Gibberish - Talk to me like you would a small infant

Grappig een beetje een gekke track. Doet me denken aan een kermis met zombie clowns die je dan moet afschieten in een game.
Ik mis wel bas. Heb nog wat meer tracks van je geluisterd maar nergens zit bas in! Waarom? Bas geeft echt meer diepte aan je muziek.

Op een ander soundsystem geluisterd en kan dan wel een sub basje ontwaren haha.
Maar de bas mag van mij dus wel een wat prominentere rol spelen.

Op een ander soundsystem geluisterd en kan dan wel een sub basje ontwaren haha.
Maar de bas mag van mij dus wel een wat prominentere rol spelen.
Ja sub bass mixen blijft lastig en hoor je ook vaak niet terug, tenzij je goede afluister omstandigheden hebt. Mijn meest objectieve afluisteromgeving zijn mijn Sennheiser HD Pro 280 (of zoiets) hoofdtelefoon, maar daar hoor je helemaal geen sub in. In al mijn nummers zit altijd wel een bas partij, maar idd niet zo prominent als in veel moderne muziek misschien. Ik heb soms ook niet doorlopend een bas, maar 1 die er in komt zetten gedurende het nummer.
het nummer van deze post is een beetje een uitzondering. De akkoorden zijn de 3 osc's van de Boog. 1 van die Osc speelt wel echt in de bas regio. Maar niet een bas in de traditionele zin idd. Ik kijk er nog eens naar. Ik wil deze echt simpel houden op t domme af.

@Tierelantijn er zijn verschillende manieren om lage bastonen ook op speakers met weinig laag te laten horen.
Je kan de bas dubbelen en de 2e een octaaf hoger zetten, een 2e bas erbij doen waarbij je dan het sub weg filtert, staturatie gebruiken en nog wat truuks waarvan je wel filmpjes op youtube kan vinden.

Lekker hoor.
Het klinkt als een remix van iets wat niet bestaat.
Ok, hoop dat dat een beetje sense maakt.
Ik mis (als bassist) wel wat baslijntjes.

Back