Groovebox of zoiets voor kind van 10

Bedankt voor de tip! Ik heb me er even in verdiept, en dit lijkt een mooie combi van nummers uit phrases opbouwen en die phrases ook zelf maken op een redelijk gebruiksvriendelijke manier. Hij heeft een Switch, dus ik zal het eens voorstellen.

Korg Gadget op de Switch dacht ik ook aan.
Ik vermoed dat weinig hardware zo lekker werkt als wat hij al op de ipad doet. Dit kind lijkt me eerder toe aan een touchvriendelijke DAW.

Ik heb met mijn eigen kinderen en mijn neefjes en nichtjes gespeeld met de zoom ar-48, en konden binnen 5 minuten uitleg zelf aan de slag. Zelfs mijn 5 jarige (briljante) zoon kan er nu zelfs muziek mee maken. Je mag hem wel een keertje een maand lenen om te proberen. (Omgeving Houten/Utrecht) De 96 is complexer.

Zit naar iets soortgelijks te kijken voor mijn dochter maar ik zit totaal niet in deze markt. Is er tegenwoordig wat leuks voor een kind van 13 om mee te spelen / te verkennen. Er moeten geluiden al inzitten.

Een smartphone ??? :D
Dan eindigen ze altijd bij een van de sociale media platform en dat is geen muziek maken!🤣

Ik vind de Circuit leuk maar wel erg beperkt.. 2 synth tracks maximaal + 2 sampletracks maar samples muten elkaar, bij creatief gebruik en als je weet wat je doet leuk maar ook best verwarrend als je hier nog niet echt aan toe bent. Sampelen op de Circuit kan sowieso alleen op de nieuwere Tracks en Rhythm. Je kunt in de oude Circuit wel samples uploaden via USB maar alleen via de online Circuit tool die op een computer draait.

Roland Verselab had ik in dit topic aleens genoemd.. en is tweedehands ook een weer stukje goedkoper geworden en een stuk completer dan de Circuit.
De Verselab kun je een microfoon in stoppen en van alles sampelen/ Vocal takes maken en uitzetten op een tijdlijn via de hardware zelf in een soort songmode.

Maar werkt ook prima als groovebox *D

Verder is Garageband op een iPad misschien nog wel de meest simpele manier om ze kennis te laten maken met een virtuele piano.. iPad heeft iedereen wel ergens toch?? :) Kunnen ze gelijk een beetje kennis maken met wat een DAW is.

Laatst gewijzigd:
Ik vind de Circuit leuk maar wel erg beperkt.. 2 synth tracks maximaal + 2 sampletracks maar samples muten elkaar, bij creatief gebruik en als je weet wat je doet leuk maar ook best verwarrend als je hier nog niet echt aan toe bent. Sampelen op de Circuit kan sowieso alleen op de nieuwere Tracks en Rhythm. Je kunt in de oude Circuit wel samples uploaden via USB maar alleen via de online Circuit tool die op een computer draait.
Is de Circuit dan juist niet ideaal in zijn beperktheid en simpelheid, voor een kind van 10? Kan ie daarop experimenteren en later verder kijken als ie aan iets uitgebreiders toe is.
Het zou iig mijn eerste suggestie zijn, zeker de OG Circuit kun je voor leuke prijzen vinden nu.

Naast dat samples elkaar muten vond ik het gebruik van veschillende samples op 1 track via de grid inprogrammeren niet zo heel intuïtief. Teveel knoppen combi's en geen visuele respons op 'n display.
Ok. Je kunt wel samples inspelen via de pads.. Dat is ook een manier.. melodieën inspelen ook. Maar via de grid programmeren.. ga het ze maar eens proberen uit te leggen. 1 keer gedaan bij mijn neefje.. of dat je samples kunt pitchlocken op de circuit.. dat was iets waar ik pas veel later achterkwam.. en ik had in die tijd al aardig wat grooveboxen geprobeerd..

Ik kreeg laatst een videootje van een maatje van me. Zijn dochtertje (7) zit op saxofoonles en deed een poging op Careless Whispers. Ik stond echt wel ff versteld.. nu weet ik niet hoelang ze op les zit?? Ik speel zelf ook sax en weet hoe moelijk het is om er uberhaupt geluid uit te krijgen..

Op FB ook weleens berichtjes van mensen die ik had geïnspireerd nadat ze mij hadden gezien /gehoord.. Zo'n ding gekocht maar ze kregen er totaal geen geluid uit.. ?? Zoveel factoren waar dat aan kan liggen..

1759151778130.png

Kinderen leren snel, dat zeker. Maar voor echte interactie en ritmegevoel krijgen raad ik gewoon zo'n digitaal drumding aan met een paar stokken. Hoofdtelefoon op en kunnen ze lekker rammen en ritmegevoel ontwikkelen :okdan: Dit vond mijn neefje iig veel leuker.. :) En misschien is fingerdrummen tot die tijd ook wel een oplossing, iets uitleggen waar ze zich nog totaal geen voorstelling bij kunnen maken is vrij kansloos..

Laatst gewijzigd:
Laptop met Renoise.
:okdan:
Ik zat gisteren eigenlijk ook te denken.. na veel grooveboxen te hebben getest.. gewoon simpel vanaf je keyboard :)
De demo versie werkt alleen met direct audio maar kun je prima dingen mee doen.

Laatst gewijzigd:
Als je het slim aanpakt kun je het verantwoorden dat je een TR-1000 haalt 😆

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Back