Groovebox of zoiets voor kind van 10

Kreeg net reclame voor dit, moest gelijk aan dit topic denken :)

Ja, heb de demo ervan gezien, je kunt er aardig wat mee voor elkaar krijgen, dus een goede geste.

Dit hele pad heb ik afgelegd met m’n zoon van 8. Een apparaat met instellingen in het Engels en shift toetsen werkt niet als je geen zin hebt om er de heeeele tijd naast te zitten en elke handeling te faciliteren. Heb ik niet in ieder geval. Ik zou een simpele looper doen met een microfoon om te experimenteren met stem en wat simpele slagkinderinstrumentjes. En/of blokfluit en/of pianoles en een simpele digitale piano.

Koala sampler op een tablet lijkt mij prima genoeg. Zeker met de samurai uitbreiding. Kost je misschien max 15 euro ofzo. Instant samplen, patterns maken, effecten etc.
Als die van mij (7) gaat zeuren om hardware mag hij eerst een demo song vanaf scratch bouwen in die app, dan praten we pas verder over honderden euro's investeren.
Het hoeft dan gelukkig geen hit te zijn :D het gaat om het process en de moeite.

`T kind is intussen 12.

Nee. Er was iemand die voor zijn dochtertje van 13 wat zocht. ;)
Zit naar iets soortgelijks te kijken voor mijn dochter maar ik zit totaal niet in deze markt. Is er tegenwoordig wat leuks voor een kind van 13 om mee te spelen / te verkennen. Er moeten geluiden al inzitten.

Back