filmpje, op t zicht zo rond 2min 20

Hele dag aan een insectenhotel gewerkt, ik ga het binnenkort bekijken, was zelf zo al aan het pulken...

Ik moet mijn 808 zien te slaven... Dat gaat leuker zijn....

Merci alvast @klinkske

Back