Korg komt met acoustic synthese (superbooth)

Voor het akoestische deel is MIDI per definitie onmogelijk, toch?

Tenzij er digitaal aangestuurde gemotoriseerde hamertjes worden ontwikkeld, die de staafjes kunnen aanslaan..

Er zit al midi op dit poc doosje.
De aanslag is niet met een hamer maar electronisch (magnetisch)
In een andere video werd een beetje gespeculeerd over een 88 key versie.
Een Rhodes NG zou echt het einde zijn.
Met midi is wel leuker lijkt me.

Het valt me tot nu toe een beetje tegen eerlijk gezegd, qua geluid. Ik had gehoopt dat het zou voelen als iets volledig nieuws, maar de geluiden komen me vooral bekend voor.

Ik heb er niet op gespeeld, maar ik vond de hardware er buitengewoon brak uitzien.

Ik vind het ook allemaal niet zo interessant klinken.
Ik krijg er een wat gekunsteld gevoel bij.
Alsof ze perse iets 'nieuws' en 'revolutionairs' wilden maken, maar niet verder gekomen zijn dan een nieuwe verpakking en een mooi verhaal.

Het is wel leuk om te zien dat deze techniek die in 1850 door Herman von Helmholtz is bedacht
nu door een groepje techneuten nieuw leven word ingeblazen met behulp van de technieken en materialen van nu
.
Hier een afbeelding van de originele akoestische synthese uit 1850.
helmholtz-sound-synthesizer.jpg

Het is wel leuk om te zien dat deze techniek die in 1850 door Herman von Helmholtz is bedacht
Hier een afbeelding van de originele akoestische synthese uit 1850.

Die hebben er indertijd in ieder geval een visueel veel aantrekkelijker geheel van gemaakt.

best wel saai kwa sound.
maar je kan wel creatief wel leuke dingen mee.
bv layeren met een drum beat of synth.

maar die lfo sound is echt saai. en echt opties om wat met de sound te doen zijn er ook niet echt anders dan fysiek.

Ik vind het klinken als de resonator mode van de Iridium/Quantum, maar die vind ik persoonlijk een stuk muzikaler, interessanter en beter klinken.

Back