Ik droomde een keer...

Freakydile

I used to be a snaredrum
... dat ik een uitermate curieuze synthesizer vond, op een rommelmarkt...

Het betrof een soort van optisch akoestische synthesizer met een wiel bovenop,
dat middels fotoreceptoren al ronddraaiend de omgeving aftastte en daarmee
"waveforms" genereerde, die vervolgens konden worden gespeeld...

Onderin was een soort van rek ingebouwd met plek voor boeken over synthese
en geluidstheorie...

Kostte 1000 euro, en dan ken je dat, in zo een droom, snel snel, geen enkele
geldautomaat die het deed, dan had je eens de koop van je leven, zoeken naar
geld, de marktkramer die plots verdwenen was...

Toch is dat idee van synth me nooit verdwenen in mijn hoofd...

Vandaag kwam ik op dit kanaal terecht, dat ik nog niet kende...

Deze man maakt van verkrijgbare synths en eurorack, mooie dingetjes...

Zijn er mensen met gelijkaardige synthdromen, of die een synth uit hun dromen,
die nog niet bestond, hebben gerealiseerd?

droom - synth
synth - droom

... dat ik een uitermate curieuze synthesizer vond, op een rommelmarkt...

Het betrof een soort van optisch akoestische synthesizer met een wiel bovenop,
dat middels fotoreceptoren al ronddraaiend de omgeving aftastte en daarmee
"waveforms" genereerde, die vervolgens konden worden gespeeld...

Onderin was een soort van rek ingebouwd met plek voor boeken over synthese
en geluidstheorie...

Kostte 1000 euro, en dan ken je dat, in zo een droom, snel snel, geen enkele
geldautomaat die het deed, dan had je eens de koop van je leven, zoeken naar
geld, de marktkramer die plots verdwenen was...

Toch is dat idee van synth me nooit verdwenen in mijn hoofd...

Vandaag kwam ik op dit kanaal terecht, dat ik nog niet kende...

Zijn er mensen met gelijkaardige synthdromen, of die een synth uit hun dromen,
die nog niet bestond, hebben gerealiseerd?

droom - synth
synth - droom

Sjees, wat een looks, niet normaal!

Da's een waanzinnig ding zeg, doet me denken aan de vroegere starwars serie uit de seventies.
Ben even op z'n site geweest en hij maakt nog veel meer moois, als je geld hebt kan je 'm een berichtje sturen zag ik; LOVE HULTÉN

Hier nog een mooie waar ie de Minilogue voor heeft gebruikt;

Leuk, maar aan de andere kant zou een synth die qua looks lijkt alsof die uit 2077 komt, en niet 1977, misschien wat interessanter zijn.

Love Hulten
1000140434.jpg

Ik heb een paar keer gedroomd dat ik bij zowel Jarre als Tangerine Dream in hun studios was en vooral bij Tangerine Dream de grote Moog modulaire synthesizers mocht bespelen. Bij Jarre gingen we in de droom samen een album opnemen. Helaas werd ik weer wakker en zag dat het niet echt was geweest.=(=(=(

@de oorspronkelijke poster over z’n droom: ben je mooi klaar mee dan, zo’n kapitalistisch ingestelde maatschappij waar ze je zelfs vanuit je eigen onderbewustzijn nog proberen harde europunten te laten dokken om je eigen hersenen terug te kopen van de 1 of andere geschifte metamelkkoe.

Als 'ie gewoon een Tikkie had gedroomd was er niets aan de hand geweest. User error.

Ik heb vaker zulk soort dromen gehad. Een droom die terug bleef komen ging over een kringloop bij mij in de buurt. Telkens als ik droom ligt er van alles maar ik heb er wakker nog nooit wat gevonden 🤣

@de oorspronkelijke poster over z’n droom: ben je mooi klaar mee dan, zo’n kapitalistisch ingestelde maatschappij waar ze je zelfs vanuit je eigen onderbewustzijn nog proberen harde europunten te laten dokken om je eigen hersenen terug te kopen van de 1 of andere geschifte metamelkkoe.
En dat terwijl ik zelf totaal niet kapitalistisch ingesteld ben, wel droom ik HYPERrealistisch, als in complete scenario's, lineaire logische verhalen, alsof ik daar een tweede leven heb...

Zelden tot nooit slechte dromen... Maar het idee van die lichtsynth die met zon en ronddraaiende antennes en sensoren zijn ding deed en een kruising was tussen
houten boekenkast en synth in een tafelformaat, liet me niet los....

Heerlijk... En in België.... geen tikkie....

Je moest eens weten hoelang het duurde voordat het kwartje viel omtrent de relevantie op het gebied van synths van het woord “wormwiel”, vanaf het moment dat het me eens uit een droom die ik me al vrij kort daarna voor geen reet meer kon herinneren tot op de dag van vandaag is bijgebleven.. kurkdroge tot hooguit ietwat vochtigere kost die indien noodzakelijk op een tempo nog lager dan wat zo’n beetje overeenkomt met de beats per minute waarop een slak z’n sporen achterlaat geserveerd kan worden. - wordt het hier langzamerhand niet eens de hoogste tijd om vluchtelingen op te gaan vangen btw? :p

Holy cuccaracha,

deze gast doet interessante dingen met een turntable... Ik hou er van hoe hij die 3D geprintte plaat met kuiltjes gebruikt, als sequencer,
maar meer nog, stenen als triggers... Doordat ze verschuiven is er ook veel randomness... Ook gebruikt hij prisma's ter lichtafbuiging,
daar was ik ook al op gekomen, maar zou er een random element aan willen geven, aan die lichtafbuiging...

Leuke video!!!

Decap orgel meets Wurlitzer Side Man. Beiden techniek van 70-120 jaar geleden. Maar het blijven heel creatieve contrapties om mee aan de slag te gaan, waarbij de flexibiliteit in het ontwerp van bovenstaande video een knappe variant op het concept is.

Back