Nouveau Couture [MPC-One, V-synth]

Nouveau Couture

Ongeveer 200.000 jaar begonnen de verre voorouders van de moderne mens kleding te dragen. In het begin waren deze kledingstukken niets meer dan een bescherming tegen omgevingsinvloeden zoals regen of kou. In de ijstijd (ongeveer 130.000 jaar geleden) gebruikten mensen dierenhuiden, bont en plantaardig materiaal als kleding. Later (ongeveer 35.000 jaar geleden) werden wol en vlas ook geweven of gevlochten en tot vodden gemaakt. Tegelijkertijd verschenen de eerste tekenen van zelfexpressie: kleding werd gemaakt in verschillende patronen, vormen en kleuren. Eeuwenlang werd kleding geassocieerd met een bepaalde klasse van de samenleving. Pas in de 18e eeuw en de industriële revolutie verloor deze status aan belang.

Tegenwoordig garandeert de mode-industrie massaconsumptie die leidt tot enorme afvalhopen. De ecologische voetafdruk van mode heeft nu een enorme impact op het klimaat, de bodem, het water en het energieverbruik. Vaak realiseer je je dat niet als je weer iets nieuws koopt.....

Gebruikte instrumenten:
* Akai MPC-One
* Roland V-Synt 2.0

Opname: Bitwig Studio

Ik hoop dat je het leuk vindt :-)

Knappe track met een heel sterke boodschap :okdan: . Dan hebben we het nog niet eens over de mensen/kinderen die die kleding moeten maken in erbarmelijke en onveilige situaties.

Maar soit, het is je ook om de muziek te doen en die zit gewoonweg heel goed in mekaar. Veel afwisseling binnen een beperkte tijd en toch blijft het steek houden. Super.

Vet hoor, knap en donker stuk muziek, progressive cyber punk? Ik zeg maar wat.
Dank je Jando. Ik weet niet waar ik hem onder moet classificeren maar eerlijk gezegd ben ik daar ook nooit zo mee bezig. Ik doe gewoon wat mijn vingers me ingeven :D

Aan mij zal het niet liggen, als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel het kopen van nieuwe kleding. Ik dank het dan ook pas af als het echt tot op de draad is versleten. :D

Leuke track! :)
Thanks Discharmonic. Ik ben ook niet van de mode trends en draag alles helemaal op of laat het herstellen. Heb een bloedhekel aan het passen van nieuwe kleren in zo'n eng pashokje. Helaas heeft mijn vrouw daar weer een heel andere mening over....

Knappe track met een heel sterke boodschap :okdan: . Dan hebben we het nog niet eens over de mensen/kinderen die die kleding moeten maken in erbarmelijke en onveilige situaties.

Maar soit, het is je ook om de muziek te doen en die zit gewoonweg heel goed in mekaar. Veel afwisseling binnen een beperkte tijd en toch blijft het steek houden. Super.
Dank je wel Danny. Deel je boodschap helemaal en dan te bedenken dat veel onverkochte kleding gewoon op enorme kledinghopen in de natuur terecht komt.

Aan mij zal het niet liggen, als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel het kopen van nieuwe kleding. Ik dank het dan ook pas af als het echt tot op de draad is versleten. :D

Leuke track! :)
Ja ik heb er ook een pest hekel aan.
Ook zo jammer dat kleding nu zo kort mee gaat.

Lekkere track!

Dat was me een erg mooie trip, dank je.
Geen slechte track, maar net even iets te druk met het gene wat ik hiervoor aan het luisteren was. Wel lekker spacy en je clip past er ook goed bij. Gaat lekker diep ook zo je track. Doe je goed!
Dank je wel Transistor en Metatron voor jullie mooie woorden. 👍👍👍
Altijd leuk als ie in goede aarde valt.

Back