Polyend Tracker Mini

Polyend Tracker mini - 699 USD

mini.jpg

Upgrades ten opzichte van de Polyend Tracker:
- interne accu
- kleiner formaat
- veel lager gewicht
- stereo samples
- 4x groter geheugen

Nadelen ten opzichte van Polyend Tracker
- kleiner scherm (5 inch ipv 7 inch)
- geen jogwheel
- geen keys
- prijs

Ja heb wat verder gekeken, je kan wel het een en ander met langere patterns natuurlijk door copy paste en wat slim tellen, maar ff snel 'last step 5' zetten voor een lekker acid lijntje zit er niet in volgens mij. Goed, blijft toch wel een vet ding, je kan niet alles hebben.

Nu bij Bax voor €435 met de EXTRA15 code. Daar kon ik hem niet voor laten liggen en heb er dus eindelijk eentje besteld, ben wel benieuwd. Die 2.0 update heeft een hoop leuks toegevoegd ook nog zag ik.

Weet iemand als je in deze Tracker of de Tracker plus, of Swing ook een soort global parameter heeft?

Ik kom in de manual eigenlijk alleen resultaat tegen in de vorm van per Step aanroepen in 1 van de FX kolommen via 'I'. En dan toepassen op de gewenste steps.. maar 1 globale Swing setting waarbij de 'even' Steps naar voren geschoven worden, zou een stuk makkelijker zijn. 😀

In Renoise zit het gewoon in de Mastertrack.

Thanx alvast! :okdan:

En dan toepassen op de gewenste steps..
Never mind.. het is dus een soort 'global parameter' die je eenmalig ingeeft in een willekeurige fx lane van een track en dan geldt voor alle volgende steps en alle tracks..
Ik vind 2 fx lanes toch een beetje karig in vergelijk met Renoise maar dit valt waar mee. :)

Laatst gewijzigd:
Nou, eerste indruk is erg goed. Veel overzichtelijker en veel minder clunky/stroef dan ik had verwacht. Werkt echt snel en verrassend intuïtief (heb wel stoffige tracker ervaring van 35 jaar geleden :D ). De UI is echt gestroomlijnd.

2 fx lanes is inderdaad karig. Maar in de tijd van screamtracker had ik er ook maar 2 geloof ik.

Ik heb nu alleen nog de tracker mini. noten invoeren gaat redelijk met de knoppen, maar voor het gemak sluit ik er thuis wel een midi keyboard op aan.
Met mijn novation launchpad kan ik met de encoders dan ook nog instrument parameters etc aanpassen.

Alleen een nummer goed afmixen lukt mij nog niet lekker met de polyend. Zit nog vaak te tweaken met instrumenten en eq maar blijft lastig een goede balans te vinden.

Alleen een nummer goed afmixen lukt mij nog niet lekker met de polyend. Zit nog vaak te tweaken met instrumenten en eq maar blijft lastig een goede balans te vinden.
Kan ik me iets bij voorstellen, en ik weet ook niet of ik wel zover wil gaan. Ik zie het toch vooral als een fun pieldoosje om 'weg van de DAW' met wat ideetjes te spelen en ongedwongen te hannesen (beetje klooien met de SP-404 mk2 en/of Chompi ernaast etc.) dan een A-Z trackmachine. Als ik wat leuke dingen bij elkaar heb zou ik het eerder naar stems exporteren en dan in de DAW verder denk ik.

De combi tracker en sp404 werkt wel super goed. Ik heb audio kabels over en weer zodat ik heen en weer kan samplen. Ook kan ik met de tracker grotere samples via de sp404 triggeren om het beperkte geheugen te omzeilen.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik heb nu alleen nog de tracker mini. noten invoeren gaat redelijk met de knoppen, maar voor het gemak sluit ik er thuis wel een midi keyboard op aan.
Met mijn novation launchpad kan ik met de encoders dan ook nog instrument parameters etc aanpassen.
Het is voor een handheld idd wel een uitdaging. Het menuutje waar de 8 knoppen onder het display noten worden helpt wel iets maar dan mis je undo en preview, en moet je via 'shift+notes' terug.
Hoe heb jij trouwens een Launchpad erop aangesloten? En welke Launchpad is dat met encdoders? Ik krijg niets werkend via USB C. Launpad mini MK3. Nog een CME keyboardje.. nope.. Bij Config>Midi>Notes in heb ik USB geselecteerd.
Er is natuurlijk ook een midi in.. maar het liefst iets compacts.. zonder toestanden met Hubs en powerbanks..

Wat me ideaal lijkt is via een telefoon.. (die heb je altijd bij je). Ik lees wel op internet mensen die het op Android werkend hebben maar ook dat krijg ik niet werkend.

Ik vind het verder een leuk kastje maar muziek maken is nog ver weg. :D Sommige functies vind ik erg handig werken tov van Renoise.. ik switch nu een beetje tussen beiden om daar ook mijn workflow eventueel aan te passen. :)

Verder ben ik benieuwd hoe de coating van de behuizing zich houdt. Het voelt een beetje stroevig.. en veel van dit soort materialen (Ableton Push bv) die zijn voorzien van dit soort rubber-achtige coatings, worden op den duur vaak 'plakkerig'. onder invloed van UV licht ook mischien?

Laatst gewijzigd:
Het is voor een handheld idd wel een uitdaging. Het menuutje waar de 8 knoppen onder het display noten worden helpt wel iets maar dan mis je undo en preview, en moet je via 'shift+notes' terug.
Hoe heb jij trouwens een Launchpad erop aangesloten? En welke Launchpad is dat met encdoders? Ik krijg niets werkend via USB C. Launpad mini MK3. Nog een CME keyboardje.. nope.. Bij Config>Midi>Notes in heb ik USB geselecteerd.
Er is natuurlijk ook een midi in.. maar het liefst iets compacts.. zonder toestanden met Hubs en powerbanks..

Wat me ideaal lijkt is via een telefoon.. (die heb je altijd bij je). Ik lees wel op internet mensen die het op Android werkend hebben maar ook dat krijg ik niet werkend.

Ik vind het verder een leuk kastje maar muziek maken is nog ver weg. :D Sommige functies vind ik erg handig werken tov van Renoise.. ik switch nu een beetje tussen beiden om daar ook mijn workflow eventueel aan te passen. :)

Verder ben ik benieuwd hoe de coating van de behuizing zich houdt. Het voelt een beetje stroevig.. en veel van dit soort materialen (Ableton Push bv) die zijn voorzien van dit soort rubber-achtige coatings, worden op den duur vaak 'plakkerig'. onder invloed van UV licht ook mischien?
Ik gebruik nu voornamelijk mijn Novation Launchkey mini (volgens mij de MK3).
Deze sluit aan aan via de midi-trs. Ik heb geloof ik wel een trs a->b dongel ertussen van retrokits (trsabdongle)
Volgens mij komen de midi trs standaarden nl niet overeen.
Midi via usb werkt volgens mij niet op de tracker mini, ik heb hier i.i.g. nooit succes mee gehad.
De encoders kan ik met de novation tool toewijzen aan de specifieke midi-parameters.
De lauchkey kan aan een usb hub geslingerd worden voor draagbaarheid.

Ik zoek nog steeds naar een klein midi toetsenbord met midi + ingebouwde accu.

De coating van de tracker mini ben ik ook niet zo dol op. De coating is nu nog goed maar voelt smettelijk aan.

Midi via usb werkt volgens mij niet op de tracker mini, ik heb hier i.i.g. nooit succes mee gehad.
Jawel, ik heb MIDI over USB aan de gang via Ableton Live. Maar 'USB host' (dus direct een controller aansluiten op de USB port) geen succes inderdaad (geprobeerd met de Seaboard M en Novation Launch Pad Mini mk3, laatste gaat niet eens aan (dus geen bus powered over de USB-C lijn vanuit de Mini)). Via USB audio samplen uit iPhone is ook nog niet gelukt.

Laatst gewijzigd:
Er zijn diverse mensen die beweren dat het wel kan met een telefoon. Mijn Android telefoon ziet de Tracker mini als een apparaat wat voeding nodig heeft als ik em aansluit. Bij alles wat ik erop aansluit krijg ik een menu om bv midi aan te vinken.

Er zal nog wel een soort Y kabel of Hub met voedingaansluiting nodig zijn.. maar met zoveel extra apparaten en kabels is de lol van mobiel muziek maken er wel een beetje vanaf ook.

Ik vond de Seqtrak met een iPad wel nice. Dit kon wel zonder bijkomst van powerbank of voeding draaien.

Met mijn android telefoon (Samsung Galaxy S23+) kan ik wel samplen met een usb-c kabel.
Telefoon als midi controller nog niet getest, maar vind touchscreen nooit zo fijn werken als keyboard.

Nadeel van controllers met usb-midi is inderdaad dat er ook power doorheen moet.
Ik heb hiervoor de Behringer Go Midi Host gekocht, maar nog niet aan toegekomen om te testen.
Met de retrokits RK-006 krijg ik het wel aan de praat met een Y splitter.

Kabelaansluitingen zijn voor mij ook wel een inspiratie killer, vooral omdat mijn vrouw verwacht dat ik alles achteraf weer opruim :D

Met mijn android telefoon (Samsung Galaxy S23+) kan ik wel samplen met een usb-c kabel.
Telefoon als midi controller nog niet getest, maar vind touchscreen nooit zo fijn werken als keyboard.

Nadeel van controllers met usb-midi is inderdaad dat er ook power doorheen moet.
Ik heb hiervoor de Behringer Go Midi Host gekocht, maar nog niet aan toegekomen om te testen.
Met de retrokits RK-006 krijg ik het wel aan de praat met een Y splitter.

Kabelaansluitingen zijn voor mij ook wel een inspiratie killer, vooral omdat mijn vrouw verwacht dat ik alles achteraf weer opruim :D
Die Behringer Go Midi Host ziet er idd uit als iets wat een oplossing zou kunnen bieden in iets met fysieke keys.. maar ik hoop eigenlijk op iets compacters via USB te kunnen aansluiten. Korg Nano key.. die heb ik ook nog liggen. Maar er moet dan iets tussen zitten wat beiden van voeding voorziet vrees ik. En idd.. allemaal extra spul wat je eerst aan elkaar moet knopen en dan weer laat liggen, met alle ergernissen vandien. :D

Op mijn oude S20 heb ik al weer een menu in beeld, wat op de nieuwere S25 niet verschijnt. Alleen kan ik bij dit menu, USB instellingen weinig instellen. 'Dit apparaat' selecteren' resulteert in de melding 'kan niet overschakelen'. En hierdoor zijn de functies onder 'USB gebruiken voor' niet beschikbaar. (Zie foto.. ik schrik van de vlekken.. :o:).

20260501_130232.jpg

Yes!! Midi werkt. Via 'n iPad. :)

had AUM voor de iPad ooit aleens gekocht. Er zit een virtueel keyboard in en de nodige settings. Tracker Mini dient zich aan als een midi device. En audio lijkt ook te kunnen maar voor nu eerst ff midi getest. Met een volle lading gaan ze beiden wel 6 uur mee denk ik.. :engel:

Paar dingetjes.. In de video wordt een Apple lightning to USB A adapter gebruikt. Bij mij werkt het nu via een USB C naar USB C kabel (ipad Pro) met een simpel charge kabeltje van Ali. Misschien doen alle USB C kabels het wel maar ik gebruikte voor eerdere tests een Thunderbolt USB C kabel waar het niet mee lijkt te werken.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Op het polyend forum heeft iemand overigens een keyboard ontworden die je kunt bevestigen aan de polyend mini.
Mini MIDI Keyboard
Je kunt/kon hiervoor inschrijven via zijn website.
pocket midi – pocket midi store
Hij is momenteel out of stock, maar wellicht komt er later weer een voorraad.
Ik was destijds afgehaakt omdat het best duur was (185 dollar ex verzenden).

Op het polyend forum heeft iemand overigens een keyboard ontworden die je kunt bevestigen aan de polyend mini.
Mini MIDI Keyboard
Je kunt/kon hiervoor inschrijven via zijn website.
pocket midi – pocket midi store
Hij is momenteel out of stock, maar wellicht komt er later weer een voorraad.
Ik was destijds afgehaakt omdat het best duur was (185 dollar ex verzenden).
Mooi.. maar idd zal er nog een hoop extra bijkomen.. de invoer komt er ook nog overheen..

Het is inmiddels wel gelukt om audio over USB-C van mijn iPhone in de Tracker Mini op te nemen. Zowel input + output moeten op USB staan zo te zien, niet alleen input. Gek genoeg komt de iPhone audio wel uit de line out van de Tracker Mini, maar als ik patterns speel moet ik USB audio weer uitzetten om over line out te kunnen horen.

-edit- ah, en iPhone MIDI ook via USB-C met een of ander gratis MIDI Keyboard appje. Da's wel erg handig. Het is dit appje, stelt verder niks voor maar is gratiesj en doet wat het moet doen:
MIDIKeys - MIDI Controller-app - App Store

Laatst gewijzigd:
Het is inmiddels wel gelukt om audio over USB-C van mijn iPhone in de Tracker Mini op te nemen. Zowel input + output moeten op USB staan zo te zien, niet alleen input. Gek genoeg komt de iPhone audio wel uit de line out van de Tracker Mini, maar als ik patterns speel moet ik USB audio weer uitzetten om over line out te kunnen horen.

-edit- ah, en iPhone MIDI ook via USB-C met een of ander gratis MIDI Keyboard appje. Da's wel erg handig. Het is dit appje, stelt verder niks voor maar is gratiesj en doet wat het moet doen:
MIDIKeys - MIDI Controller-app - App Store

Ik kreeg ineens geen audio meer uit mijn Tracker Mini (via line out) toen ik Input + Output op USB had staan, maar dat was met een andere app (AUM). E

Maar idd een iPhone zou wel het beste passen bij de tracker, ook qua formaat. Android lijkt stukken minder compatible of gewoon niet te werken, ik heb het maar opgegeven maar als iemand een oplossing met Android tegenkomt die wel werkt, heel graag!! :)

Ja, ik heb 2 iPhones (een van mijn eiges met USB-C en eentje van mijn werk nog met Lightning), kan nu prima setup maken met 1 iPhone voor sampling aan de line-in en eentje met MIDI om nootjes in te kloppen via USB-C. Da's wel een leuk compleet portable setje al met maar 1 extra toestel dan ik toch altijd al bij me heb. Nog een SP-404 mk2 erbij voor fx en mangling/samples verbouwen en het is helemaal kermis.

Back