Het word nu bijna spam!

rvanommen

Ouwe rot
2x posts in week? spam!
sorry, sorry...
Ik heb weer een beetje zitten klooien,
Dit keer hoop ik weer wat feedback op de mix (en master) te krijgen.

beetje geinspireerd door late 90's rave (althans wat ik toen rave noemde...)
Kick meer dan normaal van eigen design... altijd lastig ook, maar je probeert eens wat he :)

Ik schreef 9/10, geen 10/10 hé, LOL 🙃

Nee yo, ik heb nog eens geluisterd.. heb je jezelf al wel eens bezig gehoord? Ik ben verbijsterd van de kwaliteit die je aflevert!!

Heb je ook al een heel album te luister?

Ik schreef 9/10, geen 10/10 hé, LOL 🙃

Nee yo, ik heb nog eens geluisterd.. heb je jezelf al wel eens bezig gehoord? Ik ben verbijsterd van de kwaliteit die je aflevert!!

Heb je ook al een heel album te luister?
Stop! stop! :dubbel:

nee geen album... te weinig tracks die bij elkaar passen en veel te wisselend van kwaliteit (zowel kwa mix als muzikaal).

Dat moet je je niet aantrekken. Ik ben benieuwd hoe jij evolueert. Doe ik ook, zelfs mijn try-outs zijn te downloaden op het internet.

Scroll maar eens naar beneden :)

Allemaal zeer "noobish", maar wel leerrijk voor beginnende producers.

Hou je goed man!

Dat moet je je niet aantrekken. Ik ben benieuwd hoe jij evolueert. Doe ik ook, zelfs mijn try-outs zijn te downloaden op het internet.

Scroll maar eens naar beneden :)

Allemaal zeer "noobish", maar wel leerrijk voor beginnende producers.

Hou je goed man!
zal ik doen, ik had je soundcloud lijstje al eens aangezet ook. gaaf hoor. echt een eigen stijl!
Ik wilde af en toe ergens op te reageren maar luister vaak wat tracks van dit forum als ik tijdens werk even niet achter de PC zit, dus reageer dan niet altijd.
Ik ben wel voornemens om dat vaker te doen... moet het alleen niet vergeten XD

Dit zou ik tegenwoordig hardtrance noemen. Het heeft zeker een retro vibe. Arrangement is prima, goed gevarieerd. Ik luister nu op laptop en daar klinkt hij al heel goed maar kan het laag zo niet beoordelen natuurlijk.

Nice! Ook op m'n headsetje prima geluid hoor, het mid en hoog zou alleen misschien nog een tikkie 'feller' kunnen!
En halverwege het nummer zou een nieuw riffje met nieuwe lead sound misschien nog iets extra's kunnen geven.
Beetje als dit:

Dit zou ik tegenwoordig hardtrance noemen. Het heeft zeker een retro vibe. Arrangement is prima, goed gevarieerd. Ik luister nu op laptop en daar klinkt hij al heel goed maar kan het laag zo niet beoordelen natuurlijk.
thanks!

Ik heb in deze track wat dingen geprobeert toe passen zoals jij die in je masterchain voorstelde.
Niet altijd met dezelfde VST's (decapitator gebruikt ipv oxford inflator bijvoorbeeld, en alleen ableton compressors en EQ's), maar wel het process geprobeert te volgen zoals door jou voorgesteld na aanleiding van mijn vragen gisteren.

Ik ben afgelopen vrijdag na onze ontmoeting gelijk begonnen aan deze track, omdat ik eens aan de slag wilde met een kick maken.
Het was lastig hoor! Zoals je weet is mijn luistersituatie verre van ideaal, maar ik heb m'n best gedaan met de hoofdtelefoon, kleine monitortjes , span en Clarity M. Daarna klonk hij (ook na het mixen) op mn grote huiskamer speakers eigenlijk helemaal niet gek. hopelijk vertaalt dat ook een beetje naar andere systemen (vandaar dat ik hem ook deel met de vraag om feedback).
vervolgens zaterdag aan de slag gegaan met de synths en de rest van het arrangement met voornamelijk Diva en Plogue Chipsounds/Plogue Chipsynth SFC (ik merk dat ik steeds vaker naar die plogue synths grijp om een layer toe te voegen aan verder simpele synth sounds (voegen naar mijn smaak net iets leuks toe aan wat anders een iets te saaie sound is). drums verder vorrnamelijk gemaakt met ableton simpler van ableton stock sounds en effecten (en best wel veel decapitator ook).

Laatst gewijzigd:
Nice! Ook op m'n headsetje prima geluid hoor, het mid en hoog zou alleen misschien nog een tikkie 'feller' kunnen!
En halverwege het nummer zou een nieuw riffje met nieuwe lead sound misschien nog iets extra's kunnen geven.
Beetje als dit:

thanks! ik ga hem luisteren als ik weer toegang tot beter geluid heb dan de laptop waar ik nu achter zit.
Nadruk ligt nu misschien inderdaad wel iets te veel op het laag, ik heb eerlijk gezegd wel een beetje ge-referenced, maar niet al te uitbundig, bedankt voor de feedback :okdan:

+t

Lekker retro idd, wel een aardig trackje. Misschien een beetje te lang voor de ideeën die erin zitten. Ik zou de laatste minuut iets uitkleden en zo iets meer een afbouw maken. Nu hoor je wel lang hetzelfde en is de boel min of meer in een keer afgelopen.

+t

Lekker retro idd, wel een aardig trackje. Misschien een beetje te lang voor de ideeën die erin zitten. Ik zou de laatste minuut iets uitkleden en zo iets meer een afbouw maken. Nu hoor je wel lang hetzelfde en is de boel min of meer in een keer afgelopen.
Dank je wel :)
Ja, soms heb ik de neiging om er iets te lang mee door te gaan als ik er lekker inzit. En op diezelfde manier raffel ik de outro er misschien iets te gemakzuchtig uit als ik geen zin meer heb.
Ik ben me er bewust van en probeer er op te letten. Hopelijk iets wat van project tot project steeds minder een issue word.
Dank voor de feedback!

De kick mag wel iets meer laag hebben. Voor de rest is het wel geslaagd als een jaren 90 rave track! Zouden misschien wel wat meer melodie elementen in mogen om het wat spannender te houden.
Thanks,
Ik ben altijd te porren voor meer melodie ^^
Tis wel een stijltje wat leuk is om te maken ook.
Zal volgende keer een iets melodieuzers proberen.

Over dat de kick wat meer laag mag hebben;
Kun je omschrijven waar je dat laag precies mist?

Gisteren had ik hem namelijk even op mn beste speakers (huiskamer speakers met een vrij dikke subwoofer ) en vond dat er misschien zelfs wel wat teveel in zat... maar dat was wel echt in het hele lage gebied (<60Hz zeg ik losjes inschattend op basis van mn gehoor). Kan ook zijn dat mn sub gewoon wat te hard stond :)

In elk geval bedankt voor je feedback!

ik heb er neit veel meer aan gedaan, heb er neit veel tijd meer voor gehad en wil na deze week weinig gedaan te hebben met muziek weer snel iets nieuws maken.
maar voor de volledigheid hier de meest recente youtube versie.
met alleen een paar kleine wijzigingen in de masterchain.

volgende projecte wil ik eens wat proberen met de OpSix (heb user algoritmes ontdekt! omg!).
en verder is het uitvogelen van U-he Diva een projectje van me aan het worden. al een klein beetje gebruikt in de bovenstaande track, maar dat kan beter!

klinkt interessant genoeg om te kopen op vinyl, moest ik nog dj zijn voor dat publiek (ik heb de eerste versie gehoord)

klinkt interessant genoeg om te kopen op vinyl, moest ik nog dj zijn voor dat publiek (ik heb de eerste versie gehoord)
bedankt voor het compliment :) als ie op vinyl stond kreeg je hem gratis :dubbel:

de eerste versie is wat zachter, de youtube en soundcloud versies zijn een klein beetje gemastered en zijn wat luider. verder geen veranderingen in het arrangement of geluid (afgezien van een heeeeeel klein beetje corrective EQ en saturatie op de master).

Back