MFB tanzbar midi cc / sysex-dump?

jdDD

Ouwe rot
Dag mensen

Vraagje omtrent de MFB Tanzbär 1. Hij kan geen midi cc uitzenden, wel midi cc ontvangen en een sysex-dump doen.

Zou het mogelijk zijn om op het toestel zelf patterns te maken en dit via een sysex-dump uit te sturen? Deze drumpatronen dan in een Ableton midiclip gieten om ze op die manier later via midi cc te sturen naar de Tanzbär?

Oftewel: kan je op deze manier midicc vergelijken met een sysex dump?

Bedankt!

Als het kan, wat bijkomende vragen:

- is sysex-dump niet gewoon een naam voor de verzameling van alle midi cc's die op een bank zitten?
- zou het mogelijk zijn om een sysex-dump op te splitsen volgen pattern?
- iemand die een device voor Ableton (M4L?) kan aanraden?

Bedankt mensen!!! :halleluja:halleluja:halleluja

Laatst gewijzigd:
Nee, op alle vragen (behalve die laatste, ghehe).

Sysex is de afkorting van "system exclusive", dus de data die specifiek bij een apparaat hoort, in tegenstelling tot de "standaard" midi-data (noten, midi-cc, enz), die alle apparaten met elkaar gemeen hebben.

Wat je wil, wordt dus lastig, tenzij een techneut specifiek voor de Tanzbär er een tooltje voor heeft geschreven.

Dus sysex bevat géén midi cc's? Ik dacht net dat het uitwisselen van patches, etc 1 van de doelen van sysex was?

Dus sysex bevat géén midi cc's? Ik dacht net dat het uitwisselen van patches, etc 1 van de doelen van sysex was?
Nee. En vooral het opslaan was het doel, denk ik. Uitwisselen kan ook, maar dan wel patches voor hetzelfde apparaat met dezelfde sysex. Zo begrijp ik 't.

Laatst gewijzigd:
Sysex kan wel, in een verkorte vorm, de waarden van CC's bevatten, maar de uitwisseling is in een compleet ander model (exclusief). Uw vragen zijn misschien wel mogelijk, maar het uit puzzelen is een heel gedoe, als het al kan...

Kan je met een sysex dump alle patterns van je instrument halen en dit later terugplaaten?

Kan je met een sysex dump alle patterns van je instrument halen en dit later terugplaaten?

Volgens de handleiding alvast wel (pagina 25)

Send and receive MIDI Sysex dumps

Sending

The pattern content of the current bank can be transferred as MIDI dump.
Hold Shift + press Dump (Step 9) to start the dump transfer.

Receiving
Receiving SysEx data is always possible without enabling any function. If SysEx data is
received, the current pattern bank will be overwritten.

Het dumpen/terugplaatsen van dumps gebeurt dus per bank. Je moet dus voor elke bank een dump uitvoeren als je alle banks wil hebben. (of in ieder geval die banken die je wil bewaren/terugplaatsen)

Ter info:
Tanzbär‘s pattern memory uses 3 sets (A, B and C) with 3 banks each. Each bank contains
16 patterns which makes 144 patterns in total.
Als je dus alle patterns wil dumpen dan moet je dus 9 dumps maken.

Jij hebt dat instrument .... en dus ook de handleiding...

Inderdaad. Ik probeer het volgens de handleiding maar dit werkt niet zoals omschreven. Misschien dat hier mensen zitten met positieve ervaringen?

Back