Chaos binnen handbereik!

Had ik eerder al gedaan.
Moet mijn eigen NLC modules nog in elkaar solderen

Doordat het chaotisch is, herhaalt het nooit, maar het blijft dezelfde "hoofdvorm" houden.
Juist doordat de hoofdvorm aanwezig blijft wordt het geen echte chaos en op die manier goed luisterbaar al is dit niet iets wat je opzet met je verjaardag zeg maar.
Maar het is qua klank en sfeer wel interessant moet ik zeggen.

Juist doordat de hoofdvorm aanwezig blijft wordt het geen echte chaos en op die manier goed luisterbaar al is dit niet iets wat je opzet met je verjaardag zeg maar.
Maar het is qua klank en sfeer wel interessant moet ik zeggen.

Het woord "chaos" betekent binnen het dagelijks taalgebruik iets anders dan binnen de toegepaste wiskunde waarbinnen het een precies gedefinieerde vakterm is. Als vakterm is ruis of randomness juist geen chaos. Vandaar de spraakverwarring.

Het woord "chaos" betekent binnen het dagelijks taalgebruik iets anders dan binnen de toegepaste wiskunde waarbinnen het een precies gedefinieerde vakterm is. Als vakterm is ruis of randomness juist geen chaos. Vandaar de spraakverwarring.
Ik ben ook geen wiskundige...:D
Volgens mij ligt het er maar net aan hoe je ruis en randomness gebruikt, op een gegeven moment kan het vrij chaotisch worden denk ik maar deze constatering zal volgens wiskundige termen wel geen hout snijden.
Maar m'n oren en hersenen kunnen het wel vrij chaotisch gaan vinden op een bepaald moment en daar vertrouw ik dan maar op....:D

ja das juist het leuke aan chaos. zoveel verschillende vormen.
kijk naar de plaatjes en stel je dan voor dat je daar mee moduleerd.
is eens wat anders dan een envelope, slope, noise, wobblebug of lfo.

ik had van nlc maar 1 echt muziekaal tof voorbeeld gevonden maar kan die niet terug vinden.

NLC is een beetje Serge, Buchla, Elby Design achtig spul. en die andere van
Dus

Stel dat ik van NLC maar een module koop, welke zou je me dan aanraden?

echt aanraden kan ik niet. Ik heb alles alleen in losse onderdelen thuis.
De Triple Sloth is wel erg leuk.
Ik zou aanraden gewoon wat demo's te checken om een idee te krijgen.

Ik zelf heb ik triple sloth, resonate en wat mixers gekocht.

Volgens mij wel. allemaal SMT in de 0805 formfactor.
Je kunt wel op ebay of reverb.com kijken of op de nlc site staat dacht ik een vermelding naar mensen die het kunnen bouwen.

Back