green in blue

Ah op die fiets : )

Ja, om één of andere reden heb ik daar een hekel aan. Ik woon bijvoorbeeld in de grensstreek, Duitsers die hier komen zijn bij mij ook aan het verkeerde adres als ze klakkeloos aannemen dat ik hen in hun taal te woord sta.

Dat is trouwens ongeveer 99,9% van alle Duitsers...

Ben er als ICT-er zo aan gewend dat het me niet meer opvalt, ik háát Nederlandse vertalingen van ICT termen ; ) Is al ingewikkeld genoeg.

Ben er als ICT-er zo aan gewend dat het me niet meer opvalt, ik háát Nederlandse vertalingen van ICT termen ; ) Is al ingewikkeld genoeg.

Ik heb zelf om die reden ook bij voorkeur een Engelse versie van een OS. :) Maar voor andere dingen, als het even kan gewoon in het Nederlands. Kijk, ik snap heus wel dat ik bijvoorbeeld van een Duitser niet kan verwachten dat hij een heel gesprek voert in het Nederlands, maar probeer het tenminste met een paar woorden. Helemaal omdat de meeste uit de buurt komen (te zien aan hun kenteken) en ze hier vast wel vaker komen. Proberen ze het, dan wil ik een Duitser heus wel in zijn taal op weg helpen. Meestal de weg naar de dierentuin of de "koffiewinkel" (om het in het Nederlands te houden lol :D).

Een uitzondering zijn de Duitsers die het plaatselijke dialect spreken van net over de grens, dat lijkt heel veel op het dialect hier en dat praat heel gemakkelijk.

De "koffiewinkel" doet me terugdenken aan een keer Berlijn. Zodra mensen Nederlands hoorden was het snel "haben sie grass?" ; )
Maar dat dialect / die mengvorm, is daar al hip hop van? Werk aan de winkel?

Back