Tempera Granular Instrument van Vector Synth

tempera-angle-770x425.jpg

Nieuwe kijk op granular. Ik vind hem heel interessant.
De verticale stroken zijn de samples.
Je kan dus meerdere samples op allerlei manieren granular afspelen.
De video van Red Means Recording laat goed zien hoe dat werkt.
Mijn interesse is gewekt.
Prijs zou volgens RMR commentaar rond de $ 600,- moeten liggen.

Video:

Meer informatie: Tempera – record ‐ resample ‐ granularize ‐ record

Tof ding.

Ze hebben heel goed naar Plinky gekeken (heeft ook 8 kolommen capacitive touch toetsenbord met een granular sampler), en op de juiste plekken (behuizing, emitters) verbeterd.

Ik heb er ff mee kunnen klooien, niet heel lang, maar genoeg om te beoordelen of het wat voor mij zou kunnen zijn. Voelde als een heel degelijk goed gebouwd apparaat, de touch strips waren ook prettig om mee te werken, en het geluid was ik ook meer dan tevreden mee. Wellicht wel een beetje een one trick pony, maar dat vind ik niet zo’n probleem. Voor mijn soort muziek vind ik dit zeker wel toepasbaar, als aankleding, introotjes en ander sprinkles waar nodig.

Dus deze gaat op de wishlist (want ik heb eerst wat grotere aankopen/prioriterien :D)

Laatst gewijzigd:
Moog One ?
Haha, nee geen Moog meer voor mij, ik hou het ff bij de sub37 (waar ik nog steeds geen dikke vrienden mee ben), het zit ff in een andere hoek: SSL Fusion/The Bus+/Wes Audio ngbuscomp…. Maar…. sinds ik vandaag ook ff bij Sequential langs ben gelopen: ook de P6 (die mij heel wat meer kan bekoren dan de Rev2, Trigon6, Take5 en Pro3 bij elkaar!), dus dat wordt ff puzzelen nog (en waarschijnlijk wel het eea eerst verkopen ;))

Haha, nee geen Moog meer voor mij, ik hou het ff bij de sub37 (waar ik nog steeds geen dikke vrienden mee ben), het zit ff in een andere hoek: SSL Fusion/The Bus+/Wes Audio ngbuscomp…. Maar…. sinds ik vandaag ook ff bij Sequential langs ben gelopen: ook de P6 (die mij heel wat meer kan bekoren dan de Rev2, Trigon6, Take5 en Pro3 bij elkaar!), dus dat wordt ff puzzelen nog (en waarschijnlijk wel het eea eerst verkopen ;))
Cool ik krijg er ook een. Doet me extra goed want ik weet dat je een Prophet 10 hebt. Heb daar over lopen dubben P5 of P6. Maar is de P6 geworden en waarschijnlijk een Rhodes.

Cool ik krijg er ook een. Doet me extra goed want ik weet dat je een Prophet 10 hebt. Heb daar over lopen dubben P5 of P6. Maar is de P6 geworden en waarschijnlijk een Rhodes.
Dan zal ik nog eerlijker zijn: ik ben ook nog steeds geen dikke vrienden met de P10 (en ook niet met de OB-6, desktop) haha, maar in die korte heb ik echt meer klik gehad met de P6, geen goed idee waarom (en dat gaat zeker niet om de effecten, die vind ik wel ok, maar niet super, zelfde geldt voor de OB-6),

ook heel vet trouwens een echte Rhodes, jammy!

Ik heb niets met tablets maar ik zou inmiddels liever een tablet met een paar apps kopen dan 1 van die granulaire units die je nu kunt krijgen.

Mja, als je inderdaad vooral vage soundscapes eruit krijgt (zoals @barend dat mooi zegt) en weinig anders, dan zou ik ook daar naar kijken. In plaats van een $600 one-trick pony.

Dan zal ik nog eerlijker zijn: ik ben ook nog steeds geen dikke vrienden met de P10 (en ook niet met de OB-6, desktop) haha, maar in die korte heb ik echt meer klik gehad met de P6, geen goed idee waarom (en dat gaat zeker niet om de effecten, die vind ik wel ok, maar niet super, zelfde geldt voor de OB-6),

ook heel vet trouwens een echte Rhodes, jammy!
De P6 is wat moderner. Heb zelf een Pioneer AS1 en dat ding klinkt geweldig en weet daarom dat de P6 het hier goed zal doen.
De P5 kan wellichte bepaalde sounds veel romiger maar kan wel wat minder.
Dan denk ik dat die sounds wellicht niet zo in jouw straatje passen.

Nou ja ff on topic.
Ik denk dus dat dit ding een beetje een soort fx saus is en die sound en manier van .... die is eigenlijk ook wel wat vermoeiend om naar te luisteren.
Denk daarom dat zo een 1 trick pony na een tijd een beetje uitwerkt.

Is dat nodig dan? Moet elk device altijd alles kunnen? Wat zou je er mee willen of van verwachten?

Hij hoeft zeker niet alles te kunnen. Maar de mogelijkheid om een melodische sequens of aparte baslijnen te maken of wat abstracte beats zou wel mooi zijn. Anders wordt het wat eenzijdig. Maar ik krijg van dat filmpje geen hoogte van wat hij wel of niet kan eerlijk gezegd.

Hij hoeft zeker niet alles te kunnen. Maar de mogelijkheid om een melodische sequens of aparte baslijnen te maken of wat abstracte beats zou wel mooi zijn. Anders wordt het wat eenzijdig. Maar ik krijg van dat filmpje geen hoogte van wat hij wel of niet kan eerlijk gezegd.
Ok duidelijk, kan ik je geen antwoord op geven, maar er zal binnenkort vast wel een Loopop of iets anders voorbij komen waarin eea duidelijk wordt. Waar het mij nu vooral om ging was hoe is de bediening en hoe linkt ie, dat was voor mij in ieder geval positief (en ik een dus ook nog niet gelijk naar de winkel, eerst idd nog maar eens wat demo’s en review bekijken komende maanden)

ps wat ik wel gezien had, het is in principe de bedoeling dat je het apparaat bedient icm met een andere midi input, maar je kan wel wat touchstrips toewijzen als MIDI input (daarmee is die stand alone te bedienen), maar dat lijkt me wel suboptimaal.

Er is meteen concurrentie, 249 euro oid.
Vind deze ook niet verkeerd.

Ja, leuk. Heb er eentje uit de serie gehad, minpuntje is dat de bouwkwaliteit niet zo geweldig is. Als het in de studio blijft en je gaat er redelijk voorzichtig mee om, dan zal het niet zo'n probleem zijn. Voor een mobiele setup, daar had ik het voor in gedachten want het is mooi licht en compact, is het m.i. minder geschikt.

Die texturelab vind ik wel interessant, gelet op de demo, de prijs en m’n zwak voor sonicware - de Elz_1 om precies te zijn.

Er is meteen concurrentie, 249 euro oid.
Vind deze ook niet verkeerd.
Leuk ding, wel korte sampletijd maar met goede features.
Nadeel vind ik dat je een adapter nodig hebt, gewoon via usb had wel mooi geweest.
Prijs in euro is 319 op hun website, waarschijnlijk door de hoge dollarkoers neem ik aan maar toch een aantrekkelijke prijs.

@Tierelantijn Tasty Chips ligt ergens rond de 850,- geloof ik.
Is erg leuk ding verder. Lekker hands-on en visuele feedback.
Het gemak en de unieke bediening van deze vind ik echter weer een stap verder gaan.
beetje late reactie, maar voor de geintresseerden wellicht interresant genoeg om toch even te vermelden (ik las er nog niks over op dit forum).

maar de website van TastyChips vermeld een verbeterde versie van de GR-1 (die inmiddels in het zwart wel weer te koop is trouwens).
De verbeterde versie heeft behoorlijk verbeterde specs en gaat blijkbaar de GR-Mega heten.
Ik kwam het alleen maar tegen, weet er verder nog niet veel vanaf. ik zal van 't weekend eens beetje opzoek gaan naar nieuws over dat ding.

Ik las wel dat die GR-Mega rond de € 1800,- gaat kosten.

Back