Lichtorgels anno nu

@jserle Ik heb ook nog aardig wat Parren.. 500watt!! Ik doe er niets meer mee.. Ben blij dat Led er is en niet meer vast zit aan één kleur door het filter wat er voor hangt.
Als je wat meer geld uitgeeft is er ook nog een versie die naast de primaire kleuren en Wit ook nog Amber kan mixen.. die laatste kleur zit je aardig in de buurt van de warme kleuren die een gloeilamp had. Ik gebruik deze versie alleen om een podium uit te belichten.. alhoewel ik de minty kleuren van de goedkopere RGBW versies wel een coole sfeer vind geven. Letterlijk cool idd. Ieder z'n ding..

Ben blij dat Led er is en niet meer vast zit aan één kleur
`K zal best wel een beetje overdrijven in mijn bewoordigen.
Al het nieuwe is niet direct een verbetering. Voorbeeld :

Maar neem nu bijvoorbeeld die rook dingen.
Vroegen gebruikte men het `toch wel gevaarlijke` vloeibare stikstof om damp te veroorzaken als het zweetachtig vochtig was.
Nu heeft men rookmachines en de mensen (de meeste) roken niet meer.
Het slaat op de keel bij mij.
Bij de Alpha-Synthaurie club in Huizen mocht ik een keer zelf het rook apperaat bedienen.
Ik wachte al een beetje op het laatst van de voorstelling vanwege het `de klapper` effect.
Dan kon men in de tijd daarvoor nog enigzinds ongestoort adem halen.
Maar op bijna het einde `stikte ik bijna de moord` van de rook op m`n keel.
In dit gevalletje - eigenschuld dikkebult.🤔 dan maar goed ventileren.

Ik heb net weer 2 lichtorgels besteld van Ali. Ziet er veelbelovend uit. Ik zie dit soort dingen hier in de EU niet te koop.

Van Music Store had ik ook wat gekocht 'n tijdje terug. Dat zag ik 3 á 4 jaar geleden op Ali.. het loopt hier gewoon enorm achter lijkt wel.. of het moet eerst goedgekeurd worden, kan ook.

Ook weer nieuw is dat het vanuit de EU wordt verzonden en er geen import tax is en ook geen BTW betaald hoeft te worden. Wordt nu verzonden vanuit Duitsland.. Eerder al iets van het merk Shedhz besteld wat vanuit Frankrijk werd verzonden dacht ik.. is ook zo een Ali merk..

Laatst gewijzigd:
Zolang de zaak niet afbrand of je elektrocutie riskeert 😅

Ook weer nieuw is een look-a-like listig design 'CE' logo, waarmee aangegeven wordt dat het china export is.. Wel afwijkend van het CE keurmerk doordat de letters dichter bij elkaar staan maar toch.. be aware..

CE.jpg

Ik heb de 2 lasers in de video hieronder (net) binnen.. moeten nog een plekje krijgen en geprogrammeerd worden maar best wel revolutionair. Bij mensen die met bepaalde aanstuursoftware werken is het een rage.. en super betaalbaar ineens. Het grote risico blijft met dit soort vermogens dat je de beams absoluut uit het gezichtsveld moet houden.. maar goed gebruikt en met een beetje rook geeft het een super te gek effect.

Laatst gewijzigd:
QLC+ on fire!! Eerste experiment ff fimpje van gemaakt gisterenavond... Leuk, maar wel buggy (als je niet weet wat je doet). En nog wat spartaans om lampen te patchen..
Maar oneindig veel Universes aan te maken (meeste programma's gaan niet verder dan 2 to 4). Ik denk dat de CPU de beperking gaat zijn.. Maar handig voor de multicell RGB lampjes waar je op Ali mee doodgegooid wordt. Ding hieronder kan met 165 kanalen bestuurd worden. De meeste software en hardware houdt na 2 tot 4 universes op.
Ik had er 4 van besteld. Ik vind die witte ledjes zo mooi combineren met de RGB's, maar beter 2 lampen in serie gebruiken.
512 kanalen is de limit voor 'n universe.. dus 4 x 165 kanalen lukt al niet. Sommige modi in QLC+ claimen al 1 universe.

Geluid is van de laptop en je hoort de noisy fan van de lamp op de achtergrond... die ga ik er waarschijnlijk wel uit slopen.. iig van 2 ,voor een silent huiskamer setup. :)

Laatst gewijzigd:
Weer wat leuke lampjes onderweg vanuit Duitsland. 21€ p/stuk op Ali-express. U'King 4PCS 72LEDs RGB Par Licht DMX512 Volle Farbe Effekt Bühnen Beleuchtung für Hochzeit Theater Club DJ Disco party Par Lichter - AliExpress 39
Vraag me af hoe die prijzen zo kunnen fluctueren. Na mijn aankoop was het bijna 20% duurder.

Ik ga de aansturing met QLC+5 doen.. maar hieronder een productvideo. Het zijn eigenlijk gewone parren maar je kunt ze via DMX aansturen en dan zijn er 9 RGB segmenten beschikbaar.

Laatst gewijzigd:
De nieuwe MPC ligt alweer een paar dagen op de bank.. afgelopen dagen weer zwaar licht verslaafd geraakt en maar eens verder gegaan met bovenstaand lampje wat ik had gekocht. Is wat rumoerig door de koelfan maar verder zeker leuk voor de prijs. En met een good amount of DB's heb je van de fan ook weinig last. :)

De nieuwe versie van het programma QLC+, versie 5, zat natuurlijk vol bugs en onvolmaaktheden die ervoor zorgde dat ik eigenlijk de lampjes niet lekker kon laten doen wat ik wilde.. en keer op keer crashte, nog voor ik mijn werk had opgeslagen.
De afgelopen dagen is er wat gecommuniceerd met de maker.. De crash aan het eind van het onderstaande videootje is nu eindelijk opgelost.
Het zijn soortvan verzamelingen patterns die per step ook weer verzamelingen functies kunnen uitvoeren; collecties met patterns of DMX settings, ieder met hun eigen clock voorwaarden..
Best wel complex, maar het lijkt na de bugfix allemaal te kunnen zonder problemen. :)

Voor lichtorgelliefhebbers en mensen die dit ook willen verkennen, deze versie moet je hebben: qmlui: fix Chaser in Chaser editing · mcallegari/qlcplus@32ed924
Het is Freeware en om te kunnen downloaden moet je ingelogd zijn op een Github account.

Laatst gewijzigd:
Back