Welke modules lenen zich het beste voor onderzoek en gepiel los van enig beoogd muzikaal eindproduct?
Voorlopig staan er op mijn lijstje:
Moog Mavis
Buchla Dual Voltage Processor
Buchla Dual Oscillator
Buchla Source of Uncertainty
Buchla Sequential Voltage Source
re8audio West Pest
Cre8audio East Beast
Nonlinearcircuits (Ian Fritz) - Hypster
Elby Design (Ian Fritz) – IF108-ChaQuO
Snazzy fx – Dreamboat (of Kitty Eyes)
Joranalogue Audio Design - ORBIT 3
Xaoc devices Drezno
Xaoc devices Erfurt
vpme – Euclidean Circles
2hp -Euclid
scrapcode – Axiom
Rebel Technologies – Klasmata
Rebel Technology – Stoicheia
Hikari Instruments - Eucrhythm.
Mutable Instruments Clouds
( Make Noise 0-Coast ?)
Maar ik weet niet of dat voor mijn doel wel de slimste opties zijn. Wie heeft er al wat van die modules uitgeprobeerd? En was je daar wel of niet snel op uitgekeken?
Achtergrond: alweer een tijd geleden heb ik een fraaie case voor een modular aangeschaft met het idee om daar met Eurorack modules een analoge computer in samen te stellen. Daar is echter om diverse redenen niet veel van terecht gekomen. Mocht ik nog met een hardware analoge computer aan de slag gaan dan wordt dat The Analog Thing, wat even een aanschaf is maar dan heb je ook in een klap een kant en klare analoge computer in huis. Maar wat nu met mijn modular? Ik ben heel snel uitgekeken op apparaten en modules met een duidelijk omschreven muzikaal doel, hoe goed die dingen op zich ook mogen zijn. Ik zoek nu dus modules waar deze "jonge onderzoeker" op leeftijd naar hartenlust mee kan pielen en waar ook tot in lengte van jaren nieuwe zaken aan te ontdekken zijn.
Voorlopig staan er op mijn lijstje:
Moog Mavis
Buchla Dual Voltage Processor
Buchla Dual Oscillator
Buchla Source of Uncertainty
Buchla Sequential Voltage Source
re8audio West Pest
Cre8audio East Beast
Nonlinearcircuits (Ian Fritz) - Hypster
Elby Design (Ian Fritz) – IF108-ChaQuO
Snazzy fx – Dreamboat (of Kitty Eyes)
Joranalogue Audio Design - ORBIT 3
Xaoc devices Drezno
Xaoc devices Erfurt
vpme – Euclidean Circles
2hp -Euclid
scrapcode – Axiom
Rebel Technologies – Klasmata
Rebel Technology – Stoicheia
Hikari Instruments - Eucrhythm.
Mutable Instruments Clouds
( Make Noise 0-Coast ?)
Maar ik weet niet of dat voor mijn doel wel de slimste opties zijn. Wie heeft er al wat van die modules uitgeprobeerd? En was je daar wel of niet snel op uitgekeken?
Achtergrond: alweer een tijd geleden heb ik een fraaie case voor een modular aangeschaft met het idee om daar met Eurorack modules een analoge computer in samen te stellen. Daar is echter om diverse redenen niet veel van terecht gekomen. Mocht ik nog met een hardware analoge computer aan de slag gaan dan wordt dat The Analog Thing, wat even een aanschaf is maar dan heb je ook in een klap een kant en klare analoge computer in huis. Maar wat nu met mijn modular? Ik ben heel snel uitgekeken op apparaten en modules met een duidelijk omschreven muzikaal doel, hoe goed die dingen op zich ook mogen zijn. Ik zoek nu dus modules waar deze "jonge onderzoeker" op leeftijd naar hartenlust mee kan pielen en waar ook tot in lengte van jaren nieuwe zaken aan te ontdekken zijn.
Laatst gewijzigd: