Ik denk dat er een wezenlijk verschil is in video output tussen de S760, S10/S50/S330/S550 en de S750/S770. Ik heb nog niet de neiging gehad om de servicemanuals erop na te slaan om te vergelijken want ik heb alleen s750. Online info zoeken echt een hel is als je specifiek voor de s750/770 gaat zoeken, want in elke topic heeft iedereen een ervaring over wat werkt maar dan gaat het over de S760 ofzo lol
Ik draai geen 2.25, het zal daar ook echt niet aan liggen (ik heb een originele OS 2.0 S750/770 op diskette). Roland geeft nog steeds service op deze bakken, pcb's hebben ze niet meer maar onderdelen wel. Ik heb een afgebroken rec-level knopje en tijdens contact met Roland werd vermeld dat deze nog op voorraad zijn en dat tevens bij service een OS 2.25 geleverd kan worden. Helaas kan je niet als particulier bij Roland service aankloppen en vertikte mijn lokale roland dealer om de parts te bestellen en ditto hem in te nemen voor service.
heb ik al die converter voor niks gekocht.
Ik heb de Retrocomputershack RGB/SCART nog niet besteld, ik neig wel om je mijn kabel te sturen om te kijken of die bij jou wel werkt haha want ik denk nu hetzelfde.
Ik heb ook gekeken naar welke crt monitors direct geschikt zijn en die zijn hier niet te krijgen in europa (CC141) en heb ook geen zin om antieke crt's op te zoeken die mogelijk wel werken(maar waarschijnlijk niet).
Je moet ze maar cheap tegenkomen en dan nog denk ik dat het niet praktisch is (voor mij iig) om plek te zoeken voor een 12-14" crt. Bovendien praten we over crt monitors die zo oud zijn, je zult er eindelijk toch 1 vinden en die gaat binnen een jaar stuk ...
Dus heb ik inmiddels wel deze 10.1 inch monitor aangeschaft voor 37 euro
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.com
nl.aliexpress.com
Echt een nobrainer, vga/hdmi/component over 2 inputs verdeeld, heeft audio, speelt media af via usb en komt met afstandsbediening.
Als PiP uiteindelijk niet gaat werken dan is dit imo nog de beste oplossing.
Vervolgens net deze oplossing besteld, de GBS 8200 (ook op aliexpress te vinden)
Kost geen drol op deze shops, andere shops in de EU of VS vragen er soms 50 euro voor of meer maar het zijn allemaal dezelfde.
Moet nog een 5v adapter bij, er staat bij vermeld dat het 2 ampere moet zijn, echter trekt het in gebruik maar 400mA dus ik denk dat ik gewoon een usb adapter daarvoor gebruik (minder gekloot op stekkerdoos).
Ik ben er nog niet uit of ik kaart in de s750 inbouw of extern laat, ik neig ernaar de s750 origineel te laten. Het is mogelijk om bijvoorbeeld de RGB connecter te vervangen met directe bekabeling naar de GBS8200 en 5v af te tappen van de voeding of van de 5v rail ergens. Uiteindelijk moet je dan ergens een gat maken in de backplate voor een vga socket (of een mount maken om de gehele pcb tegen de backplate te monteren).
Ik post wel weer een update zodra ik de gbs8200 binnen heb en aangesloten is.