Had even niets te doen

Gefelicteerd met je release!

Vind het alleen geen lollig thema hoor. Sinds de komst van internet is de groep 'flat earthers' gestaag aan het groeien.
Ik ken een jongen die er in gelooft en hij leeft inmiddels helemaal geïsoleerd terwijl hij best een sociaal persoon is. Best triest

Gefelicteerd met je release!

Vind het alleen geen lollig thema hoor. Sinds de komst van internet is de groep 'flat earthers' gestaag aan het groeien.
Ik ken een jongen die er in gelooft en hij leeft inmiddels helemaal geïsoleerd terwijl hij best een sociaal persoon is. Best triest
Zo gaat dat in deze "tolerante" wereld. Heb je een afwijkende mening hoor je er niet meer bij.

Je mag in deze tolerante wereld je eigen opvattingen hebben, je eigen mening en zelfs je eigen geloof.
Wat je niet mag hebben zijn je eigen feiten. Alle feiten zijn gelukkig nog steeds gellijk voor iedereen 😺

De wereld is totaal niet tolerant. Iedereen heeft over bijna alles een mening en wil deze mening maar al te graag forceren op het geheel.
Hoeveel mensen worden er dagelijks niet vermoord door islamitische groeperingen die willen dat anderen precies zo denken als zij?
En de Christenen in bijvoorbeeld de VS die ook voor ongelovigen willen bepalen wat zij met hun ongeboren kinderen moeten doen en gaan bepalen dat mannen niet op mannen en vrouwen niet op vrouwen mogen vallen. Ze bepalen zelfs wat ongelovige kinderen mogen lezen. Ga zo maar door.

Dat gezegd hebbende, de wereld is rond en dat is natuurlijk niet voor discussie vatbaar.
Steeds meer mensen zitten in een tunnel van onwaarheden en hoe dieper ze erin zitten hoe meer ze dat ook als waarheid gaan zien.
Iets met Plato en de grot.

Mensen slaan ook iets te ver door met zogenaamd "eigen onderzoek" op dubieuze sites of kanalen.
Het algoritme stopt ze steeds verder die tunnel in en zo raken ze geïsoleerd. Heel triest allemaal!

Mensen slaan ook iets te ver door met zogenaamd "eigen onderzoek" op dubieuze sites of kanalen.
Het algoritme stopt ze steeds verder die tunnel in en zo raken ze geïsoleerd. Heel triest allemaal!

Ik is niet mijn bedoeling een discussie hierover te ontaarden in het draadje van de TS.
Maar het is wel het onderwerp van zijn song dus alleen met zijn toestemming:

Ik vrees dat dit alleen maar erger zal gaan worden. Op TV vind je nog gedegen journalastiek die tot stand gekomen is met hoor en wederhoor, enkel als er meerdere bronnen zijn en niet zonder feiten onderzoek. Steeds minder mensen kijken nog TV. Vooral jongeren (die de toekomst hebben) halen hun info van het internet waar dit soort gedegen journalastiek ver te zoeken is.

Back